9 Mart 2020 Pazartesi

Kadın Filmleri Etkinliği

Sevgi Soysal'ın çok sevdiğim bir romanı vardır; Tante Rosa. Müthiş bir karakter, okumadıysanız öneririm Tante Rosa'yı. Bu kitaptan esinlenerek yola çıktığını düşündüğüm Tante Rosa blogunun sahibinin başlattığı bu çok güzel temalı meydan okumaya ben de katılmak istedim. 

İşte yazısı: https://kendinetanterosa.blogspot.com/2020/03/oncelikle-bir-duyuru-sevgili-hep.html#comments


"Eğlenceli bir feminist olmaya çalıştım ama çok öfkeliydim."

Canımız Agnes Varda'mızdan haklı bir yorum.


Biliyorsunuz ki dün 8 Mart Dünya Kadınlar günüydü. Yine umut kırıcı haberlerle yürüyüşler engellense, her yıl cinsiyet eşitliğinin hala ve hala uzağında olsak, birçok kadın cinayetleri ve şiddet haberleri ile içimiz kahrolsa da ben umutluyum çünkü beraberiz, el eleyiz, güçlüyüz. O yüzden hepimize güveniyorum ve kendimize inanmaktan vazgeçmemeyi diliyorum. 

Benim listeme gelirsek seçmekte biraz zorlandım ama bence ben bu filmleri izler tek tek de yazarım :). Olmadı toplu yazarım. Bir ayda olmaz da bir yılda izlerim ama izlerim :). 

Kadın gözünden dünya: India Song - Marguerite Duras (1975) 

Mubi 8 Mart günü seçmiş.

Daha önce izlemediğim ve bir kadının hayatını anlatan film:  Eva - Joseph Losey ya da Agnes Varda belgesellerinden biri.

Yine Mubi'den seçtim, kolaya kaçtım :).


Kadın sorunları anlatan bir film: Adı Vasfiye ya da Asiye Nasıl Kurtulur? - Atıf Yılmaz 

Yani böyle bir  listede Müjde Ar ve Atıf Yılmaz ikilisi olmazsa olmazdı. 

Farklılıklarıyla, kararlarıyla, kendi olma yolunda kadınlar: Seni Seviyorum Rosa - Işıl Özgentürk

Daha güzel bir kapanış olamazdı herhalde. Sevgi Soysal'ın Tante Rosa'sından uyarlanan film ile listeyi bitiriyorum.

Agnes Varda'nın Vagabond'u ve Jean Luc Godard'ın Vivre Sa Vie'si bu başlık için yapılmış sanki. İzlemeyenlere öneririm. Ahanda ilk filmin yazısı burada :). 

6 yorum:

  1. Ayy evet çok hoş oldu🌸 Bütün kadınca bilmeyişlerin tek adı ne de olsa Tante Rosa. Hak ettiği değeri görmedi, çocuklarını soğuktan korumak için kırık pencere camını meme ucuyla kapatacak kadar fedakârdı da. Sonra kendini buldu. Kitabını pek severim. İyi seyirler tüm filmler için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi, ne güzel. Çok teşekkür ederim, ilk filmi izledim bile yazısını bugün yarın yayınlarım :).

      Sil
  2. Harika bir fikir! Katılamasam da 2 film tavsiyesi ile eşlik etmek isterim size.

    Gerçek bir hikayeden uyarlanan, medyanın karanlık yüzünü anlatan "Bombshell" (kadro da süper bu arada) diğeri de benim için eskimeyen "Erin Brokovich" filmi. Julia Roberts'ın en sevdiğim filmlerinden biridir.

    Katılan herkese iyi seyirler dilerim :)

    **Bu arada "Dark Waters" filmini izledin mi? Sessiz sedasız geçip gitti ama herkesin izlemesi gereken bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dark Waters izlemedim ama madem sen önerdin listeme ekliyorum.

      Ayy sen de katılsan ne güzel olurdu, şenlenirdi buralar.

      Bombshell'in kadrosunu çok sevdim ama bir izleyesim de gelmedi. Önerdiysen tabi ki o da listeye alınıyor.

      Erin Brokovich izlemedim, onu da izleyivereyim.

      Ayy ne güzel önerilerle geldin canım benim çok teşekkürler <3.

      Sil
  3. Agnes vardanın “Villages, Visages'' belgeseli de ne güzeldi. seyretmediysen öneririm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyretmedim, ekleyeyim onu da listeye. Ayy ne güzel öneriler geldi, liste doldu taştı, çok mutlu oldum :).

      Sil