25 Şubat 2019 Pazartesi

28 Day Blog Challenge: Day 25


25. A-Z'ye sevdiğim şeyler listesi hazırla.

Bu soru çok zevkli değil mi :). Bayıldım bu fikre, hemen ilk aklıma gelenlerle başlıyorum.

A - Ailem ve Asya, e ben bangır bangır demiyor muyum kaç aydır ben gideyim kalayım diye :).

B - Balık, yemeyi çok seviyorum, balık sofralarını ve yancılarını da :).

C - Coffee and Cigarettes, canım Jim Jarmusch'un en güzel filmlerinden biri ve benim vücudumdaki suyun yarısı kahveden oluşuyor zaten :).

Ç - Çilenk, en sevdiğim meyve <3<3.

D - Deniz çünkü yüzmeyi ya da suda kalmayı bile çok seviyorum <3.

E - Ev, nereye gidersem gideyim en son evim diyebileceğim yere dönmek, huzur bulmak istiyorum.

F - Filmler, yani ne diyebilirim ki. Film izlemek ve çekmek (kısa da olsa) benim için çok önemliler. Aslında anlatmaya gerek yok, görüyorsunuz :).

G - Gönüllü, çünkü gönüllü olmayı çok seviyorum sosyal sorumluluk projelerinde.

Ğ - Doğa, tabiat ana diye boşuna demiyoruz. Boynu bükük kalmasın, yok sayılmasın diye içinde geçen bir kelime seçtim,

H - Hatay, küçük ama her seferinde beni şaşırtmayı başaran ve beni yeri geldi mi memleketimde turist yapan mucizevi bir yer :).

I - Ilık, ne sıcak ne soğuk. Ne terleyeyim ne üşüyeyim, mis gibi :)

İ - İstanbul, başka bir macera olacak :). Dolu dolu bir şehir, kaç yıl gezsen bitmez. Bir de indie, her zaman her yerde :).

J - Jess, New Girl karakteri, çok güzel diziydi be :/ Hele ki ilk bölüm sayısız kez izlemişimdir. Kendine tema şarkısı yapan her cümlesini şarkıyla bitiren deli kız sadık dost güvenilir insan Jess, herkesin bir tane Jess'i de olmalı sanki hayatta :). Jean Luc Godard, Jim Jarmusch, John Lurie, Johnny Depp say say bitmez şimdi :).

K - Kelime, kaynak: Sufjan Stevens: "Words are futile devices" ve Depeche Mode: "Words are very unnecessary, they can only do harm". Sevgi nefret ilişkisi diyelim :) :).

L - Limon, bu hayatta ciddi söylüyorum en sevdiğim şeylerde ilk onda yeri var.

M - Merak, beni tanımlayan şeylerden biri. Merakımdan dolayı birçok şeyi denerim ve açık fikirliyimdir. Bir de mor, çok seviyorum.

N - Nurcanum, Davut Güloğlu şarkısı, şaka şaka annem :):).

O - Orman, çünkü ben ağaçları ve güneş ışığının aralarından sızmasına bayılıyorum. Ben sürekli orada yürüyüş yapmak istiyorum. Otlar bir de var ya yeşil olanlar, yiyip de sevmediğim çıkmadı daha.

Ö - Örgü, küçüklüğümden beri hatta bebekliğimden beri bana giydirilen ve benim hala en sevdiğim şey el örmesi işler. Hala öğrenemedim ama bir gün öğreneceğim :).

P - Paket, çünkü hediye almak da vermek de çok güzel :). Alışveriş yapmak da güzel, kargonun gelmesi de :). Hep bir sürpriz barındırıyor.

R - Retro, çünkü seviyorum. Sanki bir yarım geçmişte kalmış bu yanım onun özlemini çekiyor gibi bir hal :).

S - Sevgi, sevmek, sevilmek; müthiş duygular. Bağımlılık yapıcı.

Ş - Şarkı, ah bu şarkıların gözü kör olsun. Yok yok olmasın onlar olmasa ne yapardık.

T - Travel Man, müthiş bir program Richard Ayoade'nin eğlenceli sunumuyla. Gün aşırı bir doz iyi geliyor :).

U - Ukulele, benim canım ukulelem, adı hala yok ama abisi Tahir'den (eski gitarım kendisini ukulele almak için sattım) ötürü Tahir diyesim geliyor hep. Kendisi benim dert ortağım, eğlence kaynağım.

Ü - Üretmek, yaratıcı olmak, uğraşmak, merak etmek, emek vermek birçok anlam taşıyor içinde o yüzden hep üretelim.

V - Vivre Sa Vie, çünkü Jean Luc Godard çünkü Anna Karina <3<3<3. Ve tabi ki vintage, her zaman vintage :).

Y - Yeni Dalga, Godard'dan sonra aklıma başka ne gelebilirdi ki :). Seviyoruz <3.

Z - Zaman, acayip bir şey. O kadar film yapılıyor, üzerine sözler söyleniyor, yine de  zamansız bir ilham kaynağı olmayı bırakmıyor :).

Dipnot: Herkes tek kelime yazıp bırakmış ne güzel, ben yine yanlış anladım herhalde ama silmek istemedim o kadar emek ettikten sonra :).

31 yorum:

  1. Harika fihrist olmuş
    Elinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Limondaşız demek😀
    Balık aslında ben yemeyi de severim bakmayı da diyecektim de tuhaf geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah, ben bakmayı sevmiyorum, bizim evde de vardı.

      Limon süper bir meyve <3.

      Sil
  3. Ortak kelimelerin arasında şarkı ve ev de var, gözden kaçmış :)))

    YanıtlaSil
  4. Ben listenizi okuyunca kızdım kendime, ne güzel yazmışsınız
    böylesi daha güzel :)

    YanıtlaSil
  5. deniz, orman, zaman
    seçtim kendime
    şahane liste

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ne güzel, hoşgeldin bu arada :). Ben de geldim ziyaretine hemen :).

      Sil
  6. Jeeesss....New Girl..Ay bir mutluluk bir mutluluk bende Jess'i görünce. Listeşahane ne diyebilirim ki.HEr satırında kendimden bir şey buldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ne güzel diziydi, kendi kendime hala ilk bölümdeki şarkılarını söylerim, haha :). Ben de onun gibi günlük hayatta melodiyle konuşurum ara ara, kendimi o bakımdan yakın buluyorum :).

      Sil
  7. Vallahi tek kelime yazıp bıraktım çok koşturmacam vardı daha yeni eve girdim koooca bir migren kriziyle ama ne güzel yazmışsın eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. Yanlış anlaşılacak birşey yok :) Bence en güzelini sen yapmışsın, bir soruya binbir bakış açısı geliyor bu meydan okumada, olması gereken diye birşey yok amacımız özgün olması ve bu yüzden bu yazı kalp ben
    Canım Mübeccel <3

    Jess'i çoook seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy teşekkür ederim canım benim :). <3<3<3.

      Jess sevilir ama :).

      Sil
  9. Ah bu ne kadar harika bir liste olmuş amaa, işte Öneri Makineciğimin farkı <3
    Bir an oluyor, karşıma Jim Jarmusch çıkıyor, bazen hemen farkında olamıyorum sonra hemen dikkat kesiliyorum ki Öneri Makineciğim seviyor diye, hihihi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ama o senin güzelliğin :). Hahaah, tamam bir Jarmusch hayranı daha kazandırırsam olmuştur :).

      Sil
  10. harika olmuş canım iyi ki silmemişsiniz...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Senin maddelerin pek bi güzel olmuş, açıklamalı :) Ü'yü sevdim ben ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaylı oldu benimki, beğenmene sevindim :).

      Sil
  12. Balık 7/24 yesem bıkmam. Off olsa da yesek :)

    YanıtlaSil
  13. Ayy ben de hiç kimseyi okumadan direk yazmıştım, bugün bakabildim listelere, aaa dedim ben n'aaapmışım :)) Neyse ki sen içimi rahatlattın :))
    Bende hep bi açıklama isteği var işte ondan(çenesi düşük insanım diyemiyor da)
    Ee bak ortak kelimelerimiz varmış, hem de en güzel kelimeler onlar :)
    Ayy Ğ harfinin de boynunu bükük bırakmadın ya çok sevindim :)) Hepimiz adına sen gönlünü almış oldun bak :))
    Ah bir de N harfine ne güldüm :)) Ama takıldı da bak dilime, naaapıcam ben şimdi :))

    Çok güzel olmuş bu liste, çok keyif aldım okurken. Gerçi ben sende ne okursam okuyayım inanılmaz keyif alıyorum ki,
    kalp-kalp-kalp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de benim :). Yalnız değiliz :).

      Ayy özür dilerim benim de yazarken takıldı o şarkı dilime :).

      Çok teşekkür ederim, benden de sana bol bol kalpler :).

      Sil
  14. Bence senin yazımın daha güzel olmuş. Neden sevdiğini okumak çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  15. Bana da oluyor öyle, çok sinirleniyorum :). Zamanım olunca herkesin yazısını geriden okuyacağım :).

    YanıtlaSil