22 Ekim 2023 Pazar

Extraordinary (2023)

Bu yazı 27 Ocak 2023'te en son güncellenmiştir.

Selamlar, mis gibi yeni taptaze bir İngiliz mini diziyle geldim. Bu sene Disney+ Originals da yayında olan herkesin özel bir yeteneğe sahip olduğu bir dünyada henüz süper gücünü keşfedememiş bir kaybedeni izliyoruz. Ben bir oturuşta tüm bölümleri sömürmüş bulunmaktayım. Hem komik hem akıcı hem de o kadar güzel anlatıyor ki derdini sıkılmadan hap gibi yutuverdim. 

18 yaşında herkesin özel yeteneğini keşfettiği ama esas kızımızın 25 yaşında olmasına rağmen herhangi bir süper güce sahip olmaması onu bu dünyadan dışlanmış hissettiriyor. Aslında şimdi de belli bir yaşa gelmiş henüz evlenmemiş, uygun görülen bir işe sahip değil kısaca hala yolunu arıyor ve "bir baltaya sap" olamamışsan gördüğün muamelenin aynısını bu karakter süper gücü olan bireylerin arasında görüyor ki bu tarz hikaye anlatmanın tatlı bir yolu olmuş. Hem de mizah yönünden de desteklemiş. Esas kızımızın eski aşkının reddedildiğinde bir anda uçamayıp ilk kez oluyor demesi gibi.

Herkesin anormal olduğu durumda normal olunca anormal olan sen oluyorsun. Süper güçlerle çevrili de olsan bir süre sonra sıradan herkes gibisin. Bu tarz bir metafor birçok yorumlamaya da açık bırakıyor diziyi ki düşünmesi de üstüne baya eğlenceli. Sen Aydınlatırsın Geceyi filmindeki gibi bir fikir aslında. Oradaki gibi herkesin sahip olduğu süper gücün olması seni ayrıcalıklı yapmıyor. Seni sen yapan yine sen oluyorsun, kendini olduğun gibi sevip kabul ettiğin zaman bu dünyada mutlu oluyorsun. Zamanı geri alabilsen geri geldiğinde yine aynı sen olduğunda değişen bir şey olmuyor. 

Soundtracki de aşırı başarılı olan bu dizide shazamı hazır tutun derim. Muhteşem bir playlist sizi bekliyor; Metric'ten Mitski'ye The Moody Blues'a birçok sevdiğimiz ve yeni keşifler yapabileceğimiz şarkılar mevcut. İkinci sezon gelse de izlesek!

Bu dizileri sevdiyseniz bunu da seversiniz, bu diziyi sevdiyseniz ve aşağıdakileri hala izlemediyseniz onları da seversiniz. 

Misfits

In The Long Run

Fleabag

Crashing

The End of the Fucking World

9 yorum:

  1. Çok ilgimi çekti. Tam da ihtiyacım olan dizi :) Diğerlerine de bakayım. Önerilerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben keyifle izledim, umarım sen de keyif alırsın canım İlkay <3 Fleabag'i izlemediysen en öne onu al derim, zira nefis nefis. Ben birkaç kere bitirdim :D.

      Sil
  2. Fleabag' i bayılarak izledim :)
    Hemen bu önerine ve diğerlerine de bakacağım.
    Teşekkürler Sevgili Öneri Makinesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fleabag arada açar açar izlerim, çok güzel bir seri. Tiyatro oyununu izleme fırsatım olmadı henüz, onu da izlemek istiyorum. Ben de teşekkür ederim güzel yorumun için <3

      Sil
  3. Crushing diye bir dizi bulamadım, Crush çıkıyor önüme.. doğrusu bu mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim, yanlış yazmışım düzelttim sayende. Crashing a ile olacak.

      Sil
  4. bunu izlememişim bakarıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben baya sevdim, daha çok bölümlü yeni sezon yapsalar keşke de izlesek hemen :D

      Sil
  5. Yazını okuyunca baktım, diziyi izleme listeme eklemişim ve öylece kalmış. Aslında konusu şu anki ruh halimle uyumlu gibi, bu hafta içinde başlarım izlemeye. Altta yazdıklarından The End of the Fucking World'ü izlemişim sadece, Fleabag'in ilk bölümünü izleyip bırakmıştım. Son zamanlarda Fleabag hakkında o kadar çok reels düştü ki önüme tekrar başlamayı düşünüyorum bir ara :))

    YanıtlaSil