28 Mayıs 2017 Pazar

Yazınıza Renk Katacak 10 Mini Dizi

Bu yaz tatile gidemiyor musunuz? Arkadaşlarınızın deniz kum güneş fotoğraflarını beğenmekten sıkıldınız mı? Herkes gezerken siz çalışmak zorunda mısınız? Üzülmeyin! Öneri Makinesi ayağınıza geldi, yazın ne yapacağım derdine son. Sıkıntınızı giderecek 10 farklı tarif burada. Tükenmeden alın :).

Merhabalar, her yazıya böyle halı, kilim, paspas ayağınıza geldi; yolluklarınıza overlok yapılır tarzında giriş yapsam nasıl olur? Bu kadar goygoy yeter siz de diyorsanız konumuza dönelim :). Biliyorsunuz ki yaz geldi ve bizim için güzel de bir tema izleyip okumak için. Yazı siz de evde veya çalışarak geçireceksiniz ya da tatile daha çok varsa günlerinizi bir nebze olsun güzelleştirecek, size evde olduğunuzu unutturacak 10 mini/midi dizi önermek isterim :). Yine yukarıdaki yazıya benzedi insan moda girdi mi çıkamıyor herhalde :). Mini diziler yaz için ayriyeten biçilmiş kaftan. Hem sizi sıkmadan hem de film tadında az bölümlü sezonlarıyla fazla zamanınızı da almadan güzel vakit geçirmenizi sağlıyor. Hele ki sonunda ne oluyor ya da ben uzun uzun dizi izleyemiyorum diyenlerdenseniz sonu için çok da fazla beklemeniz gerekmeyecek (eğer bir Sherlock değilse:)). Bir başladınız mı diğer bölüme geçmek için çok beklemeyeceğiniz işte güzel mi güzel on dizi.

1. The Night of (2016)



Polisiye türünde güzel sürükleyici bir yeniden yapım. Geceyi birlikte geçirdiği  kızın vahşice öldürülmesinden suçlanan üniversite öğrencisi Nasir'in mahkeme sürecini, ailesini, hapisteki yaşamını ve toplumun ön yargılarını izleriz; ayrıntılı yorumumu şuradan okuyabilirsiniz. Bir başladınız mı bırakamayacağız dokuz bölümden oluşan bu diziyi özellikle türü sevenlere öneririm :).

2. Big Little Lies (2016)



Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Alexander Skarsgard, Shailene Woodley gibi film yıldızlarından oluşan kadrosuyla sizi çekecek bu mini dizi bir kitap uyarlaması. 3 farklı kadının yaşam mücadelesini ve her gün nasıl sorunlarla boğuştuklarını anlatan bu dizi sizi etkisi altına alması uzun sürmezken, güzel şarkıları ve manzarasıyla da büyülemeyi ihmal etmeyecek :). Bu açıklama bana yetmez biraz daha bilgi ver diyorsanız burada daha fazlasını bulabilirsiniz :).

3. Feud (2017)



60'lar Hollywood'una gidiyoruz. "What Ever Happened to Baby Jane" filminin yapım sürecine. Dönemin iki rakibi Joan Crawford ve Bette Davis'in entrikalarla dolu film sürecini, geçmişle hesaplaşmalarını, nasıl şirketler ve yönetmenler tarafından kullanıldıklarını anlatan bu dizi sizi sekiz bölümüyle Hollywood'un diğer yüzlerini ve kadının yerini bir kez daha düşündürecek. Siz bu bölümlerle dizinin keyfini sürerken biz de ikinci sezonun başlaması için sabırsızca beklerken sizin için yanımızda yeriniz hazır olacak :). İncelemesi için sizi buraya alalım.

4. And Then There Were None (2015)



Agatha Christie'nin "On Küçük Zenci" romanını bilmeyeniniz yoktur. İşte o filmin BBC tarafından birebir uyarlanmış bu mini dizisi gerilim türünü sevenler için biçilmiş kaftan. Issız bir adada çeşitli yerlerden çeşitli sebeplerle çağrılmış on farklı kişinin tek bir ortak noktası vardır. Bu ortak nokta onları bu ıssız adadaki malikaneye hapseder ve unutmak istedikleri geçmişleri ile yüzleşmek zorunda kalırlar. Özellikle kitabı okumadıysanız soluksuz izleyeceğiniz bu dizi hakkında detaylı yorumum için tıktık.

5. 13 Reasons Why (2017)



Sonunda kız ölüyor. İşte sonu bildiğimiz bir hikayeyi bize ölen kızın gözünden anlatan bu dizi lisede geçse de sadece genç kesime hitap etmiyor. Neler olup bittiğini merak edip başrol Clay'in aksine art arda izleyeceksiniz. Her bölüm en az bir şarkı keşfiyle de sizi mutlu eden dizilerden. Detaylı yorumum şurada ve dizide hikayede eleştirdiğim bir kısım vardı o da Clay'in tek tek kasetleri dinlemesi ve hesap sorması ama kitaptan uyarlama bu dizide kitapta gerçekten bir günde dinliyormuş. O yüzden siz de bu noktaya takılırsanız orijinalinin öyle olduğunu bilip dizinin tadını çıkarın :).

6. Sherlock (2010-)



Bitti mi bitmedi mi derken biz Sherlock severlerin "bitmedi"'ye olan inancımızla sizlere bu diziyi öneriyorum. Psikopat değil sosyopat; aşırı zeki bunun getirdiği ukalıkla sözünü sakınmayan modern zamanın Sherlock'una bir şans verin :). Sizi hem güldürecek hem de cinayet çözecek. Bir de ezeli düşmanı kendisi kadar zeki azılı suçlu Moriarty ile olan kapışması var ki sizi daha da diziye bağlayacak. İzlediyseniz burada, şurada ve orada son sezonu yorumladım. Eğer hala izlemediyseniz şanslısınız çünkü bir sezon için iki yıl beklemediniz, keyfini çıkarın :).

7. Black Mirror (2011-)



2 sezonla bitti derken gelen taleplere kayıtsız kalmayıp 3. sezonu da yayınlayan her bölümü birbirinden bağımsız, farklı yönetmenler tarafından çekilmiş bu bilim kurgu dizisini türü sevmeseniz bile çok seveceğinize eminim. Her bölümüyle ağzınızı açık bırakan yok artık dedirten bir dizi. Size farklı bir bakış açısı kazandırıp distopik bir geleceği önünüze seren bu dizi izlemeye değer.

8. The Night Manager (2016)



İki İngiliz beyinin; Hugh Laurie ve Tom Hiddleston, köstebek tarzı bir filmde izlemeyi istiyor, ajan filmlerine de meraklıysanız bu dizi tam size göre. Altı bölümden oluşan yardım adı altında silah kaçakçılığı yapan bir adamı yakalamak için yakınına atanan bir gece müdürünün nasıl ajana dönüştüğünü izliyoruz. Senaryosu sizi şaşırtmasa da art arda izleyebileceğiniz keyifli bölümleri var ve dizinin küçük bir bölümü de İstanbul'da geçiyor.

9. Dead Set (2008)



BBG evini hatırlamayan yoktur herhalde, Öykü Serter'in sunumuyla hayatımızı bir girdi ve senelerce kaç sezon yapıldı. Yarışmacılar dışarıdan kameraların önünde yaşamaya devam ettiler. Onlar içerideyken dışarıdan nasıl göründüklerini düşünürken hiçbir sezonda dünyamız zombi istilasına maruz kalmamıştı. İngiltere'de yayınlanan BBG evinde (BigBrotherHouse) büyük elemede yapımcısının hiç istemediği bir şey olur ve yayın saatleri yerine ana haber bülteni girme ihtimali haberi gelir. Haberi kaynağı ya da nedeni sorgulanmazken ne olduğunu anlamadan stüdyoda virüsün yayılmasıyla işle evde de biraz değişecektir. Bu tarz programlara hafiften dokundurup eğlendirirken zombi saldırılarıyla ve trajik dönüşümlerle 45 dakikalık üç bölümle yerinizden kalkamayacaksınız.

10. Dekalog (1989-1990)



En güzelini sona sakladım çünkü ünlü yönetmen Krzysztof Kieslowski'nin bu on bölümlük dizisi şahane. Filmlerini de eminim izlemişsinizdir ya da duymuşsunuzdur. Sinemayla ilgili olanlar için filmleri ders niteliğinde. Bu her bölümü 10 emri işleyen serisi zamansız. Sizi etkileyen hikayeler ve düşünmenizi tetikleyen sorularla dolu. Her bölümü ayrı bir sanat filmi olan bu diziyi özellikle sinema severler es geçmesin :).

10 dizilik önerimizin sonuna geldik, diziler süreyi kısaltıp kaliteyi arttırdıkça bu seri de devam edecektir :). Alınan tepkiler güzel olmuş ki mini diziler 2017'de de bu yükselişine devam edecek gibi. Ben bu durumdan gayet memnunum. Bu yükselişten çokça güzel şeyler izleyeceğiz gibi :).

Bu mini dizi önerilerinden izledikleriniz var mı? Hangilerini gözünüze kestirdiniz? Yorumlarınızı bekliyorum :).

Küçük bir hatırlatma; sağ taraftan anketime katılabilirsiniz :).

36 yorum:

  1. Bu hayatta Sherlock beklediğim kadar kimseyi beklemedim :D Big Little Lies da merak ettiklerim arasındaydı, hepsini izleyeceğim hepsini, teşekkür ediyorumm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi, ne bekledik onu ya :). Hepsini izle:). Umarım seversin hepsini, keyifli seyirler :).

      Sil
  2. İlk beşi zaten izleneceklerim arasındaydı, hatırlamış oldum :D Black Mirror ve Sherlock'u izledim, geri kalanları çok merak ediyorum, özellikle listenin sonundaki dizileri ilk kez senden duydum, not ettim bir kenara. Finallerim biter bitmez izleyeceğim inşallaaah :D Teşekkürler önerilerin için :')

    YanıtlaSil
  3. Aaa biliyor musun şu an Dekalog izliyorum :D 4. bölüme geçeceğim akşam. İlk bölümü çok sevdim ama 2 ve 3 sarmadı pek, o yüzden biraz üzgün ve gerginim şu an. Yönetmenin diğer filmlerinin hayranıyım, öyle böyle değil çok seviyorum. Bundan dolayı beklenti tavandı ama tatmin olamadım. Belki de günümde değilimdir bilmiyorum, umarım düzeliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa denme öyle denmez, çarpılırsın :):). Ben de çok seviyorum yönetmeni ve bu seriyi de tümden beğendim sanırım, bir de filmlerini anımsıyorum izlerken ben benzer şeyler var, keşfetmek güzel oluyor :).

      Sil
  4. Black Mirror baya sağlam, severek izledim. 13 Reasons Why severek izlediklerim arasında.. Şu sıralar Leftovers izliyorum. Yanına da The Night Of 'a başlayım diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leftovers'ı izlemedim, bakayım ona. The Night of güzeldir, umarım sen de severek izlersin :).

      Sil
  5. Nefisss bir liste hazırlamışsın. Yanımda not defterim yazıyorum da yazıyorum :)
    Dediğin gibi bu yaz çook dolu geçecek gibi gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok mutlu oldum, çok teşekkürler <3<3<3

      O kadar dolu geçecek ki seçim yapamayacağız gibi; bir de yeni çıkanlar var, bir de filmler var. Yeni filmler de geliyor bangır bangır :). Yemeyip içmeyip izlemek lazım :):).

      Sil
  6. Normalde diziyi izlemesem bile orada burada adını duyardım ama son iki diziyi ilk defa duyuyorum. Özellikle Dead Set ilgimi çekti. Tam sahuru beklerken izlemelik :D
    Ellerine sağlık, güzel bir liste olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son ikisi biraz eski, popüler değil ondan duymamış olabilirsin. Dead Set gerçekten toplasan uzun bir film kadar, art arda akıp gidiyor :).

      Sil
  7. Bu arada ankette film listeleri arayı kapatmış gözüküyor.
    Heyyyoooo 🙆🙆

    YanıtlaSil
  8. Çok az yabancı dizi izledim ancak çevremde baskı sonucu pek çok şeyi bana yaptıran bir arkadaş grubu var. Yani dizi işlerine bulaşmam yakındır. Uzak doğu'dan koparıp batıya yöneltmek istiyorlar beni. :) Ve eğer başlarsam ilk izleyeceğim Sherlock ve Feud olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlock'u ben çok seviyorum sen de seversin gibi geldi :). Feud'da çok güzel dizi tadı damakta kalıyor :).

      Sil
  9. Yaa Önerii, ben buralara ne zamandır uğrayamıyorum blogunun teması bile değişmiş. Çok tatlı olmuş, hayırlı olsun. :D
    Bu yaz izlemek istediğim bir kaç şey var onlara vakit bulabilir miyim bilmiyorum da Dekalog ilginç geldi, zamanım olursa bakabilirim umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sevindim beğenmene :).

      Dekalog çok güzel, özellikle yönetmenin filmlerini seviyorsan bu seri de aynı tatta :).

      Sil
  10. Dekalogları trt2'de izlemiştim.
    Kadro açısından 2 numara izlenebilir,tüm sevdiğim kadınlar bir arada.
    Betty Davis'i daha da tanıyacaksam 3 numarada eklenebilir.4 numara agatha christie neden olmasın.Black mirror'u önermeyeni zaten dövüyorlar.
    Şimdi soru şu bunları nereden izleyebilirim? (pek anlamam bu işlerden de ) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke televizyonda daha çok bu tarz şeyler yayınlansa :/. Kieslowski'yi televizyonda izlemek şu an bana hayal gibi geliyor.

      Çok fazla seçenek var izlemek istediğin diziyi aratarak muhtemel kaynaklara ulaşabilirsin :).

      Keyifli seyirler :).

      Sil
  11. Sherlock tek başına efsane zaten. Böylesine bir dizinin izlenmemesi büyük bir eksiklik. Bir de 3 bölüm için 2 seneden fazla beklemesek iyi olacak ama olsun. 1 numaradaki dizi ilgimi çekti elimdekileri bitirip sanırım ona başlayacağım. Black Miror da izleyeceğim diziler arasındaydı, hatırlamak iyi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya, bir de devam etmeme durumu var. Resmen siz iki yılı beğenmediniz bakın yayınlamıyoruz diyor adamlar resmen :/.

      İkisi de güzel dizi. Keyifli seyirler :).

      Sil
  12. efsane diziler var kesin izlenmeli :)

    YanıtlaSil
  13. Birçok duymadığım diziyi öğrendim bu yazında. Genelde tatilimi dizi izleyerek geçirdiğimden benim için oldukça faydalı oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Dekalog seyretmiş olabilirim emin olamadım.. o yüzden süratle onu aratacağım nette bulabilirim inşallah :) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulursun bulursun, izlemediysen öneririm çok güzel bir seri :). Sevgiler.

      Sil
  15. Sherlock zaten favorilerimden :) Son öneriniz Dekalog'a hemen başlıyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Hepsini izleme listeme ekledim. Yazın kitaplardansa dizi ve filmlere ağırlık vermeyi düşünüyorum. Bu liste çok işime yarayacak. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, çok sevindim :). Tam yazın izlemelik diziler bence de hemen başlar, biter :).

      Sil
  17. 13 Reasons Why <3 Kitabını daha çok sevmiş olsam da dizisi de güzeldi :) Sherlock'un sadece ilk bölümünü izledim ve gerçekten muhteşemdi! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını okumadım ama dizi iyiydi. Sherlock benim çok sevdiğim bir dizi. Devamını izledikçe daha da çok seveceğini düşünüyorum ilkini sevdiysen :). Çok eğlenceli güzel bir dedektif hikayesi :).

      Sil
  18. Tam da dizi arıyordum. Çok iyi oldu valla bu. Hemen başlayacağım dikkatimi çekenden. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, çok sevindim :). Keyifli seyirler :).

      Sil