5 Haziran 2017 Pazartesi

Tek Kanatlı Bir Kuş - Yaşar Kemal (Yarıyıl Reading Challenge 2017)

Merhabalar :). Yarıyıl Reading Challenge'da sıradaki kitabım Şule'nin çekilişinden gelen seçtiğim bir kitap oldu. aslında kırmızı kapaklı bir kitap için iki farklı kitap söyleyip hangisini okursam dedim ama bu kitabı okuyunca bu da uyar dedim ve hemen listede değişiklik yaptım :). Şuraya tıklayarak meydan okumaya katılanların listesini görebilir, bize önerilerde bulunabilirsiniz (şahsen ben önerilerden anket açacağım) :). Gelelim kitabımıza :).

2. Kapağı kırmızı olan bir kitap


Yaşar Kemal'in bu kısacık romanını okurken tadı damağınızda kalacak, keşke daha uzun olsa diyeceksiniz. Girilemeyen ışığı yanmayan bir kasabaya atanan postane şefi ve karısının yeni gelenlerle beraber bir türlü kasabaya gitmeyen araçların geçip gitmesini izlerken bekledikleri bu kasabanın önünde kimse kasabaya gitmek istemez. Tren yolculuğundan kasabaya gelene kadar anlatılan bu kısacık romanı ben beğendim. Betimlemeler, insan ve doğa tasvirleri çok güzel. İnce Memed de hep okumak istediğim bir seriydi bu kitaptan sonra daha da bir heveslendim, bu sene okurum umarım.

Siz de Yaşar Kemal seviyor veya daha önce hiç okumadıysanız fikir sahibi olmak için bu romanı seçebilirsiniz. Daha önce de bir romanını okuduğum yurt içi ve yurt dışında birçok ödül kazanan usta yazarın ben de İnce Memed başta olmak üzere kitaplarını okumaya devam etmek istiyorum.

Öneri Makinesi'ni sosyal medyada takip edin.

Twitter
Tumblr
Instagram
Goodreads
Soundcloud

23 yorum:

  1. Teşekkürler Yaşar Kemal'in bu kitabını okumamıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Kemal'in son romanı, belki o yüzden pek bilinmiyor olabilir. Ben de Şule'nin listesinde görünce okumak istedim. Keyifli okumalar :).

      Sil
  2. Merhaba, ince mehmet'i lise yıllarında okumuştum ve oldukça uzun bir süre de etkisinden kurtulamamıştım. Bu kitabı okumadım, fırsat yaratıp okumaya çalışırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :), İnce Memed'i hep okumak istiyorum ama bir türlü alıp başlayamadım bir de kalın bir seri olması da çekinmeme sebep oluyor açıkcası :). Teşekkürler yorumunuz için :).

      Sil
  3. Tanıtımınızı okurken bu kitabı okumayı ne çok istediğimi düşündüm. İlk fırsatta almayı düşünüyorum. Yaşar Kemal'in destansı anlatımı zevkle okunur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel anlatıyor, teşekkürler yorumun için :). Sevgiler.

      Sil
  4. Sen bunu sevdiysen yazarın diğer kitaplarına bayılırsın:-) Ben 9-10 kitabını okudum, içlerinde en az beğendiğim Tek Kanatlı Bir Kuş oldu. Yaşar Kemal'den daha uzun, daha detaylı kitaplar okumaya alıştığım için bu kitap beni tatmin etmemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğum ikinci kitabı, ilk okuduğum da güzeldi ama bu daha akıcıydı demek diğer kitapları da öyle, yorumlardan sonra daha da okuyasım geliyor yazarı :).

      Sil
  5. Teşekkür ederim öneri için :)

    YanıtlaSil
  6. Hala Yaşar Kemal okumadığımı Utanarak söylüyorum. Hep okunacaklar listemde. Artık listeden çıkıp elimdeki yerini almalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursun daha, dert etme :). Hepimizin daha çokkk okuyacak yazarı var :).

      Sil
  7. hiç Yaşar Kemal okumadım ben de, bu kitabıyla başlayabilirim evet, teşekkürler öneri için, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım seversin :) ama sevmesen de başka kitaplarıyla devam et :):).

      Sil
  8. Benim içime pek sinmeyen bir kitap olmuştu :/ Eksik kaldı sanki hikaye. Elimde bir kitabı daha var. Onu listeme alsam iyi olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de elimde yok ama İnce Memed'i çok istiyorum okumak, umarım ikimiz de okuruz :).

      Sil
  9. Aynne başlangıç olabilir çok kısa ve güzel bir roman bence, umarım keyifle okursun :).

    YanıtlaSil
  10. Kitabı not aldım. Eğer okumadıysan Yaşar Kemal'den Yılanı Öldürseler ve Ağrıdağı Efsanesi'ni de öneririm. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu okuduğum ikinci Yaşar Kemal kitabı ilki de önerdiklerinden değil, listeme ekliyorum :). Teşekkürler :).

      Sil
  11. Yaşar Kemal okumadığı için utananlar kulübündenim ben de :/ İnce Memed'le başlamayı düşünüyorum, bakalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir İnce Memed okuma günü mü düzenlesek ne yapsak, ben de dahil birçok kişinin okuma listesinde :).

      Sil
  12. Ben daha yeni yapabildim listemi ama yaptım nihayet. :D
    Bu kitabı bende duymamıştım. Bir ara yerli edebiyata başlamak istiyorum, o zaman bunu da okuyabilirim umarım. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa hemen gidip bakayım, çok heyecanlı :).

      Yerli edebiyata başla başla, çok güzel yazarlar var :).

      Sil