28 Mart 2020 Cumartesi

30 Gün Şarkı Meydan Okuma Listesi

Merhabalar! Neredesiniz biliyorum. Peki nasılsınız? Yani gerçekten nasılsınız? Nasıl hissediyorsunuz? Bu süreci nasıl geçiriyorsunuz? Ben kendimi daha birkaç hafta önce izlediğim Zombieland filminde gibi hissediyorum. Özellikle marketlerdeki boş rafları görünce bu duygum daha da artıyor.

Öneri Makinesi

Herkes evde çalışıyor ya da bir şekilde zaman geçiriyor. Evde zaman geçirirken günlük olarak bloğa uğramayı sevenler için güzel bir hatta iki meydan okuma buldum ve Türkçe'ye çevirdim. Meydan okumanın sahibi Eggtaurus adlı instagram hesabı. Kendisinden özel olarak izin aldım blogda yayınlamadan önce, orijinal şablonları Instagram hikayelerinde yapmak isterseniz hesabındaki öne çıkan hikayelerine göz atmanız yeterlidir.

Hatırlarsanız bundan yaklaşık iki sene önce bir mayıs ayında yine böyle bir etkinlik düzenledim ve çok güzel şarkılar keşfettik, dinledik her gün. Tekrara düşmemek için meydan okuma sahibinin iki listesinden de maddeler seçip bu meydan okumayı hazırladım. Bu sefer yine çok güzel şarkılar keşfedeceğimizi ve kendimizi biraz da olsa avutacağımızı umuyorum.

Hiçbir kural yok, ister benim gibi tek yayında isterseniz 30 gün boyunca isterseniz de belli soru grupları halinde şarkılarınızı bizle paylaşabilirsiniz. Tamamen size kalmış. Hepsi de güzel olur.

Tek şartımız aşağıya yorum yapmak olsun ki ben de katılanları yazının sonunda belirteyim, daha çok kişi gidip görebilsin. Meydan okuma bugün başladığına göre kendi kendine zaten yayıldıkça devam edecek yayılmazsa da yerinde sayacak olduğundan tamamen doğal akışına bırakmanın yararlı olacağını düşünüyorum.


1. Bu ay keşfettiğin bir şarkı

2. Seni tarif eden bir şarkı

3. İsminde yemek adı geçen bir şarkı

4. Tüm sözlerini bildiğin bir şarkı

5. İyi bir zevkin olduğunu kanıtlayan bir şarkı

6. Adı küçük harflerden oluşan bir şarkı

7. Adı büyük harflerden oluşan bir şarkı

8. Hak ettiği değeri görmemiş bir şarkı

9. Adı 3 kelimeden oluşan bir şarkı

10. Dinlediğin son şarkı (dürüstlük arkadaşlar :))

11. Aşk hakkında bir şarkı

12. Dinlemeye utandığın bir şarkı

13. Playlistinde karışık modda çalan ilk şarkı

14. Birinin bilmene vesile olduğu bir şarkı

15. Film soundtrackinden bir şarkı

16. Adını sevdiğin bir şarkı

17. 17 yaşında olmak hakkında bir şarkı

18. Sana birini hatırlatan bir şarkı

19. Öfkeli olmak hakkında bir şarkı

20. Adı akronim olan bir şarkı (biraz araştırma isteyen bir bölüm :)

21. Gecenin 3'ünde dinlediğin bir şarkı

22. Adı uzun olan bir şarkı

23. Sahilde dinlenecek bir şarkı

24. Bütün gün aklına takılan bir şarkı

25. Farklı bir dilde şarkı (hadi bunu İngilizce ve Türkçe dışı yapalım :)).

26. Uyumana yardımcı olan bir şarkı

27. Şu an nasıl hissettiğini tarif eden bir şarkı

28. Eskiden nefret ettiğin ama artık sevdiğin bir şarkı

29. Romantik bir buluşmada çalınacak bir şarkı

30. Bizle paylaşmak istediğin bir şarkı


Bu yazıyı okuyan herkes mimlidir ama ben aşağıdaki isimlerin kesinkes yapmasını umuyorum. Katılanlar yorum yapmayı unutmasın ki takip edebilelim. Siz de beni referans gösterirseniz yazılarınızda hem mutlu olurum hem de yeni yapacak arkadaşların meydan okumalarını takip etmelerini bu şekilde kolaylaştırırız diye düşünüyorum :).

Kağıttan Dünyam
Bonheur
Bir
Deeptone
Momentos
Belle'nin Kütüphanesi
Beyda'nın Kitaplığı
Fermina Daza
Pastelden
Kağıt Salıncak
Oytunla Hayat
Tanterosa
Zihnin Arka Sokakları
SoniPan
Sakura Mevsimi
İrem'in Yaşamından
Mor Düşler Kitaplığı
Kamusutopu
Saçaklının Not Defteri
Mindmills
1Günce
Gonca'nın Dünyasından
Mavi Kalemdekiler
Bir Kare Mavi
Mavi Gökyüzünün Elleri
Perili Evdeki Samara
Siyah Su Zambakları

ve bu yazıyı okuyan herkes :).

Bu sefer hem müzikle hem de evde kalın!

103 yorum:

  1. Ay ben tabii ki hemen koşarak geliyorum ahhahhha :D Yarın yazarım ve dürterim komşuları ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün başlıyorsak neden yarın yazayım di mi? Şimdi update edeyim bugünkü yazımı.

      Sil
    2. Ya süpersin, ben de şimdi bloğundan geliyorum, haber vereyim diye :). Kalp kalbe karşı desene, çok mutlu oldum <3. Seçimlerini merakla bekliyorum.

      Sil
  2. hımmm güzelmiş yani her gün bir şarkı yazısı mı yazcaz. 30 gün 30 ayrı yazı mıııı, beşer beşer filan yapsak olur muuu :) senin filmlere bakıyom arada, kadın filmleri etkinliğini de dapmıştın, tante rosa dan :) mubi izlemediydim izlerim. gelirim yinee bu yazıya daaa :) dapayım yarın felan mimi deee :) çelınç yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, keyfin nasıl isterse,
      Ben mesela tek günde hallederim gibi :). Yukarıda da yazdım zaten :). Çok mutlu oldum katılmana, merakla bekliyorum seçimlerini <3.

      Sil
  3. Ben neredeyim ya listede :( Neyse ki yüzsüzce üzerime aldım ve katılıyorum :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ayıbım, ekledim hemen :). Ne hikayeler ne şarkılar keşfedeceğiz bakalım, yansın buralar :).

      Sil
  4. Davetin için çok teşekkür ederim. :) Şimdiden beynimde şarkılar dönmeye başladı. İlki çok keyifliydi. Eminim bu da harika olacak. Merakla bekliyorum öyleyse önerileri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, sen benim mimlerimin meydan okumalarımın baş kahramanısın, sensiz bir tanesini bile düşünemiyorum :).

      Biz de senin önerilerini sabırsızlıkla beklemekteyiz :).

      Sil
    2. Yaaaa utandım şu an. (/ω\)

      Sil
  5. Tabii ki yapmadan duramam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyordum :), çok sevindim güzel Handan :). Gelsin öneriler :).

      Sil
    2. Yuppi! Listeye eklensin o zaman :).

      Sil
  6. ooo buradakilerden çalar çalar spotify'a eklerim, nihohahaha :D kendimi ihbar ettiğime göre kaçıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha, tabi ki :). tüm yazıların linkini ekleyeceğim hiç merak etme, senin için daha kolay olsun :).

      Sen de yapsan şenlendirsen güzel olur hani, ne dersin :).

      Sil
  7. Katılırım biraz zaman alır ama olsun. Hoş bir meydan okuma🌸! Revolverim hazır bu düello da: Spotify.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha, spotify candır ya:). Benim de en büyük destekçim :). Ne zaman istersen, biz buralardayız :).

      Sil
  8. Çok güzelmiş bu etkinliği takip ediyor olacağım bu sayede yeni şarkılar keşfederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ne güzel, çok güzel şarkılar çıkıyor her türden :). Ben de sürekli güncel tutacağım bu yazıyı, yeni listeler geldikçe :).

      Sil
  9. Sanırım ben de bir günde yaparım bunu.. haydi hayırlısı :))) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper süper :). Senden de birçok keşif yapacağız, çok güzel :).

      Sil
    2. Sabahtan bu saate kadar uğraştım beynim yanıd valla :) ama bitti nihayet.. <3

      Sil
  10. ay sorular ne güzel! <3

    ben de yapacağım!

    YanıtlaSil
  11. Harika ve tam benlik bir mim! Kesinlikle yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersin, seni de ekledim listeye :). Gelsin yeni öneriler :).

      Sil
    2. Sonunda ben de yaptım :) https://sakuramevsimi.blogspot.com/2020/04/30-gun-sarki-meydan-okuma-listesi.html

      Sil
    3. Ekledim bile :). Teşekkürler <3.

      Sil
  12. Twitterda yapmayı düşündüğüm bir meydan okumaydı, burada yaparım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne güzel, çok mutlu oldum bizi tercih ettiğin için :). Merakla bekliyorum :).

      Sil
  13. Şarkı dinlemeye bayılan biri olarak bu listeyi çok sevdim. Hatta okurken bir yandan da cevaplarımı düşünmeye başladım. :))
    Birkaç gün içinde yanıtlarımı paylaşacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu tarz etkinliklerde daha okurken düşünmeye başlıyorum ben ne seçerim diye :). Seni de ekledim listeye, merakla bekliyorum yazını :).

      Sil
  14. Ben gün boyu türkü dinliyorum

    YanıtlaSil
  15. yaa ama ne kadar güzel düşünülmüş bir şey zaman bulabilirsem ben de yapacagim,1.sorudan baslayalim bakalım 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen listeye ekliyorum, takibe de aldım :). Hadi bakalım gelsin öneriler :).

      Sil
    2. Bugünden başladım:) Tesekkürler ben de takipteyim:)

      Sil
  16. Ayy lütfen evet; distopya ve trajedi dışında şeyler yaşayalım <3.

    Aynen öyle, hadi bakalım gelsin öneriler :).

    YanıtlaSil
  17. Ben de tek günde yazarım sanıyorum :) Çok mutlu oldum teşekkür ederimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek :). Seveceğini düşündüğüm herkesi eklemeye çalıştım :).

      Sil
  18. Şarkı sevmiyorum ama yinede takip edeceğim bu seriyi.

    YanıtlaSil
  19. Çok teşekkür ederim kii :)) Ben de bir günde toplarım diye düşünüyorum ama belki de 10-10-10 yaparım artık duruma göre. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, keyfinin kahyasının bildiği bir meydan okuma bu :). Sen nasıl istersen :).

      Sil
    2. Bölerek yapmaya karar verdim, bir kısmını yaptım bile. 6-7 bir miktar zorlayıcıydı :)) Tekrar teşekkür ederim :))

      Sil
    3. Ekledim listeye, ben çok teşekkür ederim kırmayıp katıldığın için <3.

      Sil
  20. heeeey, yaptım bir giriş, zormuş yaa, devamını da sonra dapcam :)

    YanıtlaSil
  21. herkesin kafasında aynı soru: 6 ve 7'de ne bok yiycez?

    bulan varsa ne olur yazsın şuraya, kendimi kescem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaah aynı sıkıntı bende de var.. pas geçtim.. yok böyle bir şey çünkü 😕

      Sil
    2. Büyük olanını buldum ben tuhaf da olsa :) The Jackson 5'in ABC diye bir şarkısı var. Küçük olanın da ben de delircem sanırım

      Sil
    3. aaa yok küçük olanını da buldum sanırım, yayınlayacağım bugün:)

      Sil
    4. Valla bravo diyorum :)))

      Sil
    5. Büyük ev abluka şarkıları son albüm full büyük harf, Dua Lipa'nın IDGAF yine büyük. Kısaltmalı adlar büyük oluyor.

      123 şarkılarının bazıları da küçük harf, daha da var yazımda hepsini örnek olsun diye koyacağım :).

      Sil
    6. vallahi helal olsun, bende hâlâ tık yok. en iyisi bu soruya sıra gelince şu cevapların ekran görüntüsünü alıp koyayım.

      Sil
    7. adsgfdgf, ahaha! Diğer yazımda birkaç öneri daha yaptım belki sevdiğin vardır aralarında :).

      Sil
  22. işte geldim ben de buralardayım ama tek günde olmaz 5 er 5er falan daha kolay olur sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen nasıl istersen, herkesin kuralı kendine diye şart koşmadım. Nasıl istersen :).

      Sil
  23. Ben buna yine senin davetinle 3 sene kadar önce katılmıştım ve yarım bırakmıştım listemi 😂 Ama yine davet edilmişim, kabul etmemek olmaz. Bu sefer tamamlamak dileğiyle şarkı araştırmaya başlayayım 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha, yenilen pehlivan güreşe doymazmış :). Ben bu aralar aktif olduğunu görünce daha da aktif olmanı istediğimden davet ettim hemen :). Merakla bekliyorum seçimlerini :).

      Sil
  24. Canım çok sağol. Müsait olunca hemen yapacağım inşallah:)

    YanıtlaSil
  25. Merhaba. Müzik deyince akan sular durur. :) Listeden beş tanesini seçip bugünkü yazıma koydum, size de link verdim. Tüm listeyi tamamlar mıyım bilmiyorum, şimdilik beş tanesiyle selam edeyim. Güzel keşifler, iyi yolculuklar. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, ekledim seni listeye. Artık takipteyim de. Ne güzel tanışmış olduk :).

      Sil
  26. Hatta beş değil, altı tane paylaşmışım. :)

    YanıtlaSil
  27. Cevapladım ben dee... Çok soru varmış ama cevaplaması çok zevkliydi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylık meydan okuma olduğu için 30 tane, tek seferde biraz uzun sürebiliyor :).

      Sil
  28. İlk okuduğumda kolay cevaplarım gibime gelmişti ama çok uğraştım gerçekten. Ben katıldım :) Bu güzel etkinlik için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de katıldığın için çok teşekkür ederim :). Çok mutlu oldum keyif almana, listeye de ekledim hemen :).

      Sil
  29. heeeey bu gece ikinci bölümde bitirdim celıncıı. iki soruyu dapamadım only :) küçük büyük harf. ya saol valla çok eğlenceli oldu yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek, küçük büyük soruları bir beni zorlamadı herhalde :). Baya buldum ben, cevaplarımda da öneri olsun diye koydum hatta :).

      Sil
    2. büyük harfli şarkılar biliyom aslında da şarkılar ilgimi çekmedi ama küçük harfli aklıma gelmedi ama var olduğunu biliyodum görmüştüm de hatırlamadım, araştırma ile de bulamadım ama vardır tabiiii :)

      Sil
    3. Listemi bitirirsem bugün hepsini yayınlayacağım :). Belirsizlik son bulacak :).

      Sil
  30. Thanks for your kind words :). I will definitely check it out :).

    YanıtlaSil
  31. Etkinlik için teşekkürler, blogunuzu takipteyim. Bende katılıyorum etkinliğe *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim, katıldığın için. Ben de takibe aldım :).

      Sil
  32. Çok güzel bir etkinlik, hemen katılayım bende :)) Bir sürü yeni şarkı keşfedeceğim ♥.♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :). Aynen aynen :). Ekledim listeye.

      Sil
  33. Meydan okumayı bitirip yayınladıım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  34. Blogunun yeni görünüşünü sevdim, iyi olmuş :) Bu mimi blog mahallemize kazandırdığın için de teşekkürler, sayende sokaklarımız sokak şarkıcılarıyla doldu :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ben de çok keyif alıyorum bakmaktan. Uzun zamandır değiştirmek istiyordum zaten, iyi oldu :).

      Asıl ben sizlere çok teşekkür ederim, katılım olmasaydı böyle güzel bir etkinlik olmazdı. Çok mutluyum bu konuda :). Tekrardan katılanlara ve emek harcayanlara teşekkürler buradan :).

      Sil
  35. Canım Mübeccel ister de ben katılmam mı ? :)
    en yakın zamanda listeyi hazır ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sensiz olmazdı zaten, eminim birçok kişi senin yazını ve seçimlerini bekliyor dört gözle. Onlardan biri de benim. Harika bir müzisyen olarak seçimlerini merakla beklemekteyim :).

      Sil
  36. Çok keyifli bir etkinlikti, teşekkürler :) ben de katıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen ekliyorum listeye :). Çok teşekkürler katıldığın için :).

      Sil
  37. merhabaa aynı fikir benim de aklıma gelmişti blogunu çok beğendim ben de buralarda yeniyim belki göz atmak istersin

    YanıtlaSil
  38. Merhabaa. Geç oldu ancak ben de hazırladım listemi :)

    YanıtlaSil
  39. https://beydaninkitapligi.blogspot.com/2020/04/30-gun-sark-meydan-okuma-listesi.html
    Şükür sonunda yaptım canım. Geç oldu ama kusura bakma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper, eline sağlık :D. Listeye eklendi bile :).

      Sil
  40. Ay bu yazıyı okuyan herkesten biri olarak kopyalayıp alayım soruları ,İyi ki bloglar var :)

    YanıtlaSil