24 Eylül 2018 Pazartesi

Maniac (2018)

Geçen seneki başarılı mini dizilerden sonra bu sene dizi dünyasında izlediğimiz film yıldızlarının sayısı da rekabet de artmaya başladı. Bu durumdan asla şikayetçi değil mutluyuz çünkü rekabet sayıyı arttırdığı gibi kaliteyi de yükseltti. Peki Maniac bu standardın altında mı kaldı yoksa Emma Stone ve Jonah Hill'i dizi dünyasında da ödül adaylıkları getirecek kadar iddialı mı?

Maniac (2018)

Ödül adayları olur mu bilmem, umursamam da ama benim uzun zamandır izlediğim en güzel bilim kurgu işlerinden biri olduğu kesin. Sonu her ne kadar ortalama olsa da çok tatlı bir hikayeyi 10 bölümde başarılı performanslarıyla Emma Stone ve Jonah Hill eşliğinde izledik.

Maniac (2018)

Netflix orijinal serisinden olan bu dizide, deneklerin kalıcı olarak problemlerinin çözüleceği vaat edilen bir deneyde, bilgisayarın duygu yoğunlundan etkilenen Denek 1( Owen) ve Denek 9 (Annie)  beklenmedik bir şekilde sorunlarıyla yüzleşirken yalnız olmayacaklardır. Bu istenmeyen durum deneyin başındakileri sıkıntıya sokarken bizleri Annie ve Owen ile birlikte zihinlerinde farklı dönemlerden farklı maceralara sürükler. Hikaye içinde hikayeler olan bu dizi on bölüm boyunca tempoyu düşürmüyor.

Maniac (2018)

Dramı dozunda komedisi yerinde bilim kurgusu etkili bu diziyi ben her sevdiğim dizi gibi bir solukta izledim. Filmin gezdiği dönemleri gerek kostüm gerek dekor gerekse makyaj olarak çok iyi yansıttığını düşünüyorum. Bunun yanında güzel bir soundtracki dizinin önüne geçmeden destekleyici bir şekilde dinledik.

Maniac (2018)

Jonah Hill gerçekten bu diziyle dikkat çekiyor, Emma Stone'u zaten seviyoruz bu dizide de kalitesinden taviz vermiyor. Onlara başarılı performanslarıyla Justin Theroux, Sonoya Mizunu, Sally Field, Jemima Kirke gibi dizi ve film dünyasının önemli isimleri de eşlik ediyor. Özellikle Justin Threoux bence Dr. James K. Mantleray rolüyle öne çıkan yardımcı oyunculardan biri.

Maniac (2018)

Şunu söylemeliyim ki bu deneyi yürüten bilim adamlarının deneklerinin kendilerinin izni dışında istemeden birbirlerini bulması bana Eternal Sunshine Of The Spotless Mind'ı hatırlattı. O filmi de çok seviyorum çünkü bu aklımızın içinde çıkılan gezinti fikri her zaman hoşuma giden bir şey o yüzden o filmi sevenler eminim bu diziyi de sevecektir. Zihnin derinlikleri, içimizdeki şeytanlar, duygularımızın zihnimizdeki somut yansımalarını görmek ve düşünmek bu diziyi etkileyici kılan özelliklerden biri.

Maniac (2018)

Sonuç olarak dizinin bilim kurgu tarafının, anlatımı oldukça eğlenceli kıldığını ve gerçek dünyada baş etmeye çalıştığımız birçok aile, arkadaşlık veya herhangi biriyle girdiğimiz iletişimi, ilişkiyi yine bilim kurgu yardımıyla güzel anlattığını düşündüğüm her bölümü ortalama 30-35 dakika süren bu diziyi  severlerine öneririm :). Diziden aldığım mesajlarından biriyle kapanışı yapmak isterim. Acı, sorunlar kaçınılmaz belki ama bunları her zaman tek başımıza taşımak zorunda değiliz.

31 yorum:

  1. ben de ilk bölüme başlamıştım dün bakalım, biraz baydı. ama sen beğendiğine göre kesinlikle şans vericem. mini dizi insanıymışım ya onu anladım. vereceksin 8-10 bölümde biten hikayeleri izleyeyim. sharp objects pat diye bitti valla, mis gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım, umarım keyifli seyirler olur :).

      Mini diziler kesinlikle mükemmel hele ki tüm bölümleri yayındaysa tadından yenmiyor. Ben bitirene kadar rahat edemediğimden tek seferde uzun bir film gibi izliyor sonra rahatlıkla uyuyabiliyorum, haha :).

      Sil
    2. hehe ben de genelde 2-3 güne yayarak izliyorum, güzelse özellikle uzatmaya çalışıyorum :) bitirdim maniac'ı bu arada :) ilk sefer izlediğimde başım döndü, o kadar çok iç içe konu ve hikaye var ki. o yüzden bölümleri en baştan açıp hızlıca tekrar baktım. bence de tatlı bir hikayeydi. değişikti ya, klişe şeyleri bile yeni bir anlatımla süsleyip güzelleştirmişler. mesela normalde seksi bilim kadını figürüne çok uyuz olurum ama azumi fanıyım şu anda :)

      Sil
    3. Ben uzatamıyorum bağımlı gibi sonuna kadar bitirmeden rahat edemiyorum :).

      Anlatımı çok güzeldi gerçekten, beni en çok güldüren şeylerden biri bilim adamı ve annesinin ilişkisiydi.

      Bir de mesela normal hayatta denk geldikleri afişler kişiler ya da herhangi bir şeyin bilinçaltında ortaya çıkması çok güzeldi. Rüyalarımızda uyandığımızda tanımasak bile illa ki gördüğümüz kişileri görürmüşüz ya onun gibi :). Bir de bu makineyi yapma sebebi ve annenin ilk bölümden beri afişlerde sürekli bize gösterilmesi de güzel bir detaydı :).

      Azumi iyiydi, tarzı var :).

      Sadece sonunu biraz zayıf buldum ben, mesela hepsi Jonah Hill'in kafasında yarattığı bir şey olsaydı aşırı sinir olur ama o sondan etkilenirdim herhalde ama seçtikleri son daha güvenli bir alan olmuş sanki, risksiz. Yine de sonuna sevindim tabi, hehe :=).

      Sil
  2. Tabii ki not aldım!
    Mutlaka göz atacağım sevgili Öneri Makinesi
    Teşekkürler 💖

    YanıtlaSil
  3. Bu mini bir dizi, 10 bölümlük. Başlasan bitiyor :). Dediğin gibi ama izlenecek dizi çok zaman az.

    Keyifli seyirler :).

    YanıtlaSil
  4. hımm bu da aklımda olsuuun. süper dizi tüketicisi oldum yaa. the oa, izlemediysen iyi bak, power, blacklist, hele en sevdiğim peaky blinders ise en iyi dizi seçildi :) bu arada oa ekibinin filmlerini de kaçırmaa :) brit marling, john hawkes, sean durkin :) bakarsın işte benim blogda var bir doluuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu aralar mini diziler izliyorum genelde, çok iyi oluyor.

      Ben bloguna geliyorum tabi ki, ayıp ettin. Her zaman yazmıyorum sadece :).

      Sil
  5. Son zamanlarda çok karşıma çıkıyor. Konusunu bilmiyordum ama afişi çok dikkat çekiciydi. Son cümleyi çok sevdim. İzleyesim geldi şu an.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seveceğini düşünüyorum, şimdiden keyifli seyirler :).

      Yazı yazmaya dönmene de çok sevindim :)

      Sil
  6. Bu filmin reklamını yeni görmüştüm ve Emma Stone'u sevdiğimden hemen ilgimi çekti. Bu yazı da tam üstüne geldi :) Mini dizi olması süpermiş, en kısa zamanda başlamayı düşünüyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emma Stone'u ben de seviyorum, sesi de çok orijinal :).

      Keyifli seyirler Fulyacım :).

      Sil
  7. Fragmanlarini görüp Emma stone varsa mutlaka izlemeliyim demistim 😊 çok sempatik bir oyuncu 😊 kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, sesini de ben çok beğeniyorum, karakteristik :).

      Bu aralar reklamı gerçekten çok yapılıyor, iyi ki hemen izledim yoksa çok reklamını görüp izlemeden sıkılabilirdim :).

      Keyifli seyirler :).

      Sil
  8. Hahahaaa :)
    Şimdi neden gülüyorsun Şebo diyeceksin bana...
    Bunu ben daha dün gördüm sanırım. Aneym bu filmi bu saatte neden vizyona sokmuşlar, Emma bu sene Oscara aday olamayakmı ki derken diziymiş bu yahu :)))
    Öperim şekerim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha, iyi ki yazmışsın beni de güldürdün :).

      Oluyor öyle bazen, yoğunluk, yorgunluk veya dalgınlıktan şaşırıyoruz.

      Ben de seni öperim şekerim <3.

      Sil
  9. Ben de görüp duruyordum bu diziyi. Buralardan biri yazsa da ona göre izleme listesine yazarım diyordum. Yazı için teşekkürler, listemde dizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel denk gelmiş o zaman, umarım seversin :).

      Keyifli seyirler :).

      Sil
  10. Uygun bir zamandan bakacağım .Öneri için teşekkürler ☺

    YanıtlaSil
  11. ben de izlemek için bir çırpıda araştırdım, link bulmaya çalıştım ama görüntü kalitesi epey düşüktü. izleyemeden kapadım... ama bu dizi kesinlikle aklımda!!

    YanıtlaSil
  12. Hiim çok güzel gözüküyor ne zaman bir şeyler izlemek istesem kendimi senin blogunda buluyorum :D keşke sağ tık açık olsa bir de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne tatlı güzel bir yorum bu hem mutlu hem onore ettin beni <3<3.

      Umarım çok seversin :). Keyifli seyirler, sevgiler.

      Sil
  13. İzleyeceğim bunu, netflixte görünce heyecanlandım ama daha fırsat olmadı ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım beğenecek misin. İzleyenler ikiye ayrılmış durumda :). Merakla bekliyorum yorumunu :).

      Sil
  14. Dizinin seveni kadar sevmeyeni de var. Nette okuduğum yorumlar ikiye bölünmüş durumda. Ben Emma Stone sevgim yüzünden her türlü izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle bakalım sen ne diyeceksin, benim tahminim seveceğin yönünde :).

      Sil