16 Şubat 2019 Cumartesi

Süksesi Çok Yapımı Kolay 10 Meze/Salata: Day 16


16. Herhangi bir konuda 10 maddelik bir liste hazırla.

Merhabalar :). Umarım herkes iyi ve hoştur :). Benim hala ayaklarım şiş, yarına kadar normal boyutlarına döner diye umuyorum :). Üç günlük bu kısa ziyarette her şey çok güzel geçti. Ben sizin samimiyetinize o kadar inanıyorum ki iki kere bol şans dileyin dedim ve gerçekten işlerim kolay bir şekilde halloldu  <3. Çok teşekkür ederim hepinizin güzel dilekleri için. Yorum yazmak istedim telefondan ama bir türlü yapamadım gelince yazarım dedim ve yavaştan yorumlarını yanıtlamaya başladım. Yeni haberlerim ve sürprizlerim olacak ama onları meydan okumanın başka maddesine saklayacağım :). Hepinize teşekkür ederim tekrardan, şimdi yine güzel bir haber bekliyorum en acilinden o yüzden şansımın sınırlarını zorlayıp sizden bana yine şans dilemenizi rica edeceğim :). Hepinizi seviyorum <3.

Bugünkü madde için bloğumun konsepti dışında bir liste hazırlamak istiyorum. Benim en sevdiğim şeylerden biri yemek yemek sonra da yapmak :). Bugün sizlerle yemeklerinizin yanına yakışacak biraz alışılmışın dışına çıkacağımız 10 tane basit ama aşırı leziz meze ve salata fikirleri vereceğim. Emir Yargın'ın Çakal Lezzetleri tadında fiyakalı ama basit bu tariflerle sükseniz bol ağzınız tatlı kalacak.


1. Humus

Antakya'nın meşhur mezelerinden biri. Her kebap sofrasının vazgeçilmezi ve kebap öncesi verilen 10 küsur çeşit meze içinde mutlaka olur. Burada hem hazır olanını humusçularda bulabilir hem de tozunu alarak evde kendiniz yapabilirsiniz. Haşlanmış nohutla da yapmak mümkün elinizden geldiğince pürüzsüz yapmak şartıyla. Humus tarifine göre hazırlandıktan sonra en eğlenceli kısmı üzerini turşu, maydonoz, yeşil biber, domates, turp ve zeytinyağı ile süslemektir herhalde. Sonrası sıcak ekmek ve keyfinize bakmaktır zaten :).

2. Avokadolu humus

Humus gibi yapılır ama nohut yerine avokado kullanılır ve avokado sevmeyen insanları bile kendine hayran bırakır :). Üzerine biraz zeytinyağı gezdirmeniz yeterlidir :). Yarım avokadoyla bile yapabilirsiniz, çok bereketli oluyor zaten. Kalan avokado için başka bir tarifim olacak :).

3. Abugannuş

Közlenmiş sebze severler buraya çünkü bu Antakya mezesi nar ekşisi ve zeytinyağı ikilisinin en çok yakıştığı mezelerden biri. Patlıcan, biber, soğan, sarımsak közlenir, incecik kıyılır, baharatlandırdıktan ve sosunu ekledikten sonra üzerini bir tutam maydanozla süsler; hem renk hem lezzet cümbüşü yakalanır.

4. Guacamole

Hep yöresel hep yöresel biraz dünyaya açılalım. Avakadolu salsa sosu diyebileceğimiz bu sosun hem tadı hem de süksesi en bol olanlardan. Siz onun sos olarak geçtiğine bakmayın, kendisi kurtarıcı basit ama lezzetli ve sofranızı bir anda üst seviyeye taşıyan bir meze kıvamındadır.

5. Pancar Mezesi

Yoğurtlu tahinli bu kırmızı meze görüntüsüyle sanki ünlü bir aşçı yemeğinizi yapmış izlenimi verenlerden. Biraz mutfağınızın belli köşelerinde oluşabilecek kırmızılıklara da açıksanız bu tarifi davet sofralarınızdan eksik etmemeniz önerilir.



6. Ispanak Salatası

Çiğ ıspanak salatası yemediyseniz hemen deneyin çünkü nar, ceviz, nar ekşisi ve zeytinyağı ile mükemmel oluyor. Et yemeklerinin yanına ya da bugün de farklı bir yeşil salata yapayım diyenlere kesinlikle öneririm. denemekten çekinmeyin ve evde ne varsa ıspanağın yanını başka yeşillikler ekleyerek salatanızın lezzetini arttırın.

7. Coleslaw

İşte bu tam bir çakal lezzet o yüzden sizi müthiş tarifi için Emir Yargın'a yönlendiriyorum. Herkese hitap etmediği bir gerçek ama sevenlerin sadece tavuğun yanında yemediği güzel yoğun mayonez ve yoğurtlu lahana ve havuç salatası.

8. Zerzavat (Soğan Salatası)

Kebabın yanında olmazsa olmaz bir sebze, soğan. Soğan salatasını bu kadar güzelleştiren şey de içine konulan ince kıyılmış acı biber ve maydanozun yanındaki sümaktır herhalde. Soğanı, tuz ve sümakla ovarsanız soğanın aroması ve sümağın ekşisinin muhteşem uyumu iyice kendini gösteriyor ve biber; benim acımı da tat ki iştahın açılsın derken ortaya harika bir salata çıkıyor.

9. Yoğurtlu Kereviz

Sevmeyenin kokusunu dayanamadığı sevenin kokusuna doyamadığı bir sebze, kereviz. İçine bol ceviz üzerine nane, pul biber ve zeytinyağı üçlüsü ile bayılacaksınız. Sevenlerin yanına bir şey istemeyeceği harika bir lezzet, yoğurtlu kereviz.

10. Brokoli Salatası

Brokoli sevmeyenlerin bile güzelmiş bu diyeceği güzel bir salata tarifi veriyorum ve ihtiyacınız olan şeyler; nar ekşisi, ezilmiş sarımsak ve zeytinyağı. Tuzu da unutmamak gerek bir de üzerine pul biber. Müthiş bir lezzet, özellikle brokoli sevmeyenler bir de böyle denesin.

Bende salata tarifi bitmez de bugünlük bu kadar :). Afiyetle ve şansla kalın :).

Dipnot: İllüstrasyonların kaynağına resimlere tıklayarak ulaşabilirsiniz. 


43 yorum:

  1. Ben Tarsus luyum bizim.orada babagannus da derler közlenmiş patlıcan salatasına çok severim. Coleslaw yarına denesem mi acaba ya onu da çok severim ayy kereviz salatasına bayılırım humusa aşığım offf hepsini seviyorum ne fena ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yöreden yöreye değişiyor adı, onu da duydum ama tadı çok güzel gerçekten :). Fena değil, mis mis. Afiyet olsun şimdiden :).

      Sil
  2. kereviz salatası severim 😊 güzel tarifler not edeyim ben bunları 😊 teşekkürler canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun şimdiden <3<3 Ben teşekkür ederim :).

      Sil
  3. Çok lezzetli bir araştırma olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo araştırma değil, hepsi benim severek yapıp yediğim tarifler :).

      Sil
  4. Elinize sağlık meze tarikleri için ama bir dahakine görselli bir sunum bekliyorum en azından gözümüz doysun :)

    YanıtlaSil
  5. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
  6. bilgi sahibi oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. Yeni haberler, sürprizler.. Ay ben çok heyecanlandım kii!
    Ama en çok da bu yazı, bu yazının içinde kaybolmak istiyorum a dostlarr! :)) <3
    Biz de seni seviyoruz, en çok ben :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten büyük bir sürpriz var pazartesi günkü soruda biraz ortaya çıkacak gibi :).

      Keşke komşu olsak da sana da her yaptığımda bir tabak versem. Gerçi beraber yerdik ne güzel olurdu :).

      Sil
  8. Oh ne güzel, çok sevindim :)
    Birbirimiz için dilediklerimiz gerçek oluyor, buna inanıyorum :)
    Yeni haberlerini ve sürprizlerini de çok merakla bekliyorum, ayyhhh çok heyecanlandım :) Biz de seni seviyoruz, yani ben çok çok seviyorum da :)

    Ah hepsi ne güzel tarifler, çiğ ıspanak salatasını hiç duymadım yemedim, ilk onu deneyeceğim. Çoğunu da bilmiyorum bak. Bizim evde salatalar mezeler sabittir. Ama değişik tarifler denemeye bayılıyorum ben. Kısırını da yaptık, bi ara anlatacağım sana onu, ama bayııııldık teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl şımardım şimdi bak iki cümlenle, çok teşekkür ediyorum güzel Zeynep, senin de dileklerin en acilinden gerçek olsun umarım. Her şeyin güzeli olsun <3.

      Kısırı yapıp beğendiniz mi, bugün duyduğum en güzel haber bu herhalde, çok teşekkür ederim canım benim <3<3. Lütfen anlat :).

      Ispanak çiğken çok güzel oluyor, ben yıkandıktan sonra öylesine bile yerim :). Özellikle açık yeşil kısımları :). Bu tarifleri de umarım seversin, bizim evde de ben sürekli tarif denediğimden çoğunu ben alıştırdım evdekilere, alıştırmaya da devam ediyorum farklı tariflerle :)).

      Sil
  9. Yummy...Yerelden evrensele ,babagannuşdan guacamoleye enfes bir liste. De yalnız gecenin bu vaktinde yapılır mı bu? Canım çekti :))

    YanıtlaSil
  10. Yoğurtlu kereviz bu kış en sevdiğim salata oldu. Hele Abagannuş harikadır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisine de bayılırım ben, çok lezzetli oluyor :).

      Sil
  11. Listeledikleriniz arasında bilmediğim sadece guacamole:) Özellikle patlıcanın girdiği mezeler favorim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcan mükemmel bir sebze, ne yapsan güzel oluyor :).

      Sil
  12. Wooooowwwwwww lezzetli bir liste olmuş 💃🏻 Coleslaw 💖✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coleslaw severler varmış, yaşasın :). Ben de bayılıyorum :).

      Sil
  13. Benim için çook faydalı olduğunu söylemeliyim, teşekkür ederim. Şu ara meze-salataya bir düşkünlük vardı, birkaçını biliyorum yenilerini eklemek şahane oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim işine yarayacak olmasına, bir iki farklı fikir verdiysem ne mutlu bana :).

      Sil
  14. ayy hepsini de çok severim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzel, damak tadın geniş, mutfakta sınırların yok demek. Mükemmel :).

      Sil
  15. Kereviz ve brokoli seviyorsun sen de benim gibi demek :). Faklı şeyler denemek zaten benim için hep bir heyecan ondan dolayı şimdi de yeni bir tarif deniyorum, hem de Şebonun :).

    YanıtlaSil
  16. Hiç adını duymadığım mezeler var listede :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım güzel fikirler olmuştur senin için :)

      Sil
  17. humus ve avakadolu humus benim de listemin başında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisinde de tahin var lezzetlerini üst seviyelere taşıyan <3.

      Sil
  18. off mezeler harika, hepsini de ayrı ayrı severim. ara
    ara yaptıklarımda oluyor. olsa da yesek şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum, yemek yemek güzel bir şey ya, yaşama sebebi :).

      Sil
  19. Abugannuş babagannüç aynı şey sanırım. çok severim.. Humus da listemde ilk sıralardadır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı aynı :). İkisi de kebap sofralarının vazgeçilmezi buralarda, bayılıyorum :).

      Sil
  20. Yaa bu ne güzel bir liste olmuş. Humus hiç yemedim. Çok merak ediyorum. Bu listeden sonra girip mutfağa yapmalıyım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Humusu hemen acil denemelisin, çok güzeldir :).

      Sil
  21. Zevklerimiz benziyor. Bir tek avakadolu olanlara bulaşmamışım :)

    YanıtlaSil
  22. Bazılarını evet yapıyorum ben de ama hiç denemediklerim var içinde. Teker teker denerim ben bunları ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene tabi, umarım seversin de sürekli yaparsın :). Biz senin salatanı çok sevdik :).

      Sil