1 Temmuz 2018 Pazar

Her Şerde Vardır Bir Hayır (HP Yazı Serisi)

Öneri Makinesi

Harry Potter ve Sırlar Odası'nda, dönemin başında Dobby, Potter'a Hogwarts'a gitmesin diye etmediğini bırakmadı. Tabi ki iyi niyetinden ve Potter sevgisinden lakin bu Potter'ın başına işler açılmayacağı ya da kötülüklerden korunduğu anlamına gelmedi. Nitekim, okula gitmek için babasının arabasını kullanan Ron ile beraber birçok muggle tarafından görülmeyi, cezaya kalmalarını ve Mr. Weasley'i işinde zor duruma sokmanın dışında şamarcı söğütten birkaç şamar yemeyi de ihmal etmediler bu Hogwarts yolunda. Bu şamar oğlanlarına dönme yolunda Ron, Harry'den biraz daha fazla şamar yemiş olacak ki asasını da bu şamarların birinde bir şekilde kırar. Arkadaşlarından ödünç aldığı seloteyp ile ne kadar bantlamaya çalışsa da zaten pek parlak olmayan ama kötü de diyemeyeceğimiz öğrencilik hayatı bu kırık asayla hiç de kolay olmamaktadır. Bütün sene boyunca hem arkadaşlarını hem kendini bu asayla çokça yoran (Malfoy'a yapacağı sümüklü böcek büyüsünün kendin ettin kendin buldun gibi ters tepmesi) Ron'un asası dönem boyunca şer gibi görünse de Malfoy ile olan olayda bize ipucunu verir ve bizi farklı olaylar bekler.

Öneri Makinesi

Şöyle ki en iyi tebessüm ödülünü kazanmış (diğer ödüllerini uygun saymayı görmedik ama bir büyü var ki o konuda hakkını yazımızın ilerleyen bölümlerinde vereceğiz) KSKSD öğretmenlerinden (ki o öğretmenler konusunda da şurada gerekli bilgileri vermiştik) Gilderoy Lockhart ile açılan sırlar odasına olan profesörün gönülsüz yolculuğunda Ron ve Potter, Profesör'ün hem tüm üçkağıtlarını öğrenir hem de bu küçücük ikinci sınıf öğrencilerine de bulduğu ilk fırsatta, buluşlarını ve maceralarını çaldığı diğer büyücülere yaptığı aynı büyüyü yapmaya niyetlenir. Niyetlenir niyetlenmesine de o hengamede Profesör Ron'un asasını ele geçirir. Eh tabi siz hemen anladınız neler olabileceğini, lakin Lockhart birçok şeyden habersiz yapacağı büyünün ve elde edeceği süksenin ışıltısıyla büyülenmişken Ron'un asasıyla yaptığı unutturma büyüsü ters teper ve bir kez daha başka büyücülere yaşattığı o büyüyü ömrünün sonuna kadar kendisi taşır (bakınız ikinci kendin ettin kendin buldun vakası, Ron'un kırık asasının gizli görevi bu herhalde). Ya işte böyle, kimse ne kibre kapılsın elde ettiği güçten ne de diğeri üzülsün şer gibi gelenden, zamanın daima farklı bir yorumu vardır :).

Öneri Makinesi

23 yorum:

  1. Benim Harry Potter'ın ilk bölümünü tekrardan izlemen lazım. Yazıyı okuyunca izlememiş gibi hissettim kendimi 😃

    YanıtlaSil
  2. Harry Potter'i siz gençlere, bırakıyorum. Öyleyse niye geldim bu yazıya dersen, bir ayetten esinlenerek verdiğin yazı başlığı dikkatimi çekti. Yazının son cümlesini okuyunca da iyi ki uğramışım bu sayfaya dedim. Çok doğru bir temenni ve tespit yapmışsın.

    YanıtlaSil
  3. Canım Ron :D Asasının kırılması en sonunda işe yaramıştı, asasının gizli gücünün bu olması hoş bir düşünce :)) Lockhart'a tüm kadınlar nasıl bu kadar hayran hala anlam veremiyorum, gülüşü de pek hoş değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Kenneth Branagh sevdiğim için bu role de onu çok yakıştırdım :).

      Teşekkürler canım benim, özlemişiz seni de :).

      Sil
  4. Hayatın bazı dönemlerinde kendimi Dobby gibi hissetmem? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh canım Dobby, en sevdiğim karakter <3.

      Yardım edeyim derken zarar vermek mi hepimiz ara ara yapıyoruz sanırım ama istemedendir :). Niyetimiz iyi :).

      Sil
  5. Dobby, çok duygusal yaklaştığım bir Harry Potter karakteri. Şu sıra aklımda seriyi baştan sonra izlemek vardı. Şimdi bu yazıyı görmek bir işaret olabilir mi acaba? Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dobby en sevdiğim karakter, aşırı hassasım ona karşı :). Ben sıkıldıkça açıp izler ve okurum, iyi geliyor, tavsiye ederim :).

      Sil
    2. Çorap sahnesiyle, gömü sahnesi duygulandığım iki yerdir Dobby ile ilgili :)

      Sil
  6. Kırık asalı bölümler:) Hatırlamak güzel oldu:)

    YanıtlaSil
  7. Your blog looks beautiful. Nice post. :)
    Following you! Follow back?

    www.minnieart.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Tam yerinde bir tespit olmuş. Harika bir yazı, kalemine sağlık. 💙

    YanıtlaSil
  9. HP maratonları güzeldir beni mutlu eder :).

    Keyifli seyirler ya da okumalar :).

    YanıtlaSil
  10. Yazının olay örgüsünün ve vermek istediğin mesajın kombinasyonunu çok güzel bir şekilde bize sunduğun için teşekkürler Öneri Makinesi. ^_^ Harry Potter'a bu sene başlayan biri olarak bu yazıyı okumak da çok hoştu! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bu güzel yorumun için de ben teşekkür ederim :).

      Harry Potter candır can, eminim son olmayacaktır :).

      Sil
  11. Bu yaz bütün seriyi baştan sona izlemek istiyorum. Bakalım ben bu tür detaylar yakalayabilecek miyim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakalarsın ve daha çok hayran olursun. Ben de hep öyle oluyor en azından :).

      Sil