15 Ekim 2020 Perşembe

Mini Kitap Alışverişi

Merhabalar! Keyifler nasıl? Ben havadan dolayı çok mutluyum. Güneşli ama neredeyse soğuk :). Sevdiğim yerleri hatırlatıyor. Özellikle evin içi soğuk, koyuyorum yeşil çayımı giyiyorum çoraplarımı hırkalarımı da çıkarırsam bu iş tamam :D. 

Bu aralar kitap okumaya başladım ilginç bir şekilde :). Yaklaşık iki yıldır doğru düzgün kitap okumadım. Şimdi durum biraz daha farklı :). Çok korkuyorum akıcı bir kitap gelmeyecek ve ben yine uzaklaşacağım diye. Sırf benden değil ama akmayan bir kitap olursa da uzaklaşıyorum. Aman yarım bırakmayayım, yeni kitaba o bitmeden başlamayayım duygusuyla bir iki ay okuyamıyorum. Kendi kendime şöyle bir karar aldım, baktım olmuyor sal gitsin :). Aman sonradan açılır ha gayret dişimi sıkayım yok! O sırada seveceğim kitapların ömründen çalıyorum. En iyisi akan kitaplarla yola devam etmek. En azından şimdiki ruh halim bunu destekliyor. 

İki kitap okudum diye bir depresifleşmeler, bir hallere girmeler, sanki kitaplığı bitirdim. Bir de uzun zamandır kitap alışverişi yapmak istiyordum ama okumadığım için yeltenmiyordum. Okumaya başlayınca işin zevkli kısımları yani kitap ve site seçimleri başladı. Aslında bundan önce İdefix'ten sipariş verdim ama uzun süre kargoya vermediler. Bir hevesle sipariş ettiğim alışverişim kaç gündür hazırlanma aşamasındaydı, en sonunda yazdım. Mesajı ilettiklerini söylediler. İki hafta oldu neredeyse yine yazdım ve bu sefer bu gece tam olarak 00:25'te faturası kesildi ve paketlendi mesajıyla cevap verdiler :). Şimdi kargoda :). Geç kargolasalar da hemen cevap vermeleri hoşuma gitti. Görmeyeli kitap siteleri de değişmiş. Mesela bu alışverişimi yaptığım Eganba artık ellerindeki stok sayılarını yazıyorlar kitapların altına. İdefix'ten yaptım sonra Eganba indirimine denk geldim bir de oradan alışveriş yaptım ama minik :D. İstediğim 4 kitabı indirimde görünce kaçırmayayım sonra tükeniyor diye ekledim sepete. Böyle de bir tedirginlik başladı bende. Okumak istediğim kitapların tükendiğini gördükçe hazır stokta varken alayım diyorum sonra üzülmemek için. 

Bu kitaplara gelirsek Marie Kondo izlediğimden beri katlama tarzım değişti. Küçük bir yerde kaldığım için de benim için pratik bilgilere sahip programından oldukça keyif aldım. Küçük ritüelleri de hoşuma gidiyor izlerken :). Artık kullanmayacağın eşyaları hunharca atmak yerine saygıyla katlayıp bugüne kadar sana destek olduğu için teşekkür etmeni önermesi ya da eve önce kendini tanıtıp dilek dilemesi gibi. Amerikalıların bu ritüellere tepkilerini izlemek de komik. Marie Doğu'nun temsili olarak batı yaşam tarzına getirdiği bu farklı kültür özellikleri ile ailelere bir kültür şoku yaratıyor. Kültür farklılıklarını görmek açısından da ilginç bir program. İçinde doddle olarak hangi ürün nasıl katlanmalı onu göstermişler.  

Masterchef izlemeyi seviyorum ama son zamanlarda bıraktım. Yemeklerden çok yarışmacıların kişisel olarak fazla yer almalarından ve fazla fazla uzun olmasını izlemekten sıkıldım. Bazen Survivor izliyor hissi geliyor bana, konseyler eleme yarışları falan fazla gereksiz ve sıkıcı geliyor. Ben bana yeni fikirler katan tarifleri sunumları görmeyi seviyorum. Nitekim mutfağa ilgim var ve bu kitap da merak ettiklerim arasındaydı. Önsözünü de okumaya başladım, şefimizin son düzenlemelerini ve el yazılarını da içeriyormuş. Kendisi biliyorsunuz ki 2018'de maalesef dünyadan ayrılmaya karar verdi :(. 

I'm Thinking Of Ending Things filmini yeni izledim. Kitap tükenmiş ve yayınevi yeniden basacak mı bilmiyorum. Sordum aslında ama cevap gelmedi. Belki yazarlar. Dürüst olayım filmi tam anlamıyla anladığımı düşünmediğimden eksik kısımları birkaç yorum okuyarak tamamladım ve üstünden kaç gün geçmesine rağmen hala aklımın bir köşesinde. Beni etkiledi ve etkilemeye devam ediyor. Karakterle bağ kurdum sanırım :). Kitabını da okumak istiyorum ama tükenmiş her güzel şey gibi :).


Son olarak da sevdiğim yönetmen Miranda July'nin çıktığından beri okumak istediğim öykülerini aldım. Kendisinin bir diğer romanı Birinci Adam'ı sevmedim ama yine de kendisine şans vermek istiyorum :). Onun farklı yerlerden bakmasını seviyorum en azından filmlerini :).

14 yorum:

  1. Mutfak Sırları kitabını bitirdiğinde sana olan katkılarına yönelik bir yorum yazısı da yazar mısın merak ettim doğrusu :)
    I'm thinking of ending things filmini daha yeni seyrettik. 2 saat sadece tahmin yürütüp yarım saat youtube dan analizini dinleyerek filmi net anladık. Ve herkese anlatıyoruz :D ama kitabına dayanabileceğimden emin değilim. Filmin başında filmi izleme rehberi koymalılar bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki yazarım :). Şu aralar yoğunum ne zaman okuma şansım olur bilmiyorum ama ilk okumak istediğim kitap o.

      Ahahahha, ben sevdim ya :). Hoşuma gitti. Anladığım kadarını sevdim ama anlayınca daha da çok sevdim.

      Sil
  2. Fakat güzel bir dönüş olmuş, kitaplar çok hoş:)

    YanıtlaSil
  3. Evet ya keşke olmasaydı :(. Ben de üşüyorum ya, battaniye çıkarcam artık :).
    Kitapları yarım bırakmalıyız bence ya, sonuçta ömrümüz de sınırlı her kitabı da okuyamayız her kitabı da sevemeyeceğimize göre :) bazen bırakmalıyız diye düşünüyorum :). Uygularsam da harika.
    Eganba'yı ben eskiden beri kullanıyorum hatta kötü bir anım da var blogda bir yerde yazdım zamanında ama unuttum gitti. Bu sefer gayet hızlılardı :).
    Çok teşekkür ederim canım benim, daha güzelleri senin olsun sen de yaz öner bize :).

    YanıtlaSil
  4. Bu hava gerçekten ideal benim içinde, harika kitaplar öyle görünüyor, at-kurtul-ferahla yı kesin almalıyım, Anthony Bourdain'i da severek izlerdim ölümüne çok üzülmüştüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Programını ben de merak ediyorum, kitabını bitirirsem bakacağım büyük ihtimal. Arkadaşım da severek izliyordu.
      Kondo yöntemini herkes bir gün tadacak herhalde :). Çok kullanışlı bilgiler.

      Sil
  5. kondo yu okuycam ben de işallah yaa :) bourdain in ölümü çok şüpheli yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kondo'yu okuyalım ya, kullanışlı bilgiler veriyor :).

      Hadi ya, neden? Ben bilmiyorum.

      Sil
    2. intihar etti ama öyle biri değil yani o işin içinde bir iş var yaniii :)

      Sil
    3. Ee anlatsana, çok merak ettim :). Nerede okudun?

      Sil
    4. tamam biraz daha okuyup annatcam az daha inceleyim :)

      Sil
  6. I'm Thinking Of Ending Things'i takip ettiğim bir İnstagram hesabından duydum ve izledim. Başlarda hiçbir şey anlamadım, sonlara doğru anlar gibi oldum. Film bittikten sonra internette yorumlarını okuyunca filmin %10'unu anlamış olduğumu gördüm. Film üzerine yazılanları okudukça filme sevgim artıyor. Benim için bu yılın en iyilerinden biriydi. Keşke üşenmesem de bloğuma yazsam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son onu bitirdim ve kitabını da çok sevdim. Her cümlenin altını çiz öyle güzel. Hem filmi hem kitabını tavsiye ediyorum. İkisi de kendi içinde çok harika işler.

      Sil