5 Nisan 2020 Pazar

Hayatın Sillesini Yemesine Rağmen Umudunu Kaybetmeyenlerin Film Listesi

Merhabalar! Ben kişisel olarak hayatımda zor bir dönemden geçtiğimden böyle bir liste fikri çıktı ortaya ama anlaşılan dünyaca zaten 3 aydır hayatın sillesini hep beraber yiyoruz. Aşağıda beni sonu ile mutlu ve umutlu hissettiren filmleri seçtim. Filmlerin bazılarında neden bunu seçmiş diyebilirsiniz lakin sonunu görene kadar bekleyin :). Siz de size umut veren filmleri yorumlarda yazmayı unutmayın.

Şimdiden uyarayım büyük spoiler veriyorum, filmlerin hepsi umutlu bitiyor :).

1. It's A Wonderful Life - Frank Capra (1946)

Öneri Makinesi

Ailesi ve arkadaşları için kendi hayatından vazgeçen bir adamın bu da yetmez gibi haksız yere hapse girmesi söz konusu olunca ehh be dediği yere geliyor. İşte o zaman devreye bir melek girer ve umut yeniden onun ekmeği olur.

2. Ruhların Kaçışı - Hayao Miyazaki (2001)

Öneri Makinesi

Küçük kızımız ailesinden ayrı düşer ve bir hamamda mahsur kalır. Türlü haksızlığa maruz kalan kızımız, ailesine ulaşmak için birçok zorlu yoldan geçer. Oradan kaçmayı kendine görev edinen küçük Haku, bu yolda yalnız yürümeyecektir. Miyazaki'den iç ısıtan bir animasyon.

3. Drifting Clouds - Aki Kaurismaki (1996)


Öneri Makinesi

İşten çıkarılan ve art arda birçok dertle yüzleşmek zorunda kalan ailemizin son umudu restoranlarıdır. Neyse ki baştan umutlu son diye en büyük spoilerımızı verdik. Finlandiya sinemasının göz bebeklerinden Kaurismaki'nin Finlandiya Üçlemesinin de ilk filmi.

4. Frances Ha - Noah Baumbach (2012)

Öneri Makinesi

Yakın arkadaşı Sophie'nin taşınma kararı sonrası evsiz kalan Frances'in dans dolu siyah beyaz hikayesi. Eğer hala bu tatlı filmi izlemediyseniz şimdi tam zamanı.

5. İşe Yarar Bir Şey - Pelin Esmer (2017)

Öneri Makinesi

Bir trende genç bir hemşire ile karşılan yazar karakterimizin şiir gibi yolculuğu. Barış Bıçakçı ve Pelin Esmer'in beraber yazdığı bu harika filmi mutlaka izleyin. Başak Köklükaya'nın oyunculuğu göz doldururken, filmde yapılan alıntılar ile okuma listeniz kabaracak.

6. Marlina the Murderer in Four Acts - Mouly Surya (2017)

Öneri Makinesi

Kocası ölen ve ıssız bir kasabada yalnız yaşayan erkek şiddetine maruz kalan ve adalet arayan Marlina'nın hikayesi sert ama umut vadeden sonu ile de bu lisede olmayı hak eden bir film. Detaylı incelemesi içi buraya tıklayın.

7. Appropriate Behavior - Desiree Akhavan (2014)

Öneri Makinesi

Hayatın birçok zorluğu var; ihanet, hastalık, ölüm gibi gibi ama unutmayın aşk acısı da hafife alınacak ve öyle hiçbir şey olmamış gibi yolunuza devam edebileceğiniz bir konu değil. Eski sevgilisini unutmaya çalışan ve bu arada da ailesinden gerçek kimliğini saklayan bir kadının hikayesi. Akıcı, harika soundtrackli, çok tatlı bir film, bize hayatın acı ve tatlı bir şekilde her şeye rağmen devam ettiğini gösteren filmlerden.

8. The Incredible Jessica James - Jim Strouse (2017)

Öneri Makinesi

Jessica hayalini gerçekleştirmek için birçok başvuru yapsa da geri dönüş alamamaktadır. Bir de sevgilisinden ayrılınca işler onun için daha da zor olur. Unutmayın ki mutluluk en ummadığınız anda karşınıza çıkıp tekrardan ayaklarınızı yerden kesebilir. Yeter ki umudunuzu kaybetmeyin.

9. Children Of Men - Alfonso Cuaron (2006)


Dünyanın sonu filmlerinden, harika bir çekim ve güzel bir distopya. Her distopya umutsuz bitecek diye bir şey yok sonuçta :).  İnsan ırkının tükenmekte olduğu bir dönemde geçen akıcı aksiyon filmi, bence yönetmenin en iyi filmleri arasında.

10. Godot'yu Beklerken - Michael Lindsay-Hogg (2001)

Öneri Makinesi

Açık uçlu sonuyla acaba mı dedirtse de bence kesinlikle umutlu sonla biten harika bir Beckett eseri. Aslında bir tiyatro eseri olan bu film iki arkadaşın Godot'yu bir ağacın altında beklemesi ama Godot yerine sürpriz isimlerle karşılaşması ile devam eden bir film. Film ama daha çok kayda alınan bir tiyatro izliyoruz desek daha doğru olur. Çok güzel çok güzel. Godot belki bugün değil yarın da değil ama bir gün gelecek, yeter ki siz umudunuzu sıcak tutun :).

İlginizi çekebilecek diğer film listeleri:

Dört Mevsim Hikayeleri
Bu Sonbahar da Kasımda Aşk Başkadır İzlemeyin Diye Hazırlanmış Liste
Bu Soğuk Kış Günlerinde İçinizi Daha Da Üşütecek Film Listesi
Rahat Battı Biraz Diken Üstünde Oturayım Diyenler İçin Film Listesi

32 yorum:

  1. pelin/marlina/approppriate/jessica/godot. 5 film not aldım tenk yuğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo sana 5 film önermişim tek listede, ne güzel ne güzel :).

      Sil
  2. Yazıyı görünce başlıktaki ben değilim dedim yazıya girdim ki hah, ailesi ve arkadaşları için kendi hayatından vazgeçen bir adam benim dedim hahaha bu nedenle izleyeceğim onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe, o zaman o filmi sevebilirsin gibi. Bir de umutlu bitiyor daha da güzel :).

      Sil
  3. Aralarında sadece ilk 2 filmi biliyormuşum, diğerlerini ilk kez duydum. Şu uyuşukluğumu üsütümden atarsam bakarım önerilerine. Teşekkür ettim 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın yaşasın, bir sürü öneri olmuş :).

      Sil
  4. Başlık çok iyi :))
    Ruhların Kaçışı'nı yeni izledim, diğerlerine bakacağım. :)

    YanıtlaSil
  5. Children Of Men dışında hiç birini izlemedim öneriler ve açıklamalar harika , güzel bir çıkarım oluyor:) dur bakiim ya yarın Godot'yu Beklerken'le başlayayım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çalışıyoruz :). Godot benim en en en sevdiğim metinlerden biri :). Bayılırım ama herkese göre olmaya da bilir :).

      Sil
  6. Aa görmeyeli blog başlığını ayçiçekleri süsler olmuş, çok da güzel olmuş. Kenardaki bantlar ve craft kağıtları da tam oneri makinesine yakışır olmuş :)))
    Filmlere gelirsek de anlatımın sayesinde insan hepsini izlemek istiyor ama büyük bir ihtimalle yakın zamanda sadece Ruhların Kaçısını izleyebileceğim :D
    Eline sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkrü ederim, fark etmene ve beğenmene çok sevindim <3<3.

      Ooo Ruhların Kaçışı güzel seçim, Miyazaki her zaman güzel seçimdir :).

      Sil
  7. 1 ve 5'i izlemişim, birkaçı da listemde. :D Bugünlerde izlerim diye umut ediyorum, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünlerde izlenir gerçekten, umarım çok keyif alırsın :).

      Sil
  8. Hepsi harika filmler zaten, izlemeyenler kaçırmasınlar..

    YanıtlaSil
  9. Yiaaa Ruhların Kaçışını yeni izledim *-* İlk öneri olan film aşırı dikkatimi çekti bakacağım ona da teşekkürler bu güzel liste için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk film güzeldir, seversin diye düşünüyorum :).

      Sil
  10. Başlık çok çarpıcı. :) Dilerim biz de filmlerdeki gibi sağlam çıkarız bu işin içinden. Teşekkürler öneriler için. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ve hatta yakın zamanda. Yazı dışarıda sağlıkla kutlasak ne güzel olur :).

      Sil
  11. Ne güzel düşünmüşsün. Bu aralar öyle ihtiyacımız var ki morale...
    İzlemediklerimi not aldım, nasılsa vakit bol hepsini izlerim :P

    "Tatil" (Holiday) ve "Under The Tuscan Sun"ı da tavsiye edebilirim izlemeyenlere. Bana hep mutluluk vermiştir bu 2 film

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Mubi'ye geldi diye İşe Yarar Bir şey'i izledi yeniden, yine hayran kaldım. Nasıl güzel nasıl güzel. Barış Bıçakçı okuyasım geldi gece gece :).

      Under The Tuscan Sun'ı izlemedim bakayım. Moral istediğim anda koşayım bu filme :).

      Sil
    2. Tam da bu filmle ilgili yorumumu yazmaya geldim. Baktım ki yine hislerime tercüman olmuşsun.

      Son zamanlarda bu kadar etkileyici, tadı damağımda kalan bir film izlememiştim. Sinema ne güzel bir şey ve sen ne güzel ki tavsiye etmişsin bu filmi 🤩🍿

      Sil
    3. Yaa çok teşekkür ederim izlediğin ve yorumunu paylaştığın için. Mubi'den kalkmadan bir kez daha izlesem mi diye düşünüyorum ben de, çok seviyorum :).

      Sil
  12. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  13. 10'da 3 izlemişim. Diğerlerine de bakayım. Özellikle Frances Ha son zamanlarda çok sık karşıma çıktığı için merak ettiğim bir film.

    Bu arada bloğumdaki film meydan okumasını gördün mü? Tam senlik. Neler yazabileceğini şimdiden çok merak ediyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Francis Ha'yı izlediğin filmlerden biri olarak düşünüyordum ta ki diğer cümleyi okuyana kadar :).

      Görmedim de baktım şimdi hiç bana göre değil :). En ve tekli cevaplı sorular hiç benlik değil, ben filmlere puan bile veremem, adfdrg. Birini söylesem diğerinde aklım kalır :).

      Sil