7 Kasım 2017 Salı

Atıştırmalık #30 (İki Film ve Sonunda Bir Kitap)

Pretty Woman - Garry Marshall (1990)




Ben bu filmi küçükken gördüm de bana uygun görmemiş olacaklar ki tam izlememişim. Bu aralar nedense Julia Roberts izleyesim geldi açtım izledim. Ohh iyi geldi, çok sevdim. Pretty Woman walking down the street pretty woman the kind I like to meet pretty womannnnn... Sizin Roberts filmlerinden komedi barındıran varsa lütfen yazın bu aralar bu moddayım sanırım :). Battaniye altında soğuk kış günlerinde christmas havası gibi :). Meg Ryan'ı da severim, onun filmleri de öyledir tarçınlı salep gibi, izlemediğim varsa onun da filmlerinden önerin, izleyeceğim :). Bu arada Julia Roberts ne güzel kadın bee, izlerken hep bunu düşündüm. Richard Gere'e özel bir hayranlığım yok ama olabilirdi de :). Bir de son sahnedeki Robrts'ın ceket-tişört-jean üçlüsüne bayılıyorum <3.

Open Your Eyes - Alejandro Amenabar (1997)



Zamanında tımcrızlı Vanilla Sky'ı izlemiştim ama pek az şey hatırlıyorum. Orijinaline denk gelince bir izleyeyim dedim zira orijinalinin daha güzel olduğunu duymuşluğum vardı. Penelope Cruz İspanyol ve Amerikan versiyonunda oynayan şanslı kızımız. Elim bir kaza sonucu yüzünde deformasyon oluşan Cesar, artık yaşamaktan keyif alamamaktadır. Ta ki bir mucizeye kadar. Psikolojik gerilim, bilim kurgu, dram türünde ve söyleyecek şeyi olan filmlerden biri. Ben çok beğendim; müziği, kurgusu, hikayesi güzeldi.

Dipnot: Soundtrack'i o kadar beğendim ki spotify'da olan şarkılardan liste yaptım. Filmin adıyla arama yaparsanız bulursunuz :). Bazı güzel şarkılar maalesef Spotify yoktu :/.

Suskunlar - İhsan Oktay Anar



Ahh ahh sonunda buraya kitap yazdığım için o kadar mutluyum ki anlatamam. Sahalara geri döndüm diyerek iddialı bir giriş yapmak istemem çünkü bu okuyamama illeti bir geldi mi kalıveriyorsun :). Kitabı sevdim ama nedense bir okuyamama hali geldi ve elime alamadım kaç aydır ama neyse ki sonlarda birazcık atlayarak bitirdim kitabı :). Bence Puslu Kıtalar Atlası daha güzeldi ama Anar'ı severler bu kitabı da sevecektir :). Şimdi gelsin mi yeni kitaplar :).

26 yorum:

  1. Pretty Woman afişini görünce benim de aklıma direk o şarkı geldi. Güzel filmdi vesselam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özdeşleşmiş artık şarkıyla film, yapacak bir şey yok :).

      Sil
  2. Julia Roberts hoş kadın gerçekten de. Pretty Woman'ı izlemedim ama Notting Hill'de de çok tatlıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nothing Hill'i de baya oldu izleyeli ama bu filmde de daha tatlı sanki :).

      Sil
  3. pretty woman sevdiğim ve izlemekten çok sıkılmayacağım gerçekten çerez tadında tam kafa dağıtmalık bir film...

    YanıtlaSil
  4. Ya ne tatlı filmdir o Pretty Woman, Julia Robert çok güzel ama benim favorim Penelope Cruz. Bayılırım o kadına.. Vicky Cristina Barcelona hayranlık seviyem zirve yapar o derece :)
    Gelelim sana çerezlik battaniye altı yanında salepli Julia Roberts filmleri önermeye :)
    Notting Hill canım Hugh Grant olduğu için 1500 kez izledim :)
    My Best Friends Wedding, Runaway Bridge, Mystic Pizza (Bu filmde çoook genç ve güzel), Stepmom ve sevdiğim filmlerden biri olan Closer.
    Meg Ryan'ı ben de severim bir tane de çok sevdiğim bir filmini söyleyim. Çoook tatlı bir aşk filmi Sleepless in Seattle :)
    Öpücükler gönderiyorum ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Penelope Cruz'u ben de çok severim, hele Almodovar filmlerinde :). Vicky'i izlemedim ben hala :/.

      Nothing Hill ve Closer izlendi. Diğer filmlerine bakacağım :). Zira iyi gidiyor bu aralar :).

      Meg Ryan'ın izlemediğim sayılı filmlerinden biri bu, bir ara izleyeyim :).

      Önerilerin için de çok ama çok teşekkürler, harikasın <3. Ben de seni öpüyorum çok çok <3.

      Sil
  5. filmleri izledim. pretty woman canım sıkılınca izleriiiim.

    YanıtlaSil
  6. Pretty Woman çok güzeldi. Benim de dilime hemen o şarkı dolanıveriyor. Aşırı eğlenerek izlemiştim. Kitaplar başka bir şey ya. Ne oluyorsa arada kendilerine uzak tutuyorlar bizi. Küsüyorlar mı neyse anlamadım. Belki beynimiz yorulduğu için elimiz gitmiyordur. Zira benim bazı zamanlar tam da öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen oluyor öyle, sakince oturup beklemek gerekiyor herhalde :).

      Sil
  7. Bayılırım Pretty Woman'a... Kaç kere izlemişimdir hatırlamıyorum bile :)
    Stepmom (omuz omuza) filmini izledin mi bilmiyorum ama filmleri arasında favorilerimdendir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu izleyeyim ben, ikinci öneri geldi madem :). Sağol Şebocum :*

      Sil
  8. harika öneriler, Pretty woman çok hoştu gerçekten, vanillla sky tom cruise'lu versiyon benim tercihim:)) keyifli seyirler, iyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :). Sana keyifli seyirler bol okumalar :).

      Sil
  9. Benimde silkelenmem gerek ama bir dönem yoğunluktan bir bıraktım. Elimde sürünen bir kitap var ve halen daha bitiremedim. Bir ayda bir kitap ne demek. Hafta da 3 kitap okuyan ben :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben neredeyse iki ay doğru dürüst elime kitap alamadım, o yüzden bir kitap bile iyi geldi :). Bazen çok bazen hiç, oluyor herhalde öyle :).

      Sil
  10. Yazını okurken içimden bende Meg Ryan'ın filmlerini çok severim kış aylarında özellikle diye geçirirken ki bir baktım sonraki cümlede ondan bahsediyorsun öyle işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, dimi ya böyle kremalı kahve ya da sıcak çikolata ya da tarçınlı salep yanına izlemelik tatlı romantik filmler :).

      Sil
  11. Pretty Woman'ın filmini izlemedim ama şarkısına bayılırım. Bugün bile dinlerim :-) İzlemediysen En İyi Arkadaşım Evleniyor'u tavsiye ederim. Çok eğlenceli bir filmdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyeyim onu da, iyi gider madem eğlenceli :). Teşekkürler Şulecim <3.

      Sil
  12. Evet, yeni kitaplar gelsiiin sevgili Öneri Makinesi! ^_^ Yorumladığın filmler de çok nostaljik duruyor. :) Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
  13. Sizin siteye girince şaşırdım açıkcası , yoğun kitap paylaşımı bekliyordum aslında. Ama paylaştığınız 2 filmde süper. Julıa Roberts tek başına yetr
    er zaten.:) İhsan Oktay Anar ne yazık ki sevdiğim bir yazar değil ama gene de bir kitap paylaşımı görmek güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap paylaşımları var aslında sadece son zamanlarda pek yok, yukarıdaki OKUNULASI yazısına tıklayarak kitap önerilerine ulaşabilirsiniz.

      Teşekkürler yorumunuz için 😊

      Sil