15 Şubat 2019 Cuma

28 Day Blog Challenge: Day 15


15. En çok merak ettiğin bir şeyi araştır, iyice öğren, bize de anlat.

En son sulu boya ile nasıl boya yapılır (watercoloring) ve basit kaligrafi teknikleri fırça uçlu kalem kullanarak araştırıyordum ve kendimi fırça ve kalem alırken buldum. Şimdi gelmesini bekliyorum. Önce fırçadan ve boyamadan bahsedecek olursam, aşağıdaki gibi suyu içinde tutan bir fırça aldım ve izlediğim videolarda kullanmak kolay gibi geldi :).


- Normal sulu boya ya da artistik aşırı pahalı ama müthiş renk paletleri oluşturabileceğiniz boya malzemelerine ihtiyacınız var temelde. Bende normal her yerde bulabileceğiniz sulu boya var onunla deneyeceğim.

- Kullandığınız kağıdın gramajı çok önemli çünkü ince olursa çok dalgalanır, o yüzden olabildiğince kalın kağıtlar seçmeye çalışın. Hatta daha da kaliteli çizdikten sonra çerçeveye asmalık yeteneğiniz varsa 300 gr sizin için ideal.

- Resmi yapmadan önce kağıdınızın kenarlarına kağıt bantla çerçeve yapmayı unutmayın. Hem gerçekten beyaz bir çerçeve oluyor hem de kağıdınız siz çalışırken kaymıyor.

- Yanınızda hep bir kavanoz ya da bardakta su olsun, temizlik veya renk açma gibi birçok şey için lazım olacak.

"Brush Pen" yani fırça uçlu kalemlerle nasıl afili yazılar yazarım diyorsanız da birkaç video bıraktım çok temel ve basit bir teknik öğretiyor bu videolar aslında; aşağıya inerken kalemin ucuna hafif baskı uygulayın yukarı çıkarken baskıyı azaltıp kalemin ucuyla inceltin yazacağınız harfleri.

Benim izlediğim videolar ve araştırmalarımdan çıkardığım özet bu lakin daha detaylı incelemek isterseniz aşağıda yeni başlayanlar için "water/aqua brush pen" nasıl kullanılır ya da onunla nasıl boya yapılır gibi benim yararlandığım bir iki video bıraktım. Geçmişten yazdığım bu son yazıyı bitirirken günümüzde görüşmek üzere :).



Bir de benim çok sevdiğim Cenk ve Erdem'den bir ders almanızı isterim ve iki böbürlenip artık yazıyı bitiririm :).



34 yorum:

  1. Bilgi sahibi oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. suyu içinde tutan fırça ilginçmiş :) sulu boya işini okul yıllarımda bile beceremedim :( öte yandan boyamak her zaman güzel ,eğlenceli ve rahatlatıcı bir uğraş olmuştur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beceremezdim ama bu sefer heves ettik bakalım neler olacak. Benim de hiç yeteneğim yok resme ama çok seviyorum o yüzden arada karalamaya çalışıyorum :).

      Sil
  3. Suyu içinde tutan fırça çok değişikmiş 🙃

    YanıtlaSil
  4. Bende kendime bullet journal hazırladığım için bu ara taktım kaligrafiye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalemler gelsin başlayacağım biraz çalışmaya, en azından biraz göstermelik yapayım da mektuplarda adres isimleri güzel olsun :).

      Demek bullet journal yapıyorsun keşke daha çok fotoğraf paylaşsan o zaman :).

      Sil
  5. Çok güzelmiş bu, daha önce rast gelmemiştim ben teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Böyle bir fırça olduğunu bilmiyordum.Ahh bir de taş suluboyalar var ki minyatür falan yaparken kullanılıyor, oldukça pahalı;ancak ne de güzel boyalardır onlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bilmiyorum onları ama eminim güzeldir, boyalar genelde güzel oluyor :). Renkler neşelendiriyor insanları :).

      Sil
  7. Ay ben de bayiliyorum bu fircalara. Tuplerde yagli boya dokusunda satiliyorlar ya bir de ne guzel renktir onlar oyle. Profesyonel sekilde yapmayi ben de cok isterdim. Bakalim belki ilerde. Cok faydali bilgiler olmus. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya simdi videoyu izledim geldim. Sondakini. Ve bayildim. Gulmedigim saniye olmadi. Supermis.

      Sil
    2. Ben profesyonel olacak yetenekte değilim maalesef ama çok isterdim :). Sen güzel boya yapıyorsun ama paylaşımların çok güzel :).

      Cenk ve Erdem ya, süperler. Youtube kanalları çok güzel, iyi ki açmışlar :).

      Sil
    3. Cok tesekkur ederim. :)

      Sil
  8. Çok güzel bilgiler olmuş gerçekten emeğine sağlık canım benim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. aaa hiç duymamıştım. always kelimesini çok güzel yazdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh neleri nasıl yazıyorlar da yetenek de gerekiyor biraz sanırım :).

      Sil
  10. Ben bu Cenk-Erdem ikilisine oldum olası sayılırım, Hatırlattığın ne iyi oldu.

    Kaligrafi enfes bişey ama yapabilir miyim hiç bilmiyorum. Çizim yeteneğim sıfıra yakın çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizi yeteneği konusunda ben de aynıyım da heves işte :).

      Cenk Erdem efsanedir, youtube kanalları da çok güzel. Takip etmeni öneririm, çok iyiler :).

      Sil
  11. Bu fırçaları ben de çok merak ediyorum. Bir tane de ben alacağım, deneyelim bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen deneyelim bakalım :). Senin yorumlarını ve fotoğraflarını da bekliyoruz o zaman :).

      Sil
  12. Resim yapmayı hep sevmek ama bu konuda pek yetenekli olmamak ne demektir acaba.. İmreniyorum resim boya yapanlara.. İçimde bir sanatçı varmış ama uyanamamış hiç..)
    Suyu içinde tutan fırçayı daha önce hiç duymamıştım. Benim oğlan görse kesin ister bundan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resme inan hiç yeteneğim yok, benimki merak sadece :).

      Aliexpress'te çok ucuza satılıyor, ben oradan sipariş ettim gelmesini bekliyorum :).

      Sil
  13. Aa, çok keyifli bir şey öğrendim ve sen böyle anlatınca merak da ettim doğrusu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir merak başladım, bakalım ne olacak :).

      Sil
  14. Resme inanılmaz ilgim olduğu için yağlı boyaya başlamıştım ama her şeyden hemen sıkılan bir ikizler burcu olarak bıraktım. Paylaşımınız çok hoşuma gitti, sulu boyaya şans vereceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldir yağlı boya, bir gün geri dönersin umarım :).

      Sil
  15. Bu fırçaları daha önce hiç görmemiştim , yeni bir şeyler kattığın

    için teşekkürler .

    YanıtlaSil
  16. Vay beee dedim izlerken... Neler göreceğiz daha... Bayıldım ben bunlara ♥

    YanıtlaSil