1 Mayıs 2017 Pazartesi

Bir Yayınevi Beş Yazar/Kitap (Metis Yayınları)

Merhabalar efenim, uzun zaman sonra bu bölüme Metis'le dönüş yapıyorum. Öyle ki devamı için de hazırlıklara başladım fazla ara vermeden devam etmeyi düşünüyorum :). Tabi düşünüyorum bakalım üşengeç hallerim beni nasıl etkileyecek :). Başlıktan da anladığınız üzere bu seferki yayınevimiz, çok güzel ama çok güzel yazarları olan, birçok türde alanda kitabı olan, kapaklarıyla gönlümüzü hoş eden bir yayınevi Metis. Gerçekten en sevdiğim yayınevlerinden, bastığı kitaplar çok güzel.

Kaliteli bir yayınevi lakin gülün dikeni, Potter'ın Dolores'i, Makine'nin üşengeçliği olduğu gibi bu yayınevinin de bizi üzen bir yanı var. Şöyle ki kendileri indirim yapmada biraz da değil baya cimri bir yayınevi. Tabi her halükarda satan yazarları, kitapları var onlarda buna güveniyorlar sanırım %25'ten daha fazla indirim görmek çok nadir, hayal gibi oluyor. Şimdi demeden geçmeyeyim sitelerinde arada indirim yapıyorlar seçili kitaplarda ama sanal kitap fuarları veya normal kitap fuarlarında ekstra indirim görmek isterseniz çok beklersiniz, tecrübeyle sabit. Hele gittiğim fuarlarda standın yanından bile geçmiyorum, zira bazen %25 indirimi bile görmediğimiz oluyor. Almaya teşvik eden bir indirim söz konusu değil maalesef. Bunun tabi ki bir avantajı var yılın her dönemi indirimi beklemeden kitapları alabilirsiniz assdfffghdgdg :):):). Hiçbir yayıneviyle uğraşmadım seninle uğraştığım kadar :), ama itiraf et hakkettin Metis :).

İşte biraz cimri yayınevi olsa da yiğidi öldür hakkını yeme misali şimdi kitapları yazarları çok güzel :). Bilimkurgu serisi, akademik kitapları, kadın araştırmaları vb olsun çok donanımlı, dolu dolu bir yayınevi. Öyle böyle değil, o yüzden şimdilik beş tanesini yazdım ama ikincisini de yapacağım bir yayınevi olacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Gelelim şimdi önereceğim beş kitaba (hele şükür dediğinizi duyar gibiyim :)).

Yazıyı bayadır bekletiyorum, kitapların fotoğraflarını kendim çekeyim diye ama bu seferlik mümkün olmadı :(. Bir dahaki sefere diyorum.

1. Pulbiber Mahallesi - Didem Madak




Didem Madak ile bitiremediğim 2015 meydan okumasından tanışıyoruz. "Grapon Kağıtları" favorim ama bu kitapta da çok güzel şiirler var, o kitaptan da şurada bahsetmiştim. Ben şiirden pek anlamayan biri olarak söylüyorum Madak'ın kitaplarına bakın. Çok önemli bir şair. En önemlisi güzel bir şair ;). Ben de Ah'lar Ağacı ile Didem Madak şiirlerini bitireceğim :).

2. Görme Biçimleri - John Berger




Yine John Berger'i kaybettikten sonra önerdiğim bir kitap ama bu vesileyle neden bir daha önermeyeyim :). Şuradan daha detaylı okuyabilirsiniz önceki yazımı. Yazarın "Bir Fotoğrafı Anlamak" kitabını da okudum o kitap buna göre daha akademik, makaleler var; ben çok sevdim. O kitabında kapağı çok güzeldir. Onu da ilgilenenlere bu konulara  öneririm ama bu kitabı ilgili ilgisiz herkes okumalı bence.

3. Ba - Birhan Keskin




Benim uzun zamandır okumak istediğim bir şairdi, sonunda okudum ve sevdim. Böyle bir yerden sizi yakalıyor. Kesinlikle diğer kitaplarını da okumak isterim. Bu kitap 47 sayfacık. Bir arkadaşınızı beklerken, metroda tek yöne gidişte, kahvenizi içerken bitirebileceğiniz çok güzel bir kitap. Etkileyici, kısa şiirleri ve altını çizeceğiniz çok güzel satırları var.

4. Dünyaya Orman Denir - Ursula K. Le Guin




Guin'in kitaplarını merak ettiğimi ve bu kitabı da daha önce yazıp önerdiğimi şuradan biliyorsunuz fakat yine yayınevinin önemli yazarlarındandır. Bu listede olması gerekiyordu. Yazarın daha bilindik kitapları var ben de merak ediyorum fakat bu kitapla başlangıç yaptım devamı gelsin. Bu kitapta beyaz adamın nasıl bir halkı değiştirdiği, silahla tanıştırdığı, kendini savunması gerektiğini ve cinayet kelimesini hayatlarına soktuğunu okuyoruz, etkileyici bir roman. Sizin için de yazarın kitaplarına bir başlangıç olabilir benim gibi zaten incecik.

5. Ekmek Arası - Charles Bukowski




Bukowski'nin ilk okuduğum kitabı, şöyle ki kitabı bir günde bitirdim ama yani en fazla 7- 8 saattir herhalde. Akıcı bir kitap. Ben severek okudum hala da yazarın diğer kitaplarını okumak istesem de bit türlü okuyamadım daha. Bu kitap otobiyografik ögeler içeren bir kitap. Belki de tamamı öyledir bilemiyoruz ama karakterin kendi ağzından yaşamının gençlik dönemlerini okuyoruz. Hiç sıkıcı değil, hatta çok akıcı. Yeraltı Edebiyatı denilince akla gelen isimlerden Bukowski, bu türe ilginiz varsa zaten seveceksiniz.

Fark ettiniz mi bilmiyorum ama kitaplardan üçü yeşil :), sanırım Metis yeşili seviyor elimde bir kitapları daha var o da yeşil. Kapakları da güzel yapıyorlar. Buradan idefixten sonra Metis'e sesleniyorum, sizi çok seviyorum ama bütçem her zaman yetmiyor ya indirimi arttırın ya da doğum günüm yaklaşıyor :). Siz yeter ki isteyin ben listemi hazırlar yollarım düşünmenize gerek yok :). (Yalnız ola ki bir milyonda bir ihtimal (cimri) Metis bu doğum günü mesajımı alırsa, asla cimri demeyeceğim bir daha buradan da söz veriyorum :'):'))

Sizin en sevdiğiniz Metis kitapları hangisi? Kitaplardan ilginizi çeken oldu mu? Yorumlarınızı merak ediyorum :). Edebiyatla kalın :).

12 yorum:

  1. Gerçekten indirim onların olayı pek değil 😄 O seriyi ben de çok merak ediyorum. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. ayrıntı ve metis en sevdiğim yayınevleri. bukowskiler avi pardo çevirisi hemen hepsini okudum :) berger müthiş yaa, "ve yüzleriniz fotoğraflar kadar" diye bir kitabı ah ah ne güzel. metisten çok okudum tabiki de. aklıma gelmişken sana iki müthiş yazar diyim. rollo may ve nurdan gürbilek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve Yüzleriniz Fotoğraflar Kadar'ı daha önce de önerdin, aklımda o 😊. Ayrıntı da çok güzel bir yayınevi gerçekten. O iki yazara da bakacağım, teşekkürler 😄

      Sil
  3. Dünyaya Orman Denir ilgimi çekti. Bu arada şanslıyım demek ki zira D&R 9.90 kampanyasından 2 tane Metis almıştım. Beyaz Tuval ve Lanark. Ayrıca bir iki kitabı daha vardı yanlış hatırlamıyorsam.
    Ben Metis' i yakın zamanda keşfettim ve çok başarılı buldum.
    Ha bir de Sema Kaygusuz'dan Doyma Noktası var okuduğum. O da güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa iyi denk gelmişsin gerçekten. Ben de çok seviyorum, gerçekten başarılı bir yayınevi. Bir de güzel indirim yapsalar keşke 😄
      Ben de okudum o kitabı ama can yayınlarından eski basımdı, iyiydi yazarın diğer kitaplarını da okumak istiyorum.

      Sil
  4. baksana son yazısımaa :)

    YanıtlaSil
  5. Didem Madak ve Birhan Keskin şiir için tercih edilir , Keskin'in kalemini daha iyi buluyorum tabii :) Le guin ise süper ötesidir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle 😂 Le Guin ile Birhan Keskin'in diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum 😄

      Sil
  6. Metis'i ben de seviyorum :D Madak'ın en sevdiğim kitabı Ahlar Ağacı'ydı, bakalım senin hangisi olacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O eksik ben de onu da okuyayım karar vereceğim ama şimdilik Grapon Kağıtları :).

      Sil
  7. Öncelikle yazı dizisini devam ettirdiğin için teşekkürler. Senin gibi okuyucunun düşüncelerine önem veren bloggerlara ihtiyacımız var :-)

    Metis Yayınları deyince aklıma bir kitap gelmedi ama nettne bakınca Yüzüklerin Efendisi'ni gördüm. Onun da kapakları yeşil :-) Eskiden Elif Şafak'ın kitaplarını da basarlardı. Keşke yazar, yayınevi değiştirmeseydi. Metis'in kitaplarının basımı kaliteli oluyor.

    Görme Biçimleri ve Ekmek Arası'nı okuma listeme ekledim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, benim de senin gibi dikkatli okuyuculara ihtiyacım var, sayende uzun zamandır üşengeçliğimden nasibini alan bölüm tekrar geldi, diğerlerini de hazırlıyorum :).

      Gerçekten o da yeşil bende de var o seri :).

      İkisini de ben severek okudum umarım sen de seversin :).

      Sil