24 Şubat 2016 Çarşamba

İlk Aşk/Ergen Aşkları

Ne kadar ciddiyetsiz ne kadar anti elitist bir blogger oldum ben böyle o kadar da ciddi bir kültür sanat blogu derken :P :). Başlıktan da anlaşılacağı üzere bu listede ergenlik ve ilk aşk temalı bir film listesi hazırladım. Yine Başka Aşk temalı bir liste daha var ona da bakmak için şuraya tıktık. Bu arada 5 martta bitecek bir çekilişim var, katılmak için de şuraya bir tıktık alayım :).

1. Submarine - Richard Ayoade (2010)


Bir numarada benim en çok sevdiğim filmlerden, kaç kere izlesem sıkılmayacağım, her şeyiyle ikon olan ve soundtrackiyle de gönülleri fetheden çok güzel bir film, bayılacaksınız. Ergen aşkı deyip geçmeyin güzel, bol alıntılı bir film. Facebook kapak fotoğraflarınızı şenlendirecek müthiş resim gibi sahneler görmek mümkün. Ve yine bolca alıntılar yapabileceksiniz.

Craig Roberts filmdeki başrol oyuncusu, yönetmenlik yapmaya başlamış ve filmi IF Bağımsız Film Festivali kapsamında Ankara'ya geliyor. Benim de merak ettiğim filmlerden biri. Filmin adı Just Jim ve fragmanı izlemek için tıktık. Hazır yeri gelmişken festival programını düzenleyenlere sesleniyorum, Ankara'nın ulaşım sisteminden bir haber olarak nasıl filmleri o saate koyarlar anlamış değilim. Bunun çok tatlı bir yazı olması gerekiyordu ama bu ulaşım çok dertli bir konu arkadaşlar neyse ben hemen başka bir filmle kapatayım konuyu :).




2. Moonrise Kingdom - Wes Anderson (2012)


Yine aynı şekilde birçok ikonik sahneleriyle akılda kalan Wes Andersen filmi. Sarı rengin yoğunlukta olduğu, takıntılı yönetmenimizin yine bol aktörlü filmlerinden biri.





3. Me Earl and the Dying Girl - Alfonso Gomez Rejon (2015)


Film Ekimi'nde istediğim filmlerden izleme fırsatı bulduğum nadir hatta belki de tek filmdir kendisi. Aslında böyle aşktan çok arkadaşlık teması derdim buna ama bence aşk da var :). Çok güzel bir filmdi. Başrol oyuncusu çok iyiydi. Bir de filmde böyle klasik filmlerin parodileri vardı ki ayriyeten onları gösterseler izlerim :). Kesinlikle izlemelisiniz. Benim bile yazarken tekrardan izleyesim geldi :).



4. The Perks of Being of a Wallflower - Stephen Chbosky (2012)


Filmin kitabını okumak isterdim öncesinde ama dayanamayıp izledim :). Güzel bir filmdi. Yukarıdaki filmlere göre daha az not verirdim ama kendi türü içerisinde başarılı olan bir film. İzleyin pişman olmazsınız.



5. Love, Rosie - Christian Ditter (2014)


Bu filmi benden beklemeyeceksiniz ve çok şaşıracaksınız ama itiraf ediyorum ben büyük bir Sam Claflin hayranıyım :). Onun vesilesiyle zaten bu filmi izledim. Açıkçası film beklentilerinizi hiçbir şekilde boşa çıkarmayan klasik iki çok yakın arkadaşın lise döneminden başlayan daha sonrasında aşka dönüşen hikayesi. Açık ve net bir şekilde film bu ama güzel bir soundtrack fazla abartmadan anlatılan hikayesiyle film kendini izlettiriyor. Film klişe uyarmadı da demeyin :).



6. Flipped - Rob Reiner (2010)


İşe size çok güzel, naif bir ilk aşk hikayesi. Sıkılmadan izleyeceğiniz çok tatlı bir film.



7. A Swedish Love Story - Roy Andersson (1970)


Şimdi 70'ler İskandinavya'sına gidiyoruz. Herkesin sarışın olduğu bir film düşünün :). Yine bir ilk aşk hikayesi ve diğer filmlerden daha farklı. Eğer daha önce oralardan bir film izlemediyseniz sıkıcı veya soğuk gelebilir ama seviyorsanız da bakmanızı öneririm.




8. 10 Things I Hate about You - Gil Junger (1999)


Ve bir klasik filmle kapanışı yapalım Heath Ledger'ı da anarak. Güzel bir film. Yine bir American High School'dayız ama sırf Heath Ledger'in şu performansı için bile izlenilebilir tabi Joseph Gordon Levitt'in mini mini bir hallerini de izlemek de mümkün. Ayrıca diğer örneklerine göre daha eğlenceli :).



3 yorum:

  1. Senden nefret etmemin 10 sebebi, saksı olmanın faydaları izlediğim ve çok sevdiğim filmler. ben, earl ve ölen kız'da rachel için arkadaşım diyordu ama bence de aşıktı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman diğer filmleri size şiddetle öneriyorum, sevme ihtimaliniz yüksek ☺️. Özellikle bir ve iki numaraya bir göz atın.

      Sil
  2. Çok teşekkür ederim İlkaycım, mutlu ettin :).

    İzlemediklerini öneririm hepsi güzel filmler, seveceğini düşünüyorum :).

    YanıtlaSil