3 Şubat 2019 Pazar

28 Day Blog Challenge: Day 3



Bazı evlerde hep pişen bir yemek vardır. Pişirmekten vazgeçmediğin bir tarifi bizimle paylaşır mısın?

Yaa bu soru da tam benlik çünkü yemek demek ben demek :). Ben yemek için gelmişim dünyaya, keyifle yerim, güzel yerim. Biraz memleketçilik yapayım, Antakya'da doğup büyüdüysen genlerin zaten öyle kodlanıyor bir nevi. Severiz yapmayı da yemeyi de. Yeni tatlara da her zaman açığımdır ve sürekli tarif denerim; yemek ya da tatlı. O yüzden tarif seçemedim bir türlü ve bu saatlere kaldı.


Ben sürekli yeni tarif denerim, evde sürekli pişen yemekleri de haliyle annem yapıyor oluyor. O yapmasa arada ben yapıyorum canım isterse, hehe :).  Tatlı da çok denesem de soru yemek olduğu için soru da bana sorulduğu için kendi tarifimi paylaşayım diyorum ama bir yandan da Antakya mutfağı çok ünlüdür biliyorsunuz oradan mı bir şey paylaşayım derken arada kaldım :).

Şimdi kendi tariflerimden ziyade yöresel bir yemek seçeceğim sanırım ailem de sürekli yaptığı için benim çocukluktan beri çok ama çok sevdiğim ev kokan bir yemeğimsi var.  Yanında marul, taze asma yaprağı ya da beyaz lahananın yapraklarının içine konulan bir sarmiçi sizin deyiminizle kısır tarifini vereyim bari :). Bizim sarmiçi öyle diğer kısırlara benzemez pek, malzemesi daha az ama lezzeti ve keyfi aşırı güzeldir. Tek başına, beş çayında, zeytinyağlı yemeğin yanında, bir kase mercimek çorbasının yanında da harika bir alternatiftir. Aman canım çekti kalkıp biraz yapayım dersiniz de hemen iki dakika da yanına özellikle yazın salatalık, domates, turşu, peynir koyar da ufacık bir öğünü şölene çevirirsiniz. Kesinlikle öneri yanında yukarıdaki üçlüden (asma yaprağı, lahana veya marul) olmasıdır ki içini sarmiçiyle doldurup iştahla ısırasınız :). Yazarken ağzım sulandı, neyse ki elimde şu an fotoğraf yok ama ilk yaptığımızda ki uzun sürmez, koyarım hemen bu yazıya :). Hadi malzemeler :);

ince bulgur
biber salçası
yazın domates kışın salçası
nar ekşisi
zeytinyağı
bol ince kıyılmış maydanoz
yine ince kıyılmış taze soğan (yeşill kısımlarını sakın atmayın incecik kıyın)
kimyon
tuz

Önce istediğiniz kadar bulguru, kimyon koyup soğuk suyla ıslattıktan sonra bulgurun şişmesini bekliyoruz. O arada yeşillikleri doğrayın varsa güzel domatesiniz onu da ince ince doğrayabilirsiniz. Şişen bulgurlara salçaları ekleyip yoğurmaya başlıyoruz. Bu arada salçanızın tuz durumuna göre burada tuz ekleyebilirsiniz ki en son tadına bakacağınız için o ayarlamayı kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Bulgurlar yumuşayana kadar elle yoğurmaya ve rengi güzel bir kırmızı olana kadar salçayı eklemeyi unutmuyoruz. Aman abartmayın kırmızı olacak diye; hem tadı kaçar hem ekşi de geleceği için çok koyu istemediğiniz bir renk olur. Eğer elinizde güzel acı biber salçası varsa sarmiçiniz biraz acıyla daha da lezzetlenecektir ya da acı seviyorsanız ince doğranmış taze biberi salçaları eklemeden biraz yoğurun ki acısı bulgura geçsin. Bulgurların köfte gibi olmamasına özen göstermelisiniz ki yediğinizde tane tane ağzınıza gelsin :).

Yenme kıvamına gelen bu karışımın içine nar ekşisi ve yeşillikler eklenir hatta öncesinde bulgura salçadan eklemeden önce doğradığınız taze soğanın beyaz kısımlarını biraz koyup yoğurursanız daha da lezzetli bir sarmiçi elde ederseniz. Son olarak bulgurlar parlayana kadar göz kararı zeytinyağı ekleyip sarmiçinizi sunum için hazırlayabilirsiniz.

Benim çocukluğumdan beri vazgeçemediğim ve bayıla bayıla yediğim bu sarmiçi tarifi tabi ki önce anneannem ve sonra annemden şimdi de benden size :). İkisi de genel olarak efsane yemek yaparlar ve sarmiçi de evdeki herkesin vazgeçilmezidir. Biraz alıştığınız kısırdan farklı Antakya'nın sarmiçisini denemek isterseniz güzel bir yemek. Keyifle ve afiyetle kalın <3.

Dün listeyi koymayı unuttum, bugün iki şarkı daha :).


30 yorum:

  1. Cok pis canim cekti
    Biz antakyali degiliz ama biz de kisiri boyle yapiyoruz kimyon haric <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desene ağız tadımız da benziyor, bir gün karşılıklı yeriz umarım :).

      Sil
  2. Belki bir de böyle denemeliyim kısırı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla dene Deryacım, afiyet bal şeker olsun şimdiden :).

      Sil
  3. Sarmiçiyi hiç yemedin sanırım. Ege'deki adı Kısır mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Ege'de değil her yerde kısır deniliyor :). Hani İzmir'de çekirdeğe çiğdem simite gevrek diyorlar ya burada da herkes sarmiçi der, kısır pek denmez :).

      Sil
  4. Selam. :)
    Okuduktan sonra resmen canım çekti ... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin <3.

      iştahla yiyen bir insanın iştahla anlatması oldu sanırım :).

      Sil
    2. Sanırım birde benim gibi yemeği seven biri hemde kısır seven olarak. 😊

      Sil
    3. Yemeği seven insanları ayrı seviyorum zaten <3. Kısır da sevilir ama hem alternatif hem ana yemek duruma göre bir de lezzeti :).

      Sil
  5. Animasyona çok guldum..Bu arada bu mim ile bir tarif okuma fırsatım oldu..Elinize saglik not aldim

    YanıtlaSil
  6. Böyle ovalayarak yapılan kısır duymamıştım hiç...
    Göz kararı deneyeyim bir ara ben bunu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulgur önceden soğuk suyla ıslatıldığı için biraz yoğurmak gerekiyor yoksa tıkır tıkır olur, yendiğinde lokum gibi olmaz o yüzden çiğ köfte kıvamına gelmeden biraz daha tane kalacak şekilde yoğurmak gerekiyor ama sert de olmayacak :).

      Sil
  7. Bulgurlu her tarife bayılırım:) Denemeli bir ara:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ben de çok severim :). Afiyet olsun şimdiden :).

      Sil
  8. aaa demekki kısırın bir çeşidi oluyor bu da...hemen not aldım..kitabım ve kartım geldi nasıl mutlu oldum anlatamam...çok ama çok teşekkür ediyorum...sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle oku çok sevindim sağ salim ulaşmasına ve beğenmene :). Umarım okumadığın bir kitaptır :). Benden de sevgiler :).

      Sil
  9. Bloğunuzu yeni keşfettim. Makaleleriniz hoşuma gitti ellerinize sağlık. Bundan sonra takip etmeyi düşünüyorum. Kendi bloğuma da beklerim.

    YanıtlaSil
  10. Oy oy oy, ağzının suyu akanlar için çıkışlar sağdann :P Ben bunu becerebilirsem deneyeceğim, beceremezsem de en kısa zamanda yemek için evrene dilekler göndereceğim :P <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, ya da benden isteyebilirsin ki ben seve seve yaparım :).

      Sil
  11. İşte bu canım mübeccel, ağız sulandıran cinsten :)
    Sen dersin de yapmam mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh şimdiden afiyet bal şeker olsun canım Ezgi :).

      Sil
  12. Aaa çok güzel, dur deneyelim bunu hemen.
    Ben kısırı çoook seviyorum, ama her kısırı yiyemiyorum. Kendim zaten hiç beceremiyorum ama ablalarım da pek anlamıyor bu işten. Hatta geçen gün kuzenimiz "kısır yaptım hadi 5 çayına gelin" demişti, ama kısır değil sanki kısır çorbası yapmıştı, vıcık vıcık, hiiiç sevmem öyle.
    Ama sanki senin kısır güzel olacak, en kısa zamanda deneyeceğim.
    Bence çok güzel tarifler vardır sizde, bir gün tarif defterinizi ele geçirmek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok basit bu illa ki yaparsın :). Ablaların duymasın, haha :). Kuzen de kızmasa bari ama ben de çok sulu sevmem, haha :).

      Anneannem ve annemin tek tarifi göz ayarı o yüzden öyle bir defter de yok hep ezberden :).

      Sil
  13. Kısır mı dediniz.. Off Off.. Hem de yöresel tarzıyla..

    YanıtlaSil
  14. Türkiye'nin en lezzetli şehirlerinden birinde yaşıyorsun. Bir gün sırf yemek turu düzenlemek istiyorum Hatay'a. Şehri gezerim de ama amaç sabah öğle akşam yemek yemek olacak :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper fikir, benim de o şekilde turlar atmak istediğim şehirler ve ülkeler var :).

      Sil