24 Mayıs 2017 Çarşamba

Yarıyıl Reading Challenge 2017

Merhabalar :). Daha önceki yazımda bahsettiğim gibi meydan okuma başlattım kendi kendime hadi bakalım :). Aranızda katılanlar oldu, kararsız olanlar oldu belki bu yazıdan sonra fikri olumlu yönde değişenler olur :). Bakalım kimler meydan bükücü olup ne kitaplar seçecek merakla beklerken gelelim benim seçtiklerime :).


1. Grapon Kağıtları - Didem Madak

Yeni meydan okumamın ilk maddesine 2 yıl uğraşıp da tamamlayamadığım 2015 reading challenge vasıtasıyla okuduğum kitabı seçmem de pek manidar oldu :). Beş yıldız verdim mi hatırlamıyorum ama çok sevmiştim, onu hatırlıyorum. Geçenlerde fuardan da son Madak kitabımı aldım, beraber okurum bir şekilde artık :). Ne yalan söyleyeyim biraz da kısa olur diye seçtim çabuk bitsin diye. Biraz strateji yapacağım kusura bakmayacaksınız artık :).

2. Tek Kanatlı Bir Kuş - Yaşar Kemal

Daha yeni aslında kıpkırmızı kapaklı bir kitap okudum fakat şu an elimde tam anlamıyla bu şartı karşılayan bir kitap bulamadım. Boş Koltuk var Rowling'in o da tam kırmızı değil ama en kırmızı o, bir de Tepki var King'in zamanında başladım ama devam etmedim nedense bir daha baştan okumam gerek. Henüz karar veremedim hangisini okursam okumuş sayacağım :). (İkisini de okumadım, okuduğum kitap başlıkta :))

İncelemesi için tıktık.

3. Otostopçunun Galaksi Rehberi - Douglas Adams

Bu kitabın şu kalın beşli hali var ya indirimden aldım ilk iki kitabı okudum gayet akıcıydı üçe gelip biraz okuyup ara vereyim dedim çünkü üst üste biraz sıkılmıştım ara veriş o veriş, dönemedim. Bu bahaneyle bitirmeyi planlıyorum seriyi. Kalın olması ya da başlarda geçen tanımlamalar gözünüzü korkutmasın bir süre sonra alışıyorsunuz.

4. Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar

İşte bu kitabı aşağıdaki yorumlara göre karar vereceğim. Önerdiğiniz kitapların ilk beşinden anket açıp oy çoğunluğu olanı alıp okuyacağım :). Çok öneri gelirse kısa zamanda seçeneklerde ona kadar arttırırız. Tek ricam önerileriniz ne olursa olsun akıcı olsun. Az çok zaten biliyorsunuz ne sever, okurum size güvenim sonsuz. Mutlaka okumalısın dediğiniz kitapları yazın, hatta ilk siz yazın sizinki hemen listeye girsin :). Güzel önerilerinizi bekliyorum <3.

İncelemesi için tıktık

5. Willard ve Onun Bowling Kupaları - Richard Brautigan

Çavdar Tarlasında Çocukları çok severim, bayadır da yazarı okumuyordum. O kitaptan sonra en çok Franny ve Zooey bilinir, sevilir. Geçen fuarda ikinci el, temiz bulup almıştım. Bu vesileyle de bu öyküleri okuyalım bakalım :). Dedim demesine ama okuyamadım, yukarıdaki maddeyi okudum diyelim :).

İncelemsi ve yazarın diğer kitap yorumlarım için tıktık.

6. Konteyner Zaafı - İsahag Uygar Eskiciyan

Okumak istediğim o kadar çok kitap var ki yeni çıkanlar da hiç yardımcı olmuyor :). Bu öykü kitabı Sel Yayınlarından Mayıs ayında yani bu ay çıkmış. Yazar ödüllü şair ve öykücü. Bu öykü kitabı öncelikle kapağıyla ilgimi çekti çünkü ben kaktüsü çok severim ve kapakta sarı üstüne çok güzel bir kaktüs var. Bunun dışında iddialı bir açıklaması var kitabın şuradan okuyabilirsiniz. Kara mizah, alegori kelimeleri de ilgimi çekti, eğer seversem yeni de bir öykü yazarı keşfetmiş olurum :). Diğer kitaplarıyla devam ederim.

İncelemesi için tıktık.



7. Zamanın Kısa Tarihi - Stephen Hawking

Zorlandığım bir madde. Önceki meydan okumada elimde olan böyle bir kitap seçtim ama tarzı çok sevmesem de bu kitabı sevdim diyebileceğim bir kitap olmadı maalesef çünkü başlasam da devamını getiremedim. Şimdi ne seçeceğime de pek karar veremedim. Sonra okumadığım kitaplarıma bakarken gözüme çarptı, bu kitap. Normalde bu tarz kitaplar okuyan biri değilim lakin bu ilgimi çekmişti alırken. Zaman zaten benim için çok gizemli bir kavram. Zaman hakkında kurgu okumayı severim bakalım bu kitabı okumak nasıl bir deneyim olacak, umarım akıcıdır :). Kapağı ve renkleri de çok güzel söylemezsem olmaz :).

8. Sanatçının Bir Genç Adam Olarak Portresi - James Joyce

Az okumadık Britanya'da geçen kitapları :). Bu sefer bu maddeyle ilintili okuyalım :). Bu kitabı seçtim ama gözümü korkutan bir kitap belki okuduğum kitaplardan oralarda geçen olursa değiştiririm ama elimde hem İngilizcesi hem Türkçesi olan bir kitap. Bir yerden başlamak gerek :). İrlanda'da geçen bu kitap Stephen Dedalus'un hayatını anlatıyor. Otobiyografik ögeler içeren bu kitap Joyce'un en önemli eserlerinden. Tabi ki yine bu kitabı okumadım.

İncelemesi için tıktık

9. Sombrero, Bir Japon Romanı - Richard Brautigan

Yazar ve kitapları hakkında ayrı, yayınevi hakkında ayrı bir yazı yayınlayacağım çok yakın bir zaman zarfında olmasa da. Şu ana kadar üç kitabını okudum yazarın sevmediğim yok. Bu kitabını da çok merak ediyorum. Elimde olan yazarın son kitabı, diğer kitaplarını da kesinlikle alırım.

İncelemesi için tıktık.

10. Biz - Yevgeni Zamyatin

Birçok bilim kurgu romanına esin kaynağı olarak gösterilen bu romanı artık okuma zamanım geldi de geçiyor :). Sonrasında da bundan esinlenilen Cesur Yeni Dünya'yı okumak isterim.

11. Ripley Serisi - Patricia Highsmith ya da Karanlık Zihinler - Alexandra Bracken

Bir serinin tamamı elimde olmadan başlamayı sevmem ama okurken ya da sonra bir şekilde almaya çalışacağım. Çok merak ettiğim seriler ikisi de. Hangisini okursam artık. Fuarda stant görevlisinin önerisiyle aldık Karanlık Zihinleri ama ilkini beğenirsem devam ederim artık zaten maddede seriye başla diyor bitir demiyor beğenmezsem de kitabı okur çekilirim köşeme :). Belki iyi bir çocuk olur ikisini de okurum bu meydan okuma vasıtasıyla ve devam ederim çabucak :).

12. Japonya Günlükleri - Richard Brautigan

Yine sahaflardan aldığım bir kitap fuarda. Mine Söğüt'ü seviyorum. Bu kitabının ağır olduğunu okudum Şebnem'den ki büyük ihtimal öyledir ama adı üstünde boşuna meydan okumuyoruz :).

Bu kitabı okuyamadım ama bu yıl ve tüm yıllar da favori yazarım Brautigan'dan bir kitap okudum.

İncelemesi için tıktık.

Benim şimdilik seçtiğim kitaplar bunlar, zamanla değişen olabilir duruma göre bakarız artık. 4 numara için önerilerinizi bekliyor olacağım :). Bu arada bu kitapları okudukça tek tek yorumlayacağım çünkü yanda anket açtım ve beşte beş yapan bir bölüm var, anlaşılan en sevilen o. Bu yüzden bu yazarları ve kitaplarını bu başlık altında okudukça tek tek inceleyeceğim :).

Sizin aralarında okuduğunuz var mı ya da ilginizi çeken? Siz neler seçtiniz? Yorumlarınızı bekliyorum :).

27 yorum:

  1. Çok güzel bir liste olmuş. Ben kararsızlığımın verdiği güce dayanarak çok istesem de cesaret edememiştim, halen de edemiyorum galiba :)) Biz'i merak ettim, hemen okuyup Cesur Yeni Dünya ile kıyaslama yapabilirim belki :) Çok teşekkürler, çok güzeldi. Bir koşu ankete gideyim şimdi.. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüh seni ikna edemedik demek :).

      "Biz"'in birçok eseri etkilediği söyleniliyor, ben de yakın zamanda okumak istiyorum. Senin yorumlarını da bekliyorum :).

      Sil
  2. Super bir liste. su sira finaller var kitap secebilir miyim bilmiyorum ne zamana kadar esnetebiliyoruz secim isini. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım benim, sen ne zaman istersen öyle kesin bir süresi yok. 6 7 aylık bir süreç bakarsın bir iki adyda bitiren olur kişiye göre değişir yani. Senin listeni de merakla bekliyorum <3.

      Sil
  3. Çok güzel listen :) Hadi bakalım bol okumalar. 4. madde için önerim var. Çok severek okudum Alper Canıgüz - Oğullar ve Rencide Ruhlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :). Önerin çok güzel tam benlik ama ben tüm Canıgüz kitaplarını okudum çok severim :). Bu tarz bir kitap başka biliyorsan yine alırım bir önerini :).

      Sil
    2. O zaman bir kaç fikrim daha var.
      Mahir Ünsal Eriş - Olduğu kadar güzeldik
      Hakan Günday - Kinyas ve Kayra ama diğer kitapları da olur
      Yusuf Atılgan - Aylak Adam
      Belki de hepsini okumuşsundur :)

      Sil
    3. İkisi de okumak istediğim kitaplar, yine güzel seçim :). Aylak Adam'ı okudum. Çok teşekkürler, önerilerin için :). Ankete eklenecekler :).

      Sil
  4. Bence katılsan çok güzel olur :). Ben de büyük heveslerle başladım umarım bitirebilirim :). Mesela okuma hedefi belirlemek şu açıdan iyi oluyor elindeki kitapları birsıraya göre eritebiliyorsun. Şimdiden başladım ben bittikçe yazacağım, seninde 4. madde için önerilerini bekliyorum :).

    YanıtlaSil
  5. madak iyi aklıma getirdin. otostopçuyu okudum. iyi tabi. bir klasik. şu beşibiryerdeyi kaça aldın sölesene ben de alcam onu.frani okudum tuhaf öyküler. iyi tabi. hawkingi ingilizce okudum ilgi duyarsan iyi bana ilginç gelmedi. coycun kitabı bence mükemmel. blogumda var halen. biz okudum sıkıldım. ripley dört kitap okudum bence çok iyi o higsmith. bütün kitapları çok iyi. hımm ben olsaam joyce veya ripleyi seçerdim :) diğer sölediklerini de okumadım ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh listeyi neredeyse okumuşsun ne güzel :). Senin de 4. madde için önerilerini bekliyorum :).

      Sil
    2. roman türünde yeni yazarlarımızdan yaprak öz öğütlerim. öykü türünde sine ergün. ikisini de çok sevdim. kurgu dışı dersen eğer bence inanılmaz bir yazar var bak. roland barthes :)

      Sil
    3. Barhes elimde var. Diğerleri içinde önerdiğin yazarın bir kitabını da söylersen ankete koyacağım en çok oy alanı alıp okuyacağım :).

      Sil
    4. sine ergün (bazen hayat)
      yaprak öz (berlinli apartmanı)

      ayrıca bak, sen yazmayı seviyon, yazmanın kendisini yani. barthes bu konuda en iyi. bir de tabii umberto eco var. bu ikisi zirve yani :) bir de demiştim, metisten, rollo may, çok iyi, özellikle yaratma cesareti adlı kitabı başta. bir de yine metisten nurdan gürbilek hoca. ayrıca, felsefe sanat edebiyatı birleştiren bir hoca var yine, o eskilerdenmiş, füsün akatlı. ve bir de yine yazmakla ilgili, terry eagleton var. bunları seveceğini düşünüyorum. yazmak açısından yani, önceliklen :) hımm bak bir de ankete, papini (kaçan ayna) koy yaa. ne kitap yaa :)

      Sil
    5. Bir dedim liste çıktı hahaha, senin önerilerinle ayrı bir anket açmam gerekecek sanırım :). Hepsini listeme aldım deepcim ama ilk ikisini ankete koyayım, diğerleri aklımda olsun. Çok teşekkürler canım benim <3.

      Sil
  6. Katılmayı çok istiyorum ama okullar kapanmadan önce son alışverişlerimi yapayım. Bir de Yaz Okuma Şenliği maddelerini gördükten sonra bunla beraber yürütmeye çalışırım. Yani benim katılım biraz gecikmeli olabilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmana çok sevindim, merakla bekliyorum kitaplarını, listeni ☺️

      Sil
  7. Ben bunu üzülerek pas geçtim, kardeşim geliyor bu ay... Minik bızdığıma kavuşunca 3 ay okuma ve izleme rotam bir hayal oluyor çünkü...
    Ama sizi zevkle takip edeceğim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :). Bir daha ki sefere artık :).

      Sil
  8. Oooo senin listen çok güzelmiş ya bayıldım, içinde benim de merak ettiğim kitaplar var. Çok geride kalmışım bu ara ya. :D Bende katılmayı istiyorum buna, ilk yazına gideyim bir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bayadır yoksunuz bir geldiniz gibi oldu sonra tekrar gittiniz :). Özlettirmeyin bu kadar kendinizi :).

      Sil
  9. Bir an Boş Koltuk sarı değil mi diye düşündüm. Ben kitaplıkta hep kitabın sırt kısmını gördüğüm için aklımda sarı diye kalmış, kapağına baktım kırmızı. Bende de var, belki ben de onu seçerim.

    Zamanın Kısa Tarihi de var bende ama onu okumayı şimdilik gözüm kesmiyor.

    O zaman iyi meydan okumalar. Sana güveniyorum, bu kitaplar bu sene bitecek :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanın Kısa Tarihi'ne başladım ama devam edemedim, başka kitaplar girdi araya yine de ara ara okuyorum. Eğer bitirirsem yorumunu yazarım hemen :).

      Ben de kendime güveniyorum, umarım bitecek :):). Teşekkürler :).

      Sil
  10. Okumayı planladığım birkaç kitabı listeye yerleştirebildim sonunda :D Birkaç güne listemi yayınlamayı planlıyorum ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersin :). Merakla bekliyorum listeni, güzel şeyler çıkacak eminim :).

      Sil
  11. Son zamanlarda en beğendiğim, aklımdan çıkmayan Puslu Kıtalar Atlasını öneriyorum sana 😀 bilmiyorum gerci seviyor musun buyulu gercekcilik?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın Suskunlar var elimde lakin daha okumadım. Tam kestiremiyorum yazarın dilini sever miyim diye çekiniyorum ama madem sen önerdin, eskisi kadar uzak olmamaya çalışacağım :). Çok teşekkürler, listeye eklenecek <3 :).

      Sil