6 Şubat 2019 Çarşamba

28 Day Blog Challenge: Day 6



6. Şöyle bir düşün ve tekrar tekrar dinlemekten vazgeçmediğin 7 şarkılık bir liste hazırla.

Bana en sorulmayacak sorulardan biri çünkü benim müzik listelerim ne Spotify hesabıma ne de başka bir şeye sığıyor :). Çok dinliyorum ve hep farklı dinliyorum. Biraz ondan biraz bundan. O yüzden Spotify 2018 en çok dinlediklerime bakıp geçen senelerde de çok dinlediğim şarkıları seçtim ve fark ettim ki filmler bana unutamayacağım şarkılar katmış :).

Tove Lo - Stay High



Nasıl depresif bir insansam hareketli şarkıda bile sözleri en acıklı şarkıyı bulmuşum yıllar geçti hala dinliyorum, bağıra bağıra nakaratını söyleyerek.

Eric Satie - Gymnopedie 1



Dün de listeme ekledim acayip bir beste. Her dinlediğimde beni aşırı ama aşırı etkileyen bir müzik. Etkisi kaybolur mu sanmıyorum. Satie'nin minimalist ve akılda kalıcı bir tarzı var bana çok hitap eden.

John Lurie - Eva and Willie's Room - Beer For Boys - Eva Packing

(Youtube'da kaydı yok, Spotify'da aynı adla dinleyebilirsiniz.)

Şimdi ben en sevdiğim filmler listesinin bir filmi olan Stranger Than Paradise'tan Ezgi'ye doğru yol alan bir hikaye yazacağım takip edin :). Stranger Than Paradise en sevdiğim yönetmenlerden Jim Jarmusch eseri, Jim Jarmusch o dönemki müzisyen kankası (hala devam ediyor mu bilmem) müthiş müzisyen John Lurie, John Lurie filmin başrolünde oynayan ve harika bir soundtrack albüme imza atan sanatçı, bu şarkı da o soundtrack albümünden, o soundtrack albümü Stranger Than Paradise filmi için yapıldı ve o filmin bana kartpostalını gönderen şahane insan da bu meydan okumanın sahibi Ezgi :). Teşekkürler :).

Holden - Ce Que Je Suis





Çok Fransızca şarkı dinlesem de sözlerini baştan sona ezbere bildiğim nadir şarkılardan çünkü Fransızca bilmiyorum. Lakin bu şarkı çok güzel, kalp kıran cinsten :(.

The Mamas and The Papas - California Dreaming



Chungking Express sağ olsun şarkıyı bilsem de dilime yıllardır dolayan film oldu. Ondan sonra en az iki filmde de zaten çeşitli versiyonlarıyla karşıma çıktı. Öyle ki çalmayı da öğrendim. Sen çok yaşa bizi her filminle mutlu etsen de hüzne boğmayı ihmal etmeyen Wong Kar Wai.

Nina Simone - Just In Time




Temsili bir şarkı, kısaca Nina Simone diyebiliriz. Bu şarkı da Before serisinin en sevdiğim filmi Before Sunset'in sonunda çalıyordu :).

Massive Attack - Psyche




Psyche benim en sevdiğim mitolojik karakter olabilir. Hatay Müzesi'nde de mozaiği vardı da yeni yerinde göremedim, çok üzüldüm. İlginç bir şekilde şarkı öyle güzel ki bu kadar denk olur. Müziği sözleri, şarkıcının sesi büyülü gibi.

Ve liste uzar gider :). Bugünün şarkısı da bu listenin son üyesi Psyche olsun :).


41 yorum:

  1. Aa bak bu liste işi süper hiç bilmediğim şarkılar ogrendim

    YanıtlaSil
  2. Bazıları hiç keşfetmemiş olduğum eserler. Hem kulağa hem göze hitap eden paylaşım iyi hissettirdi.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir liste olmuş. Çoğunu dinlememiştim. İş çıkışı iyi geldi. 💐

    YanıtlaSil
  4. Oh oh hepsi de mükemmel şarkılar. Ne güzel liste olmuş. :)

    YanıtlaSil
  5. Ooo, benim can parçam bir arkadaşım bayılır bu listenin tamamına, yengeç burcu olabilir misin acaba sen? :)
    Dur gece bir saatimi senin listeni dinlemeye ayıracağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman o arkadaşına benden selamlar :). Bir gün farkla İkizlerim :).

      Keyifli dinlemeler :).

      Sil
  6. California Dreaming dışında (o da filmlerden) bildik nota çıkmadı listenizden.Daha gezecegim bloglar var ama an itibari ile en sıra dışı liste sizden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzel sıradışı olmak, teşekkürler :).

      Sil
  7. Yine yeni öğrendiğim pek çok şarkı, liste süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Deryacım, mutlu oldum <3.

      Sil
  8. Ohhh benim sevdiğim şarkılarda var.Bugun müzik dinlemekle geçiyor:)

    YanıtlaSil
  9. Hiç dinlemediğim şarkılar seçkisi olmuş. Muhakkak dinleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  10. Harika liste olmuş sayenizde çok şeyler öğreniyorum

    YanıtlaSil
  11. Şarkılar listeye eklendi 🤓

    YanıtlaSil
  12. Ah ben şimdi ayıla bayıla dinleyeceğim bu listeyii <3

    YanıtlaSil
  13. California dreaming, 100 kez çalabilirim <3 çok seviyorum. şarkıdan kart hikayesi çok güzel, çok tatlısın canım Mübeccel.
    Holden'i bilmiyordum sayende yeni keşfettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de çok tatlısın :).

      Holden tam senlik gerçekten birkaç şarkısı daha var onlar da çok güzel; Charlie rose et moi, C'est plus pareil gibi gibi :).

      Sil
  14. Liste inanılmaz keşfetmelik olmuş.Ama sonda Massive Attcak'le beni benden aldın <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Massive Attack çok iyi gerçekten, mitoloji severler ayn zamanda :).

      Teşekkür ederim :).

      Sil
  15. Konuyla çok alakasız olacak ama sitemde tek soruluk bir anket paylaştım ana sayfada sağ tarafta hemen. Fikirlerinize önem veriyorum lütfen cevaplar mısınız? Siteme profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz şimdiden teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  16. Tabiki Tove Lo favorim güzel liste olmuş helal :)

    YanıtlaSil
  17. Tove Lo - Habits (Stay High) bu şarkıya bayıldım remixsiz halini de dinledim ama remixli daha güzel geldi kulağıma :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. %100 katılıyorum, remixi orijinalinden güzel olan nadir şarkılardan :). Remixiz normalken remix şarkıyı star yapmış.

      Sil
  18. California Dreaming benim de favori şarkılarımdan. Ekibe de bayılıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şarkıyı eminim bizden sonraki nesil de keyifle dinlemeye devam edecek, zamansız :).

      Sil
  19. Canımsın, çok teşekkür ederim :). Gururlandım umarım güzel keşifler yaparsın :).

    YanıtlaSil
  20. Bazılarını ben hiç dinlememişim ya :/
    Ay dur bugünkü şarkıları ben not edeyim bir yere ;)

    YanıtlaSil