20 Haziran 2017 Salı

En Çatlağından 10 Tatlı/Komik Film

Merhabalar, merhabalar :). Sağ üstteki anketten yola çıkarak film listelerine ağırlık vermeye başladım :). Şimdilik açık ara öne geçen o :). İtirazınız var ise ankete bekleriz :). Tabi bu demek değil ki diğer yazılar olmayacak, olacak ama öncelik en çok talepten yana :).

Gelelim bugünün listesine. Komedi olarak sunulan en çok paylaşılan filmlerden sıkıldınız mı? Artık o filmlere gülmüyor ve sıkılıyor musunuz? O zaman doğru yerdesiniz (yine içime overlokçu kaçtı). Benim de izlemekten en zevk aldığım bu tarz komedilerdir not düşeyim :). Bu alışılmışın dışındaki hiçbir kalıba sığmayan karakterlerin olduğu filmler moralinizi düzeltip enerjinizi yükseltme garantili. İşte popüler komedi filmlerine alternatif en absürt en kara en romantik ve en tatlısından 10 çatlak film burada :).


1. Little Miss Sunshine - Valerie Faris/Jonathan Dayton (2006)



Bu film listede olmazsa olmazdı herhalde. Tüm üyelerin hasarlarla dolu olduğu aileyi bir araya getiren ailenin en küçük bireyinin dans yarışmasına gitme isteğidir. Yolda birçok engelle karşılaşan ailemiz bakalım dans yarışmasında başarı elde edecek midir? Biraz ipucu vereyim, başarı sadece bir derece değildir :).

2. Me You and Everyone We Know - Miranda July



Yine absürd, eksantrik bir romantik komedi. Ana karakterimiz Christine para kazanmak için yaptığı iş dışında bir sanatçıdır. Bir adama aşık olur ve bu ikilinin dokunduğu iletişime geçtiği insanların başka hikayelerini de izleriz. Çok katmanlı iç içe geçen bir çok hikayenin olduğu bu film bağımsız severleri oldukça memnun edecek :).

3. Welcome to the Doll House - Todd Solondz (1995)



Evin ortanca çocuğu Dawn birçok açıdan kendini şanssız görmektedir. Üniversiteye hazırlanan abisi ve küçük sevimli annesinin göz bebeği kardeşi arasında pek göze çarpmadan yaşar. Okul hayatında da zorluklarla karşılan Dawn'un işi hiç de kolay değildir. Büyümeyi anlatan bu ödüllü kara komedi film hem güldürüp hem hüzünlendirenlerden :).

4. Toni Erdman - Maren Ade (2016)



Bu üç saate yakın süren komedi dram filmi en olmadık yerlerde kahkaha atmanıza sebep olacak :). Yurt dışında yaşayan kızını tatilde ziyarete giden babanın kızının hayatına nasıl ve ne şekillerde dokunduğunu izliyoruz.

5. Eagle vs Shark - Taika Waititi (1998)



Son dönemlerde filmlerine ağırlık verdiğim yönetmen favorilerime girdi bile :). Bu absürd çatlak filmde bir kartal ile köpek balığının aşkından çok daha fazlası var :). Müzikleri ile de ayrıca sizi mutlu edecektir. Sıradan aşk hikayelerinden sıkılanlara da güzel bir alternatif :).

6. Sideways - Alexander Payne (2004)



En yakın arkadaşının evlenmeden önceki son haftasında onu şarap evlerinde yolculuğa çıkaran kitabı yayınlanmayan İngilizce öğretmeni Miles'ın ve Jack'in bir haftalık bol şaraplı yol hikayesi. Eğer şarap seviyorsanız dikkatle izlemenizde fayda var, bir anda krize girebilirsiniz :), çünkü şarap hakkında bilgilenirken o üzüm bağlarının arasında canınız çokça çekebilir, uyarmadı demeyin :). Posteri de ayrı bir güzeldir.

7. Dawn By Law - Jim Jarmusch (1986)



Jim Jarmusch'u seviyorum. Siz de seviyorsanız ve bu filmi izlemediyseniz hemen izleyin :). Eğer Jarmusch hiç izlemediyseniz de bu filme bir şans verin. Siyah beyaz çekilen bu komedinin başrollerinde yönetmenin sevdiği oyunculardan şarkıcı Tom Waits, ünlü İtalyan oyuncu Roberto Benigni ve John Lurie'nin aynı koğuşu paylaştığı bu film güzel bir seyirlik :).

8. Bottle Rocket - Wes Anderson (1996)



Wes Anderson'ın ilk filmlerinden. Diğer filmleri kadar renk skalası göze çarpmasa da (ki çarpıyor:)), sonraki filmlerin nasıl olacağına dair bu konuda güçlü sinyaller veren bir film. Akıl hastanesinden taburcu olan Anthony'i kurtarmaya gelen arkadaşı Dignan'ın küçük bir soygunla başlayıp işleri büyütmesiyle sizi kahkahaya boğacak :). Özellikle son soygunlarında bir ekip var ki evlere şenlik. Bir de yan rol var Kumar, benim favorim onun sahnelerinde kahkahaya hazırlıklı olun :).

9. Beterböcek - Tim Burton (1988)



Tim Burton'ın gotik dünyaları meşhurdur. Onun tatlı dünyası da ancak Beterböcek ile olurdu herhalde :). Evini bırakmak istemeyen sevimli hayalet çiftimizle ona yardım amacıyla kandırıp başlarına türlü işler açan çeşit çeşitli deforme olmuş yaratık insan gördüğümüz bu film çok eğlendirecek. Özellikle sonundaki Winona Ryder dansı filmin şekeri :).

10. Scott Pilgrim Dünyaya Karşı - Edgar Wright (2010)



Sevdiğiniz kızın kalbini kazanmak hiç bu kadar zor olmamıştı :). Sevdiği kızla beraber olmak için dünyaya karşı gelen Scott Pilgrim günlük yaşamda olan olaylara fantastik bir açıdan bakarak betimlemeleriyle sizi hem güldürecek hem de olaya farklı bir açıdan bakmanızı sağlayacak.

25 yorum:

  1. Böyle bir liste lazımdı gerçekten. Her türden aynı film önerileri görmek çok sıkıcı. Senin tercihlerine güveniyorum yaz ayında bol bol izleyip eğleneceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağımsız seviyorsun diye hatırlıyorum, bunların çoğu da öyle. Romantik olanlara öncelik ver bence, pişman olmazsın diye tahmin ediyorum :).

      Sil
  2. Her listede olan klasik filmlerden o kadar bıktım ki artık bırak izlemeyi görmek bile istemiyorum :D Senin listen ise duymadığım filmlerden oluşuyor, en iyisi not almak :))
    Teşekkürler liste için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım severek keyifle izlersin :).

      Sil
  3. Listeye aldım.. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle anketten film seçeneğinin daha fazla çıkmasına çok sevindim. Buna en mutlu olan okuyucularından biri de benim sanırım.

    Listende izlediklerim azınlıkta, izlemediklerim çoğunlukta. Hemen o meşhur not defterime isimleri yazıldı. Teşekkürler güzel tavsiyelerin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper o zaman :). Çok teşekkür ederim canım benim, umarım hepsini izler, beğenirsin :).

      Sil
  5. Beter Böcek dışında hiç birini izlememişim. Listeye alındı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya senin blogunun adı değişince ben bir şaşırdım, uğrayamaz oldum ama artık biliyorum :). Özlemişim film yorumlarını :). Umarım hepsini keyifle izlersin, seversin :)

      Sil
  6. Beter böceği,little missi biliyorum tabi ama jim jarmusch fanı olarak şu filmi henuz izlemedim.Diğerleri hiç yok bende.the party peter sellers bu da benden olsun ;)

    YanıtlaSil
  7. heey iyi liste izlerim tımams :) ya benim çok güldüğüm sevdiğim bir film var bak :) the green butchers (mads mikkelsen)

    YanıtlaSil
  8. Yaz için listeye ekliyorum. Teşekkürler :9

    YanıtlaSil
  9. İzlemediklerimden seçtim listeme ekledim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. güzel bir liste olmuş tam yaz akşamlarında izlemelik :)

    YanıtlaSil
  11. O zaman ben bugün Sideways'ı izleyeyim. Bu aralar Oscarlı filmleri izlediğim için zaten izlenecekler listemdeydi :-)

    Küçük Gün Işığım'ın sonunda kızın dansı mükemmel değil mi? En sevdiğim dans sahnelerinden biri olabilir.

    Vanessa Paradise Beterböcek'in sonunda dans mı ediyor? Sanırım Winona Ryder demek istedin. Johnny'nin sevgililerini karıştırmışsın :-)

    Bu güzel liste için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle seversin gibi hissettim şu an, doğru seçim 😄

      Aynen güzel dans ediyor 😄.

      Aynen onu demek istedim 😂, valla dikkatli okuyucusun nasıl buldun hemen, ben onu Winonayı düşünüp Vanessa'yı yazmışım ve filmde Depp bile yok 😂😂.

      Rica ederim, umarım keyifle izlersin ☺️

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Oooo kimler gelmiş, hoşgeldiniz efem :). Güzel filmdir :).

      Sil
  13. Aa bu listeni yeni gördüm. Sadece beetlejuice izledim. İki tanesi de izleme listemde geri kalanı hiç duymadım bakayım :)

    YanıtlaSil