5 Mart 2020 Perşembe

Atıştırmalık #49 (Marriage Story, The Lighthouse, Uncut Gems, Once Upon a Time...)

Marriage Story - Noah Baumbach (2019)

Öneri Makinesi

Yani sevdim sevdim de bir süre sonra eh dedim. Johansson'ın oyunculuğu çok iyi sanki bunca zamandır bu seneki filmlerindeki performansı göstermek için çalışmış gibi. Jojo Rabbit'te de çok iyiydi. Adam Driver severim zaten. Filmde karakterleri o kadar iyi anlıyoruz ki bir tek senaryoda adamın yalnızlaştırılmasını ve kadının nispeten daha avantajlı bir konuma geçirilmesini biraz oyunbaz buldum çünkü kadın derdini filmde çok iyi anlatıyor ve dezavantajlı başlıyor. Sanki seyirciye filmin sonunda dengelensin diye böyle bir son yazılmış gibi ama yine de güzel film. Bu benim biraz mızmızlanmam ve üzerine ekstra düşünüp senaryo yazmamdan kaynaklı :).

Konusu boşanmak üzere olan bir çiftin dramı.

The Lighthouse - Robert Eggers (2019)

Öneri Makinesi

Siyah beyaz bir gerilim dram filmi. İki başrol oyuncusunun oyunculuklarına da diyeceğim yok ama filmi pek sevmedim. Film kötü değil ama biraz daraldım ben.

Deniz fenerinde çalışmak üzere ıssız bir eve yerleştirilen iki görevlinin arasındaki iktidar kavgası anlatılmış.

Uncut Gems - Safdie Brothers (2019)


Öneri Makinesi

İddia düşkünü bir adamın hep daha büyüğünü istemesiyle İkarus'un güneşe uçması gibi uçtuğu bu arada da ailesini, alacaklılarını ve iş hayatını dengede tutmaya çalışma hikayesi.

Güzel filmdi. Kesinlikle izleyin demem ama suç ve gerilim filmlerini sevenler baksın.


Once Upon A Time... in Hollywood - Quentin Tarantino (2019)

Öneri Makinesi

Tarantino pek sevmem ama Pitt'in etkisi herhalde bu film beni eğlendirdi ta ki Tarantino'nun şiddet görüntülerini gizlemekten itinayla kaçındığı sahneler ve filmdeki kadın oyuncuların ayaklarını ağzımıza yüzümüze sokma sahneleri dışında. Özellikle şiddet görüntüleri gerçekten rahatsız edici.

Gözden düşmekte olan bir aktörün ve onun asistanlığı görevine geçmek zorunda kalan dublörün kariyerlerinin bitimine yakın bir zaman dilimini izliyoruz. Keyifliydi.

Şuraya Brad Pitt'in muhteşem ödül konuşmasını koyayım da keyfimiz yerine gelsin :). O yüzündeki muzipliği görenlere benden 10 puan :).



22 yorum:

  1. Married geçen senenin en sevdikleriminde ilk sıralarda..
    Lighthouse izlemedim. Frasgmanına şöyle bir gözatmıştım, ilk kategoride adayt olmazsa ben bu filmi izlemem demiştim. Fragmanında bile içim karardı çünkü.

    Tarantinonun evet ayak fetişliği sanki en çok bu filminde baskın... Diğer filmlerinde de vardır ama burada sanki doz kaçmış. Ya da bana öyle geldi...

    Keyifli seyirlerin olsun...

    Bu arada Uncut'u sevmeyenlerdenim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lighthouse'da için daralır gerçekten de, öyle boğucu bir film :).

      Tarantino'nun çok filmini izlemedim ama bu filmde yüzümde hissettim.

      Senin de keyifli seyirlerin olsun canım benim :).

      Sil
  2. İlk filmi izledim ve etkielnmiştim.Çok doğal bir anlatımı vardı.Diğerlerini izlemedim maalesef :(
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Listede sadece ilk filmi izledim. Uncut Gems' i izlemeye başladım ama devam edemedim. Yazından sonra tekrar deneyeyim :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uncut Gems'ten keyif aldım ben yavaş gidiyor ama güzeldi bence. Sonu da hoş :).

      Sil
  4. Marriage Story'i geçen hafta izledim ve sevdim, gerçekçiydi. Tarantino hiç izlemediğimi utanarak söylüyorum ama sevmem gibi geliyor. Ayak da sevmiyorum bu arada, rahatsız eder beni o sahneler kesin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarantino ben de çok izlemedim, hayranı da değilimdir açıkcası o yüzden mutlaka izle demem :). Genelde de sevmem zaten ama Kill Bill ve bu filmi sevdim.

      Ben kendi ayağıma bile bakmayı sevmeyen bir insan olarak benim için hayli zordu :).

      Sil
  5. Geldiiiiiiim!

    Marriage Story benim için vasat bir filmdi. Duyduklarım sonrası büyük beklentilerle izlemeye başlamıştım ama maalesef :( Adam Driver bence filmin tek güzel yanı. Oyunculuk (her daim) güzel.

    The Lighthouse sadece görsellik açısından başarılı

    Uncut Gems'e ba-yıl-dım. Sanırım Sandler'ın en başarılı filmlerinden biri. Biraz yorucu ama o final için değer

    Once Upon... en farklı QT filmi olabilir. Filmde Pitt'i izlemek keyifliydi. Adam şarap gibi, yaşlandıkça oyunculuğu demleniyor :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, inanır mısın bu yazıyı yazarken Sibel olsa kesin bunları yazardı dedim. Keşke yine dönsen, yazsan ara ara.

      Ben Johansson'a bayıldım, bu sene parıldıyor bence Jojo Rabbit'te de çok sevdim.

      The Lighthouse'da yalnız hissetmemek iyi geldi.

      Yavaş ilerleyen bir film olmuş, sonu da güzeldi gerçekten.

      Pitt benim canım ya, bayılıyorum ona. Gerçekten iyi oyuncu. QT severler bu filmi beğenmiyor ondan ben beendim herhalde çünkü normalde Kill Bill dışında pek hazlaşmayız kendisiyle :).

      Sil
    2. :))) Çok mutlu ettin beni, teşekkür ederim.
      Belki (google sinirim geçerse :P) bir ara atarım elimi yine. Ama o zamana kadar bol bol yoruma devam :P

      Sil
    3. Sibel yaa bekliyoruz seni.. Öneri Makinesi ile senin sayfan gerçekten çok iyi dizi ve filmler konusunda. Gözüm hep bu iki bloğun yazılarını arardı bloğa girdiğimde. :))) sinirin çabuk geçer umarım :)))

      Sil
    4. Ayy geçsin hemen Sibel ya, dursun köşede arada yazarsın canın istedikçe :).

      Sevgili Momentos canımsın, ben de seni severek okuyorum. Yorumlarına ayrıca bayılıyorum.

      Sil
    5. @momentos @onerimakinesi
      Ne tatlısınız ♥️
      Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için, valla mutlu ettiniz beni

      Sil
  6. Bu seneki Oscar filmlerine henüz başlayamadım. İkisi de merak ettiğim filmler. Yorumun için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi ikisi acaba :). Ben teşekkür ederim <3.

      Sil
  7. Marriage story izleyeceğim ama önce başka seçtiklerim var. :D Diğerlerine de bakacağımm. :)

    YanıtlaSil
  8. Marriage Story güzeldi ama bence birazcık abartılmıştı. Uncut Gems ise yakın zamanda izlemeyi düşündüklerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bence de :). Uncut Gems'i çoğu kişi sevmemiş amabence başarılı :).

      Sil
  9. Marriage Story'i gecen hafta ben de izledim. Hatta ve hatta filmden Adam Driver için değil de Şarlet için. Acaba rolün hakkını verebilmiş midir diye filmin konusunu okurken düşündüm.

    evet vermiş,Adam'i zaten seviyoruz:) oyunculuklar cok guzeldi. Hatta Adam'ın(Charlie) son sahnelerdeki söylediği şarkı vardı o sahnede ağladim... Aslında ne kadar şarkı söylese de acılarını bastırıyordu. Bazen biz de boyle değil miyiz? diye düşünüyorum. Yüksek sesle içten söyledigimiz her şarkı... Ah ben daha cok sahne söylerim de, o sahne gözlerimi doldurmuştu. Ben kendi nazarımda iyi not verdim bu filme... İzlesin dilerim herkes... 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlişkin var mı bilmiyorum ama genel gözlemim uzun ilişki yaşayanların bu filmi çok beğedikleri yönünde oldu. Sanırım o konuda baya başarılı olmuş :). Hislere tercüman manasında :).

      Sil