19 Kasım 2017 Pazar

Dünya Çocuk Kitapları Haftası Özel (Pazar 6'lısı)

Ayyyy bu temaya nasıl sevindim bir bilseniz :). Ben okumaya ilkokul son ortaokul başlarında başladım diyebiliriz o yüzden öncesinde pek de çocuk kitapları okuma deneyimim olmadı. Çocuk kitaplarına da pek aşina değilim maalesef :/. Ben de çok isterdim kitaplarla büyümek okuyarak okumayı sökmek ama geç oldu güç olmadı :). Yine ilkokulda en erken okumayı çözenlerden biriydim :).


Her zaman o büyük ciltli harika çizimli çocuk kitaplarına bayılmışımdır. Hele o çizimler yok mu bayılıyorum. Son zamanlarda aşağıda paylaşacağım videoyu izledikten sonra o kadar etkilendim ki hemen araştırmaya başladım 1000 kitap nedir diye :). Düşünün ki bir çocuk anaokulunu gitmeden bir yılda 1000 kitap okuyor doğal olarak siz de ebeveynler olarak :). Ben ebeveyn değilim yanlış anlaşılmasın ben işin okuma kısmındayım, meraklısını yine tecrübelerini paylaşan bu ailemizin anlattığı videoya yönlendiriyorum. En aşağıda da o kaynak liste ve sitenin linkini de vereceğim.

Hep düşünmüşümdür çocuk kitapları okumayı ama bu kitapları bulmak o kadar kolay değil özellikle ülkemizde. İngilizce çocuk kitapları daha geniş bir yelpaze haliyle. Benim de bu konuda okuduklarım var ama çok sınırlı sayıda iki dilde de. O yüzden bu 1000 kitap anlayacağınız bana güzel bir kaynak oldu okumak için. Ben bu kitapların internette belki online olarak bulurum diye arattım ve harika bir şeyle karşılaştım. Hikayeleri okuyan insanlarla!


Bildiğiniz insanlar kitapları sayfa sayfa okumuş, videoya kaydedip yutupa yüklemiş. Resimlere baka baka ben de uyumadan önce her gece bir iki doz alıyorum bunlardan, harika oluyor :). Listeden bulabildiklerimi okuyor ve dinliyor, açığımı kapatıyorum :). O kadar çok zevk alıyorum ki hızımı kesmeden gözümden uyku aka aka listede bulduğum bir diğer kitaba geçiyorum. Resmen yaşayamadığım çocukluğumu yaşıyorum sayelerinde :). Ve her şey aşağıdaki video ile başladı.Normalde Barış Özcan takip eden biri değilim (hala da etmiyorum) ama aşağıdaki videoya youtube da denk gelince başlığı tabi ki ilgimi çekti ve izledim.

Barış Özcan ve eşine ama en çok bana ilham verip 1000 kitap okuyarak hem Türkçe hem İngilizce'de büyük ilerleme kaydeden bu görünüşte küçük ama aklı büyük tatlı insan, Sufi'ye teşekkürlerimi sunarım. Öyle ki ben de az da olsa bildiğim dillerde de bu yöntemi uygulamayı düşünüyorum. Bakalım bende de aynı ilerleme görülecek mi :). Yani çocuk kitapları deyip geçmeyin sayfası az ama işlevi büyük.



Başlığımıza gelirsek ben de son zamanlarda bu vesileyle okuyup çok ama çok sevdiğim çizimlerine hayran kaldığım kitaplardan bazılarının ismini yazacağım :).


1. A Visitor For Bear - Bonny Becker


Arkadaşlığı o kadar güzel anlatıyor ki duygulanmamk elde değil, bence hemen okuyun <3. İçinizi ısıtan hem de komik <3.

2. It's the Bear! - Jez Alborough


Bir serinin ilk kitabı sanırım. Ormana giden ve oyuncak ayısını kaybeden bir çocuk oyuncak ayısını kaybeden bir ayıyla karşılaşırsa ne olur :). Gerisi kitapta.

3. Goldilocks and Three Bear 


Bir ayıdır gidiyor kitaplarda ama bu ayılar çok sevimli <3.

4. How Do I Love You - Marion Dane Bauer


Yaaa yine çok ama çok tatlı bir hikaye <3.

5. Happy Birthday, Moon! - Frank Asch


Ayy yine çok tatlı ve yine bir ayı :). Sanırım 1000 Books Before Kindergarden listeye ayı kahramanlarla başlamış <3.

6. Küçük Kara Balık - Samed Behrengi


Bu kitabı okuyalı çok olmadı bir iki yıl belki ama çok sevdim <3. Sonra da çocuklara göndermek için topladıkları kitapların arasına koydum, asıl sahiplerine ulaşsın diye çünkü ben kitaptan dersimi mesajımı aldım :). Çok güzel bir hikaye, herkese tavsiye olunur.

Dipnot: Fotoğraflar Tumblr'dan alıntıdır ve her zamanki gibi görsellerin kaynaklarına üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

İlgili linkler;

1000 Books Your Child Hear Before Kindergarten
https://1000booksbeforekindergarten.org/

13 yorum:

  1. Bu paylaşımlarını izlemiştim. Kendimi gördüğüm kısımlar vardı. En kısa zamanda İngilizce kitap oğluma bende alayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap almanın yanında okurken verilen tavsiyelere de göz atmanı öneririm, keyifli okumalar :).

      Sil
  2. Barış Özcan'ın videoyu izleyince bende aynı kararı almıştım. Evliliğe bu kadar yaklaşmışken ileride yapılacaklar listesinde baş sıraya alındı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten birinci elden deneyim dinlemek çok iyi :).

      Sil
  3. Aileye de bayıldım, projeye de ♥
    İlk defa denk geldim bu projeye, iyi ki yazmışsın

    YanıtlaSil
  4. Ben de takip ediyorum Barış Özcan'ı. Gerçekten helal olsun.
    Çocuk kitaplarını çocukken değil de, çocuk sahibi olduktan sonra okumaya başlayanlardanım ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç olsun güç olmasın deyip yolumuza devam ediyoruz :) <3.

      Sil
  5. hımmmms samed dışındakilere bi bakıyım :)

    YanıtlaSil
  6. Sen de iyi ki okumuşsun :* <3 <3

    YanıtlaSil
  7. Muhteşem bir fikir.. Zaten oldum olası çocuk kitaplarına hayranım.. o bin kitabı kaydedeceğim gelecekte lazım olursa diye :) Ama videodaki çocuk iyi hergün ayrı kitap okumuş. Benim yeğenim bazen bir kitabı seçiyor onu 1000 kere okutuyor nerdeyse.. Hatta ezberleyip, seninle bir okur yani :)))
    Listende sadece Küçük Kara Balık'ı biliyorum ve çok seviyorum..
    Öpüyorum canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuması da çok keyifli şahsen ben bayılıyorum 😊. Videoda da aslında onlarda 1000 farklı kitap değil bazılarını birkaç kere okumuşlar. Ben de kendi kuzenimden biliyorum çocuklar bazen bir kitaba filme taktı mı takıyor 😊

      Ben de seni çok öptüm, bol bol kalp ve sevgi yolluyorum ❤️

      Sil