2 Şubat 2019 Cumartesi

28 Day Blog Challenge: Day 2

Her yazımız ilk soru gibi uzun olmayacaktı ya da olacak mıydı :). Hep beraber göreceğiz :).

Öneri Makinesi
Yine seyahat etme hayalleri kurarken günlüğüme yansıyanlar :).


2. Düşün ki bugün doğum günün, sana ne alınsa mutlu olursun? Şöyle güzel bir hediye listesi yap kendine. 

İşte benim sorum, bana kalsa her ay bir gün seçer o gün kutlarım doğum günümü ama yaşım değişmeyecek o iki yılda falan bir artabilir. Aşırı seviyorum doğum günlerini :). Tabi bunun şımartılıp güzel hediyeler almakla hiç ilgisi yok :/.

Öneri Makinesi
Claudia Pearson: Hand Drawn Maps

1. Aklıma ilk gelen şey Uzak Doğu Turu seyahat bileti. Kültürünü, yemeklerini ve tabi ki kırtasiye dünyasını çok merak ediyorum. Mümkünse bir süre Japonya, Çin, Hong Kong veya Güney Kore'de (Uzak Doğu'da herhangi bir yer kabulüm) yaşayıp bol bol doğayı seyre dalıp o doğal park senin bu müze benim gezmek istiyorum. Tabi bol bol uzak doğu mutfağından lezzetler tadıp kültürlerini öğrenmek hatta tecrübe etmek istiyorum. Filmlerde ve kitaplarda gördüğüm o kültürü yaşamak rüya gibi bir şey olurdu herhalde :).

2. Avrupa turu. İskandinavya, güney sahilleri, biraz yukarı biraz aşağı gezmek, yemek, içmek ve bir sürü şey keşfetmek istiyorum. Orijinal mekanlara girmek, thrift veya vintage/second hand mağazalarından alışveriş yapmak; müzik, film ve aklınıza gelebilecek her türlü festivale katılmak istiyorum.

En iyisi siz bana bir televizyon programı ayarlayın da sunucu olayım :). Hatta tek tek saymayayım 80 günde değil de 365 günde Devri Alem diyelim de tam olsun. Gezmek gezmek ve keşfetmek istiyorum. Bu Türkiye'de gitmediğim bir şehir de olabilir yurt dışında herhangi bir şehir de. O yüzden gelsin seyahat biletleri :).

Instax


3. Yok mu istediğin başka şey diyenlere ise güzel bir fotoğraf makinesi/kamera ve Polaroid fotoğraf makinesi diyebilirim. Eski fotoğraf görüntüsünü çok seviyorum o yüzden o tarz herhangi bir makine de fena olmaz :). O da olmadı bir de telefondaki fotoğraflarımızı şipşak polaroid olarak çıkaran bir yazıcımız var ya o da hiç fena olmaz :).

Instax

Instax

4. Bir de donanımlı mini bir klavye istiyorum güzel müzik yapabileceğim, yanında alet edavatı da olsun ki kayıt yapabileyim :). Olmadı natürel cila soprano ukulele de çok kıymete geçer (ne alaka:/) :). Evde iki tane concert ukulele var ama ben soprano ile de çalmak istiyorum :).


5. Bol bol kırtasiye malzemeleri de isteyebilirim Türkiye'de özellikle bulmakta zorlandığım ürünlerden oluşan :). Ya da güzel bir sürü kağıt efemera :).

Öneri Makinesi
Present & Correct

6. Şöyle çeşit çeşit sayfa sayfa pul almak da fena olmazdı bol bol kart mektup yollamak için :).

En son yaptığım pul alışverişi

7. Üstünde adımın yazılı olduğu güzel bir şef bıçağı beni aşırı mutlu eder. Yemek ve pasta yapmayı sevip sürekli yeni tarifler denediğimden herhangi bir mutfak gereci yine beni mutlu etmeye yeter aslında :). Hem size de güzel yemekler yaparım :).

Öneri Makinesi

8. Vintage veya vintage esintili herhangi bir şey almak beni aşşırı mutlu eder. Gerçekten vintage olmasına gerek yok; o tarz aksesuar, ev dekorasyonu, teneke kutu, kitap ya da aklınıza gelebilecek herhangi bir şey benim için güzel bir hediye fikridir her zaman :). Vintage, retro, indie bu tarz şeylere takıntılı olduğumdan ufak bir hediye bile beni oldukça sevindirir. Geçmişi olan ya da olmuş gibi olan eşyaları ayrı bir seviyorum sanırım :).

Öneri Makinesi

Öneri Makinesi

Daha ne isteyeyim diye düşünüyorum da seyahat biletlerinden sonrası biraz çok düşününce ortaya çıkan sonuçlar oldu açıkçası çünkü şöyle bir düşündüm de bu aralar en çok istediğim şey seyahat etmek uzak diyarlara. Trenle, uçakla veya gemiyle çünkü otobüs tutuyor a dostlar :). Kesin istediğim şeyler vardır ama gezmek ve keşfetmek ağır basıyor.

Lakin seyahat biletlerini aşabilme ihtimali yüksek ve bana ciddi anlamda sürpriz olacak tek bir şey  var ki gönülden istediğim ama şartların uygun olmadığı, o da hayatımın sürprizi olabilir yani. O yüzden ben bir şey demiyorum video konuşsun. Gözler yaşlı, ne güzel eğleniyordum niye böyle bitti anlamadım :).


Tabi en önemlisi gönülden bir kutlama. Gerçekten doğduğum ve beni tanıdığı için mutlu olan insanlarla çevrili olmak ve bana hissettirilmesi de yeter aslında. En önemlisi de bu değil mi zaten bu günü özel kılan. Sevmek, sevilmek ve bunu hissedip hissettirmek. Bu bazen bir şarkı  bazen en sevdiğiniz bir tatlı bazen güzel bir çift söz bazen bir kart bazen ise ince düşünülmüş küçük bir hediye olabiliyor. O yüzden sadece doğum günlerimizde değil hep sevdiğimiz ve çok sevildiğimiz insanlar tarafından çevrili olalım.

Şimdi gidip sizin cevaplarınızı okuyayım bakalım en çok istediğiniz şeyler neymiş belki yeterince şanslıysam bir kişiyi mutlu etme şansım bile olur, kim bilir :). Yarın görüşmek üzere <3.

Dipnot: Fotoğrafların üzerine tıklayarak kaynağına ulaşabilirsiniz.

40 yorum:

  1. Kendi Youtube kanalınızı oluşturup, ön sunum yapmaya başlayabilirsiniz. Televizyondan ziyade online olarak hedefinize adım adım ilerleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Evrene bu kadar şey de sunulmaz ki hangisine yetişsin canım.
    Dilerim hepsi sizin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk isteğimden sonrasını biraz eğlencelik yazdım zaten ama neyse ki hayal etmenin sınırı yok :). Sizin de tüm dilekleriniz gerçek olsun umarım <3.

      Sil
  3. Benzer şeyler istiyoruz ya... Ayy benim doğum günüme de çok var daha:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkine nitekim az kaldı, ben de senin yazına koşayım bari :).

      Sil
  4. Kamera ben de isteyebilirim,en poloroidinden:)

    YanıtlaSil
  5. Yaa ne tatlısın :)
    İsteklerine bayıldım, ayy keşke hepsi gerçekleşse, çok mutlu olsan sen :)
    Ama bak bir dileğini gerçekleştirebiliriz, her ay bir gün seçip topluca senin doğum gününü kutlayabiliriz, tamam yaşın etkilenmeyecek bu durumdan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de öyle :). Ben herhangi küçük bir sürprizle bile mutlu olurum aslında mesela senin bu fikrine bayıldım. Adına da Öneri Makinesi'ni Gereksiz Şımartma Günü koyabiliriz, haha :).

      Sil
  6. her şey gönlünüzce olsun bide arkadaş kolay mimler yapın bizleri sıkıntıya sokmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :). Bu mim değil 28 günlük bir meydan okuma :).

      Sil
    2. he o zaman sıkıntı yok :) saygılar.

      Sil
  7. Temel olarak evrenden yeni yerler görmeyi bekliyoruz 🤗 yazınızı rehber programını izleyerek okudum ve aklımda aynı düşünceler biz de yaparız anacım şunu mikrofon al eline gez gez 😄 hayaller hayaller evrenin de işi zor 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evren genelde beni takmadığı için pek zorluk çıkardığımı düşünmüyorum ama kendisine de saygısızlık etmek istemem büyük bir planı varsa bana çaktırmadığı :).

      Sil
  8. Hiç pul almadığımı fark ettim 😊💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir kere aldım, arkadaşıma kuzeni vermiş o da yok dememiş bana verir diye :).

      Sil
  9. Doğum gününde sana hediye almak isteyenler zorlanmazlar bu listeden sonra 😉

    YanıtlaSil
  10. İçeriği çok fazla anlayamadım ama görseller ve içerik harika bu bir mim mi yoksa doğum günü hediyesi önerilerimi onuda açıklarsan çok memnun olurum eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ezzgissimo bloğunun yazarı Ezgi, 28 günlük bir meydan okuma hazırladı. Her gün bir soruyu cevaplıyoruz kendisinin hazırladığı :).

      Sil
  11. Yalnız o isimli bıçak bende var desem..Çeyizime kaldırmış annem,üzerinde de kızlık soyadım var :) Ama şef bıçağı kadar cool değil, bildiğin kasap bıçağı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayyy ne güz... hahaha :). Olsun o da güzel :).

      Sil
  12. güzel soruya güzel cevap diyelim

    YanıtlaSil
  13. Hepsi gerçek olsun canım Biz yeter ki isteyelim dimi ama :)
    Geriye kaldı 26 gün 🤗

    YanıtlaSil
  14. Güney Kore gezisinde beni de yanına alır mısın? Bak artık hem Korecem de var sayılır, derdimizi anlatacak kadar konuşur hallederim bir şey olursa :D Korede doğum günlerinde yosun çorbası içerler, henüz tarifini bilmiyorum ama öğrenir yaparım onu da :D
    Kırtasiye malzemeleri de boyutlarıyla ters orantılı olarak insana mutluluk veriyorlar. Minnacık desenli bantın verdiği mutluluk bir başka :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ayıp ettin, beraber kırtasiye gezeriz ne güzel alışveriş yaparız :). Sonra üstüne güzel bir yemek yeriz. Beraber keşfederiz ohh ne güzel :).

      Ahh o bantlar benim bağımlılığım oldu zaten :).

      Sil
  15. Yazıya tıklamadan önce iç sesim Öneri Makineciğimin mutlaka Uzak Doğu ve vintage ile ilgili şeyler dilediğini fısıldamıştı aslındaa, hihihi :) <3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, şu evrene de fısıldasaydı artık :), bloğu donatırım fotoğraflarla yazılarla :).

      Sil
  16. Yazını okudukça hayallerde kaybolur gibi oldum :D Otobüs beni de tutuyor bu arada, hiçbir yere otobüsle gidemiyorum. Havaalanı olmayan yerlere de trenle gidiyorum ama tren kalp ben, o yüzden sorun yok. Her neyse, gemiyle seyahat etmeyi ben de çok isterdim ya. Böyle haftalar süren bir seyahat mesela. Karadan uzakta. Hem çok ürkütücü hem de inanılmaz heyecanlı değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne güzel ya, ben gece tren yolculuğu yaptım hep düşündüm de hiç gündüz dışarıyı seyrede seyrede gitmedim sanırım. Aslında gemiye hiç binmedim yani uzun yolculuk yapmadım suda ama tutmaz herhalde vapurda sıkıntı olmamıştı :).

      Bana yapmadığım her şey heyecan zaten, o yüzden kesinlikle varım bu teklife :).

      Sil
  17. Canımsın, hatta acaba ruh eşim falansın :) O derece istekler aynı, ne güzel bir gün çok param olursa hep sana en sevdiklerini göndereceğim :)))
    İnşallah hepsi bir bir gerçekleşir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninle ruh eşi olmak paha biçilemez <3<3<3.

      Sen kendine aldıklarını ikiye çarpsan da olur hani öyle benziyor zevklerimiz :). Hepimizin dilekleri bir bir gerçekleşir umarım.

      Sil
  18. keşke ben de özgürce gezebilsem çok istiyorum sonra hesap yapınca uff neyse diye erteliyorum :(

    bu arada instagram sayfana baktım o zarfları kartpostalları nasıl yaptın yaaa bayıldım o kadar güzellerdi ki. gerçekten onlarla uğraşmak sabır emek sevgi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hesabı gezmeden sonraya bırak :). Ben bazen öyle yapıyorum, iyi oluyor :).

      Ayy çok teşekkür ederim canımcım, benimki de öyle bir hobi oldu işte zamanla. Bir yılı aşkındır devam ediyorum :).

      Sil
  19. Aynen ya meslek zaten, para da kazanırız. Ohhh mis :). Biz baya benziyoruz, film zevklerimiz de uyumlu :).

    YanıtlaSil
  20. Ben darphaneyi işletmeye başlayayım söz hepsini alacağım sana, hem de doğum günün olmadan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah umuyorum ki o darphane en kısa zamanda senin olur canım Şebocum, hahaha :).

      Sil