18 Mart 2020 Çarşamba

Seni Seviyorum Rosa - Işıl Özgentürk (1992)

Öneri Makinesi

Sevgi Soysal'ın Tante Rosa romanının uyarlaması Seni Seviyorum Rosa; Rosa karakterinin gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini Sumru Yavrucuk'un canlandırdığı hüzünlü bir film. Kadın olarak verilen rolü oynaman beklenirken Rosa'nın aşk arayan prenses olduğuna inanan çocuk kalbi de bu dünyada maalesef kırıklarla doludur. Buna rağmen o umutludur ve bu arayışından asla vazgeçmez.

Prenses hayalleriyle büyümüş Rosa, sevgi ve aşk arayışında olan bir kadın. Ne yazık ki ne ailesinden ne de özel ilişkilerinden sevgi göremeyen Rosa, bir de kadın olarak beklenilen rolü üstlenmeyince hayat onu daha da zorlar. Buna rağmen kendi yolundan ayrılmak istemez ve bu uğurda sonuna kadar savaşır. 

Öneri Makinesi

Sumru Yavrucuk'un oyunculuğu gerçekten muazzam, role çok yakışmış. Çocukluğu haricinde üç farklı dönemini canlandıran oyuncunun makyajını da ben çok başarılı buldum. Müzik ve kostümler de hikayeyi destekler biçimde. 

Ben filmi çok sevdim. Verilen rolü kabul etmeyen ve ne olursa olsun bildiği yoldan vazgeçmeyenlerin hikayelerini sonu mutlu ya da mutsuz bitse de ilham verici buluyorum. O yüzden ben bu filmi sevdim, sizlere de öneririm :).  Kadın filmleri etkinliği listemden bir film eksildi, sırada diğerleri var. Keyifli seyirler!

12 yorum:

  1. Yaa şu kısmı ben mi uyduruyorum yoksa filminde mi vardı? -Spoiler- olabilir! Tante Rosa'ya kimse seni seviyorum dememiş ömründe. ( evet bu kitabında var.) Aldığı bir papağan var ve papağan seni seviyorum diyor Rosa'ya ancak Rosa hasta yatağında, dünyadan göçüp gitmiş tam o sırada. Duymuyor seni seviyorum sözcüklerini. Filmi izlemedim, yorumlarını okurken mi acaba duydum bu kısmı. Kitabı da tekrar okuyayım en iyisi:) Diğer filmleri de bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru kimse demiyor ta ki papağan diyene kadar onda da ömrü yetmiyor zavallımın :). O kadar ısrar etmesine rağmen öldükten sonra konuşuyor papağan. Trajikomik güzel bir sondu. İyi ki izledim :).

      Sil
    2. ☺️Nihayet ben de yazabilirdim filmlerimi :)

      Sil
  2. Başlık resmin değişmiş ve çok güzel olmuş. Çok beğendim. İnsanın içini açıyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim, beğenmene de çok sevindim. Tüm sosyal medyada da ekran görüntüm yaptım. Çok içime sindi <3<3.

      Sil
  3. Güzel bir paylaşım... çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Ben kitap yorumu sandım ilk filminin yorumuymuş. :) Her alanda film izlemek ne kadar güzel olmalı ben 2-3 tür dışına çıkmıyorum sevmem diye. :) Ön yargılarım belki de harika kitapları filmleri benden alıkoyuyor 😅😅 Teşekkürler bu güzel yazı için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim pastelcim :). Kitabını okuyalı baya oldu ama daha önce bir listede bahsetmişim buldum geçen gün blogda :).

      Sil
  5. Teşekkür ederim önerinizi degerlendirecegim

    YanıtlaSil