5 Şubat 2019 Salı

28 Day Blog Challenge: Day 5


İşte bu soruyu kesin Ezgi hazırladı diyeceğiniz sorulardan biri :). Kendisi ben dahil birçok insana ilham oluyor ve bu ilhamı kendine saklamayıp böyle güzel bir soruyla yeni ilhamlara yol açacak bir soru soruyor. Bana en çok ilham veren şeyler doğa ve sanat. Aslında aşağıdaki biraz gevezelik çünkü en çok bana ilham veren şey temelde bu ikisi. Yaşamın kendisi ve katmaya çalıştığımız anlam bir nevi. O yüzden sanatın her türünü çok seviyorum ve doğaya aşığım zaten.


 Doğa

Doğa ile alakalı her şey beni cezbeder, hayal kurdurur. Ağaç göreyim su göreyim iki yaprak göreyim sevinirim. Bir kere doğal bir parkta bir geziye çıkıp kaybolmuştuk ve ben bildiğiniz transa girdim. Başka alemlerdeydim ve daha kısa planladığımız yol, kaybolunca 1-2 saat daha uzadı ve ben daha da keyiflendim. Arkadaşlarım biliyordu ki o gün beni sarhoş eden sadece o doğanın kendisiydi.

Fotoğraflar

Güzel çekilmiş her fotoğraf beni başka diyarlara götürür. Ne fotoğrafı olursa olsun.

Filmler

İzlediğim güzel bir film birçok açıdan beni ilhamla doldurur bu bazen bir replik bazen ise bir görüntü olabiliyor. Sinema iyi ki var.

Müzik

Aslında hepsi birbirine bağlı şöyle ki bir filmden ilham alıp şarkı yazabiliyor ya da bir müzikten ilham alıp yazı yazabiliyorum. Her şey o kadar birbirine bağlı ki ayırmak zor.

Kitaplar

Karakterlerin ve yazarın zihninde gezinmek bana yine ilham veren şeylerden biri. Farklı bakış açıları beni besleyen bir şey. Herkesin bakmadığı bir tarafa bakmak ve anlamaya çalışmak.



Bloglar

Öyle güzel yerli ve yabancı bloglar var ki beş senedir yazmasa da tek bir yayın yapsa da bakmaya okumaya doyamıyorum. O yüzden hep yazın ve paylaşın umarım.

Seyahat Etmek

Seyahat beni enerjiyle dolduran bir şey. Yeni bir yer görmek yeni bir tat ile tanışmak ilk kez bir sokakta yürümek beni çok ama çok mutlu ediyor. Bazen kendi doğup büyüdüğüm şehirde bile turist oluyor ve bundan çok büyük keyif alıyorum.

İnsanlar

Yaşım büyüdükçe sabrım bu konuda biraz azalsa da yeni insanlarla tanışıp arkadaş olmak onların fikirlerini dinlemek çok hoşuma gidiyor. Mektup arkadaşlarımla konuşmak ve bir insan üzerinden bir kültür bir ülke hakkında fikir edinmek gerçekten muazzam.

Mutfak

Mutfak ayrı bir kültür o yüzden dünyadan tarifler öğrenmek ve izlemek daha da güzel, deneyip yemek benim hem damak tadımı hem ufkumu genişleten bir yer.

Mektuplar, El İşleri ve Vintage Her Şey

Güzel dekore edilmiş bir zarf veya sevgiyle hazırlanmış uzun bir mektup beni gerçekten ilhamla dolduruyor. Bunun yanında "crafting" denilen o sonsuz deniz, ne zaman ne sürpriz yapacağı belli olmuyor. Vintage ve indie temalı her şey bana ilham olur ve mutlu eder. Bu bazen bir dükkan bazen eski bir kartpostal oluyor :).



Pinterest, Instagram Tumblr, Youtube

İnterneti ya da sosyal medyayı diyeyim kullanan insanların sayısı artıkça üretim de arttı. Farklı insanlarla fikir alışverişi yapmak ilgilendiğim ya da merak ettiğim bir konuda bilgi almak çok güzel. Hiç haberim olmayan bir şey hakkında fikir sahibi olup onun verdiği ilhamla farklı bir şey üretebiliyorum ki bu da mükemmel.

Ve gördüğüm, duyduğum, kokladığım, hissettiğim, tattığım, hayal ettiğim her şey. İlham ben boşluğa bakarken de gelebiliyor, hatırladığım rüyada da, listelere sığmaz ki. Yani kısaca yukarıdakiler gevezelik boşuna okudunuz, haha :).

Bana en çok ilham veren bestelerden biri var bugün, çok güzel çok özel <3.


19 yorum:

  1. Sanat kesinlikle ilhamı tetikler hatta bazen ateşler diyebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Yaşamdan, her yönüyle ilham alıyorsun demek ki:) Güzel bir şey. Ve aslında herkeste olması gereken... Aynen bu şekilde devam o zaman. Enerjin daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz öyle sanırım çünkü ne zaman neyle karşılaşacağını bilmiyorsun, her an her şey ilhamı tetikleyebiliyor o yüzden. Açık olmak lazım her şeye :). Teşekkürler :).

      Sil
  3. Ne de güzel maddeler böyle. Keşke hayat hep doğa, sanat, film, müzikle geçse. Hiç boş koşuşturmalar olmasa. Tüm gün film izlemek, kitap okumak, müzik dinlemek istiyorum ama şimdi bu sayfayı kapatıp İngilizce çalışacağım. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha, bunalmışsın belli güzel koşuşturmalar olsun her zaman dolu geçsin günlerimiz :).

      Sil
  4. ilhama kapısı açık olana her yoldan geliyor değil mi ama ilham :)

    YanıtlaSil
  5. Zor soruya güzel cevaplar kalemine saglik

    YanıtlaSil
  6. O otobüste verdiğin ayrıntı süper, haha :). Böyle yorumlar okumak <3<3<3

    Çok teşekkür ederim canım benim <3.

    YanıtlaSil
  7. Doğa, müzik ve kitaplar benim ilham kaynaklarım.. İnsanlar da önemli bir ilham kaynağı tabi..

    YanıtlaSil
  8. Hepsine de kesinlikle hepsi ilham alınacak şeyler dedim okurken.
    Erik Satie 'den başkası da yakışmazdı sanki bugünkü soruya :)

    YanıtlaSil
  9. Dolu dolu ilham kaynakları...
    Bak bana da bu yazılar ilham verdi çokça ♥

    YanıtlaSil