15 Ekim 2017 Pazar

Happy Happy Snail Mail

Merhabalar :). Bugün sizlerle snail mail yani mektuplaşma, geleneksel posta mutluluğundan bahsetmek istiyorum. Hafta sonuna yakışır şöyle güzel bol fotoğraflı mutlu bir yayın olsun, içimiz açılsın :). Her şeyi elektronik ortamda hallettiğimiz şu günlerde mektuplaşma size eskilerden kalma bir anı gibi gelebilir ama neyse ki benim gibi nostalji, diy, yaratıcılık ve kırtasiye severler benden çok önce bu olayı yeniden keşfetmiş ve posta yoluyla mutluluk yaymaya başlamış.



Ya ben Instagram'da görüyorum bu snail mail, penpal, happy mail diyollağ ben var anlamamak diyorsanız kısaca bahsedeyim kendi tecrübelerimden. İlk nerede gördüm hatırlamıyorum ama o özenle hazırlanmış zarfları, zarfların içindekileri, kartpostalları gördükçe mutlu olan ben bloglar ve Instagram'da görüp nedir nasıl oluru araştırınca Postcrossing sitesini keşfettim. O zaman alt başlık;

Postcrossing


Bu site size dünyadan rastgele seçilen birine kart atmanızı aynı şekilde size de kart gelmesini sağlıyor. Çok basit bir sistemi var. Siteye üye oluyorsunuz. Bilgilerinizi, zevklerinizi girdikten sonra şöyle de bir seçenek var; kendi ülkenizden kartpostal gönderip almak istiyorsanız ya da kendi ülkeniz dışında birinden kartpostal alıp vermek istiyorsanız diye. Ona göre sistem size beş kişiyle başlayan bir adres verme sistemi sunuyor. Siz de size gelen bu kişilere kartpostal kesin olması şartıyla mektuplar, hediyeler, paketler gönderebiliyorsunuz. Beş kişi başlangıç, gönderdiğiniz kişiler bu kartları alıp size adresiyle beraber verilen kodu tekrar sisteme girerken belirli bir sayıdan sonra kartpostal gönderme sayınız da artıyor. İşte bu kadar basit. Burada da linki :).

Ücretsiz, siz adres istedikçe sizi insanlarla tanıştıran sitenin amacı bu. Uluslararası kartpostallaşmanızı sağlıyor. Şimdiye kadar ben birçok kart ve mektup gönderdim; 9 tanesi giriş yapıldı. 6 tane de aldım :). Bu sistem siz gönderdikçe ve gelenlerin girişini yaptıkça devam ediyor :). Yani siz özenle kart seçip süsleyip güzel sözlerle doldurup pullarla donatırken yine sürpriz bir şekilde dünyanın bir ucundan tanımadığınız birinden aynı şekilde dolantılmış bir mektup veya kartla posta kutunuz güzellikle doluyor <3. Sanırım istediğiniz zaman hesabınızı dondurma ihtimaliniz de var. İşte bu snailmail olaylarına başladığım site bu.

Postcrossing genelde tek seferlik gönderim ve alım içeriyor lakin bu demek değil ki karşılıklı olarak kartpostallaşamazsınız çünkü isterseniz gönderdiğiniz kişi sizin adresinizi isteyip size mektup veya kart atmak istiyor ya da siz çok beğendiğiniz ve karşı tarafa kart göndermek istediniz o zaman postcrossing yoluyla karşı tarafa mail atıyor cevap alırsanız kendiniz devam edebiliyorsunuz :). O zaman tabi kod olayı da kalktığı için ondan sonrası Postcrossing'i pek bağlamıyor :). Bu tatlı sitenin amacı özetle bu :).



Penpal


Bu tadı bir kere alıp daha fazlasını isteyince uzun süreli mektup arkadaşlığı ilgimi çekti ve yine birkaç yazı ve Instagram gezisinden sonra mektup arkadaşı (penpal) bulma yolunun yine Instagramdan geçtiğini fark etmemle kendimi tanıtan bir yazı oluşturup bilgilerini bu tür hesaplarda paylaşan arkadaşlarla zevkimizin benzer olduğunu düşündüklerime ulaştım. Onlardan bazıları cevap verdi, bazıları vermedi. Lakin cevap verenlerden hem aldığım hem de çok gönderdiğim oldu şimdi cevap bekliyorum :). Zarfın içini doldurmanın inanılmaz bir zevki var ve aynı şekilde gelen zarfı açmanın da. Instagram yine fikir alışverişi yapmak için müthiş bir ortam ve kim sevmez kırtasiyeyi <3. Resmen o desenli bantlar, stickerlar ve desenli damgalarla aşk yaşıyorum. Yaşadığım yerde veya genel olarak Türkiye'de bu tarz şeyleri bulmak zor olabiliyor o yüzden çeşitli yollarla bu kırtasiye malzemelerine ulaşıyorum. Belki bir diğer yayında mektupları nasıl hazırlayıp nelerden ne aldığımı sizlere anlatırım çünkü bu iş resmen bir sanat resmen bir terapi :).


Sorularınız  varsa veya devamı gelsin diyorsanız yorum yapmayı unutmayın :). Ben de istek doğrultusunda düzenli olarak bu seriye devam ederim :). Size nasıl bir mektup gelse mutlu olurdunuz ya da bu mektuplardan en çok hangisini beğendiniz? Cevaplarınızı da benle paylaşırsanız sevinirim :). Kendinize iyi bakın ve posta kutunuzdan mutluluk eksik olmasın :). Mutlu günler :).






Dipnot: Fotoğrafların hepsi bana aittir, izinsiz kullanmak yasaktır. 

27 yorum:

  1. Ay hayranlikla okuyorum bu mektup isini. Hepside pek güzel secemedim ben yaa 😂 ama gelse banada coook sevinirdim. Yalniz göndermekle ugrasamayacak kadar tembel olan o kisi benim iste haha 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha 😀😀. Çok teşekkür ederim, senin de posta kutunun güzellikle dolması dileğiyle 😊

      Sil
  2. Sosyal medya, mektuplaşmanın hissettirdiği sıcaklığı veremiyor bence. Fotoğraflara bakınca bile bir mutlu oldum, ne güzel zarflar, kartpostallar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok mutlu oluyorum hele yeni kart mektup geldiğini görünce daha da mutlu oluyorum 😊. Çok teşekkürler, senin de posta kutunun böyle güzelliklerle dolması dileğiyle 😍

      Sil
  3. Ne güzel bir uygulama.Eskiden az mektup yollamazdım.Şimdide heves ettim:)
    Siteyi ziyaret edeceğim.
    Güzel paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :). Benim de özendiğim bir şeydi mektuplaşma biraz araştırınca bunları keşfettim :). Çok güzel bir site, madem hevesin var bence de bir gir bak. Zaten sonra çıkamıyorsun :).

      Sil
  4. Harika bir fikir bence. Kartpostallara bayılıyorum. Almak da göndermek de harika, kırtasiye malzemeleri ile bilgileri paylaşırsan seve seve okurum. En son fotoğrafta fotoğraf makinesi stickera bayıldım ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu siteye bir göz atmanı şiddetle öneririm. Uluslararası harika kartpostallar alıp gönderebilirsin :).

      Tabi ki paylaşırım, hatta yeni site ve yerler bile keşfedebiliriz bu sayede :). Ben sana ara ara atarım kartpostal sen yeter ki iste :). Yalnız şu aralar özellikle posta kutunu kontrol etmeni öneririm :).

      Ben de o stickerı çok seviyorum ama o sticker adresi gizlemek için sanal olarak koyduğum bir sticker. Gerçeklerini de bulursam mutlaka sana yollarım. Öptüm çok çok <3.

      Sil
    2. Çok heyecanlandım ama şimdi :) ♥️
      Öpüyorum çok çok

      Sil
  5. Gelir ki :). Sen iste yeter ki birçok yol var :). Sen de postcrossing ile başlayabilirsin, üye olmak çok basit sonrası eğlence, mutluluk zaten :). Instagram'dan da nasıl arkadaş buunacağını anlatırım belki, bence çok seversin :).

    YanıtlaSil
  6. aaa çok tatlıymış postacı beklemek ne güzel yeni nesil hiç bilmiyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok güzel bir duygu, posta beklemenin heyecanı da bir başka, her mektup da ayrı bir sürpriz tabi 😊

      Aslında benim de ilk mektuplaşma deneyimim, küçükken çok özenirdim de hiç olmadı mektup arkadaşım :(.

      Sil
  7. sürekli gördüğüm rastladığım ama bir türlü tam anlayamadığım bir şeydi senin bu bilgilendirici yazınla her şey yerli yerine oturmuş oldu şuanda vallaha ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy süper o zaman :). Ne mutlu bana. Umarım senin de posta kutun mutlulukla dolar :).

      Sil
  8. yani, snail mail olan postcrossing ve penpal den ayrı bişi diy mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Snail mail aslında hepsini kapsıyor çünkü "normal, geleneksel (elektronik olmayan) posta" demek :). Postcrossing, kartpostal alıp gönderdiğin sitenin adı hatta üyeler kendilerine postcrosser diyor misal ben :). Penpal da bildiğimiz mektup arkadaşlığı :).

      Sil
  9. Galiba yapacağım ben bunu
    Vallahi ç ok hoşuma gitti

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzel aramıza bir postcrosser daha katıldı :).

      Sil
  10. Duyuyordum ama tam olarak bilmiyordum sistemin nasıl işlediğini.
    Oytunla birlikte yapsam ne güzel olur :)
    Sağolasın canımcım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy hakikatten ne güzel olur, İngilizcesi gelişir bir de uluslararası arkadaşlar edinir yaşıtı. Ben detaylı instagram penpal olayını anlatayım da hiç soru işareti kalmasın akılda. Postcrossing'e de üye olun kartpostallaşın ne güzell. Ohhh valla mutlu oldum :).

      Sil
  11. İki tane mektup arkadaşım, iki tane kitap kardeşim var. İlerleyen zamanlarda artırabilirim. Gelen postalar insanı çok mutlu ediyor. İnşallah daha fazla arkadaş bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok mutlu ediyor, tarifsiz :). Daha fazla arkadaş için çabalarım sonuç verdi şimdi birçok mektup hazırlıyorum onlar tamamlansın yeni fotoğraflar çekeyim yeni yazıyı hemen yazacağım :). Teşekkürler güzel yorumun için :).

      Senin mektup arkadaşların ve kitap kardeşlerin de umarım artar. Bak kitap kardeşliğini de ben ilk kez ad olarak duydum mesela :).

      Sil
  12. Bu konularda pek cahil kalmışım. Sayende bilgilendim. Güzelmişşşş. Emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, ilgi alanı ve zaman meselesi tamamen :).

      Teşekkür ederim :).

      Sil
  13. Ben kesinlikle uzun soluk olsun isterim. O yüzden mektup arkadaşlığı daha çok bana göre gibi. Bakalım umarım bir gün olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstersen olur tabi, güzel insanlarla karşılaşırsın umarım <3

      Sil