26 Mayıs 2017 Cuma

La Tortue Rouge (The Red Turtle) - Michael Dudok de Wit (2016)

Kırmızı Kaplumbağa - Michael Dudok de Wit (2016)



Geçtiğimiz yılın ödüle en çok aday olan ve hatırı sayılır miktarını kazanan "Kırmızı Kaplumbağa" sizi 1 saat 20 dakikalığına gerçek dünyadan alıp animasyonun güzel renk ve çizimlerine götürüyor.



Geçirdiği bir kaza sonucunda ıssız bir adada mahsur kalan baş kahramanımız adadan gitmek için sal yaparak kurtulmaya çalışır ama her seferinde sal yıkılır.



Yıkılan sallara inat bir daha bir daha yapıp tekrar adadan kurtulmaya çalışan kahramanımızın kasıtlı engellenen bu gidişinin bir nedeni vardır.


Tabi bu arada muzip yengeçler, sesleriyle filme katkı sağlayan martılar, avlanan balıklar ve zamanı gelince giyecek olarak işlev gören foklar da filme katkı sağlar.



Filmin en başında tüm ana renkler ve beyaz, siyah, gri vardır lakin biri dışında; kırmızı. Gök ve deniz mavi; kumlar kahve sarı; adamın kıyafetleri beyaz; gece ve rüyalar siyah, gri; orman ve çalılar yeşildir. Hepsi de belirgindir işte adamın, adanın ve doğanın eksik bu ana rengi kırmızı bu kaplumbağa ile tamamlanır :).


Filmde diyalog yok, ama buna gerek de yok. Bazen hayvanların bazen ise klasik müziğin desteğiyle bu masal akıp gidiyor.


Doğanın her halini; büyüklüğünü, acımasızlığını ya da bağışlayıcı yanını, insan - doğa çatışmasıyla beraber gördüğümüz bir film "Kırmızı Kaplumbağa". Animasyon bile olsa doğanın güzelliklerini ve renklerini fantastik ögelerle gösterdiği için bile izlenir. Küçük büyük herkese hitap eden bu masalsı "Kırmızı Kaplumbağa" filmini izlemenizi şiddetle öneriyorum. Pişman olmayacaksınız :).

Görsellerin hepsi imdb'den alınmıştır. 

12 yorum:

  1. Beni çok cezbetti film, animasyon filmleri çok seviyorum. İzleyeceğim, çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, animasyon seviyorsan bunu da seveceğini düşünüyorum :).

      Sil
  2. Cok merak ettim. İzlenecekler arasina yaziyorum bunu da. Animasyonu cok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir film; sade, minimalist. Sıkılmadan izlersin :).

      Sil
  3. Amimasyon pek izlemiyorum ama bazı animasyonlar gerçekten çok güzel oluyor.Teşekkürler canım benim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim tatlım :). Bu film kısa sıkmadan izlettiriyor kendini, beğeneceğini düşünüyorum :).

      Sil
  4. AFK'nin blogunda filmin yorumunu görmüş, filmden öyle haberdar olmuştum. Şimdi sen de beğenmişsin. Ben bu filmi izlerim, zaten animasyon meraklısıyım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen izle izle, çok güzel :). Sıkmadan, yormadan bir saat yirmi dakika güzellik :).

      Sil
  5. Ahaha, bu şey değil mi ben :).

    Yaparım deyip yapmak ama aceleye getirmeden, iki yıl falan arayla :).

    YanıtlaSil