10 Haziran 2018 Pazar

Kitaplar Kalbimden Vurur #mim

Uzun bir aradan sonra bir mim yazısından herkese merhabalar :). Sevgili Eslem ve İlkay blogdaşlarım beni de unutmamış ve bu tatlı mime davet etmiş, sorular da çok güzel ben de ilk fırsatta yapıverdim :). Bu arada ilk kez iki kişi tarafından bir mime davet edildim, aşırı mutluyum. Ekstra motivasyonla yaptım mimi :). Bu aralar çok yoğun olduğumdan birçok konuda birçok şeyden uzak kaldım, yazılarınızı da pek okuyamadım ama çok güzel de bir maraton başladı, onun için de liste hazırladığımı ve yakında paylaşacağımı belirteyim :). Hadi başlayalım :).

Kitaplar Kalbimden Vurur Mim
Bu resim sizce de çok güzel değil mi?


Eslem'in yazısı burada.
İlkay'ın yazısı burada. 
Mimi başlatan blogdaşımın yazısı da burada :).


1. Okumayı size sevdiren ne oldu?


Aklımda kalan en belirgin anı, 13 - 14 yaşlarımda bir yaz günü annemin elime Robinson Crusoe'yu tutuşturup oku demesiydi. Ben de kitabı okumaya başladım ve annem önlenemez bir kitap kurdu yarattı :). O günden sonra geceleri yeter artık uyu gözlerin bozulacak dediği çok oldu tabi :).

2. Hiç bir kitabı sayfalarını çevirerek biriyle okudunuz mu?


Okul sıralarında hayal meyal hatırlıyorum ama hoşlanmadığımı da hatırlıyorum :). Karşıdaki ya önce bitirir ya da sen önce bitirirsin falan sıkıntı :).

3. Yolculuğa giderken yanınıza kaç kitap alırsınız?


Çantamda nereye gidersem gideyim okuyacak fırsatım olsun olmasın mesafe kısa da olsa bir kitap olur. Yeni yeni de otobüs veya sıra beklerken bile okuma alışkanlığı edinmeye başladım. Kısa veya uzun mesafe olsun otobüste kitap okuyamam, midem bulanır. Yolculuğa çıktığımda da çok fazla kitap almıyorum gideceğim yerde genelde kitap okumaktansa gittiğim yeri dolu dolu yaşamak için genelde götürdüğüm kitaplar okunmamış olarak geri dönüyor. O yüzden az kitap alırım ve eğer okuyacak fırsatım olursa elimdeki kitap bitsin bitmesin zaten oradan da güzel bir sahaf ya da kitapçı gördüm mü illa ki kitap alıyorum :).

4. Asla okumam dediğiniz kategori nedir?


Asla dememek lazım, büyük konuşmaktan da elimden geldiğince kaçınırım. Hiç olduğu tarafa bakmadığım kitaplar var ama akıcı olan her kitabı okurum :).

5. Kitaplarınızı renklerine göre mi alfabeye göre mi sıralarsınız?


Yazarlarına ve yayınevlerine göre sıralarım. Mesela sevdiğim yazarlar; Alper Canıgüz, Richard Brautigan, Yalçın Tosun gibi her kitabını okuduğum yazarlar tek bir sıradadır. Harry Potter, Yüzüklerin Efendisi, Kara Kule gibi seriler de aynı şekilde. Onun dışında kendi tarzı olan yayınevleri mesela Can Yayınları ve YKY kitapları hep yan yanadır onları tek sıra halinde görmek hoşuma gider :). Can Yayınları'nın beyaz kapaklarını çok ama çok severim, onlar eski yeni hep yan yanadır :). İngilizce kitapları da beraber dizerim, takas için ayırdığım kitapları da ayrı koyarım. Onun dışında okuduğum ve okumadığım kitaplar sıram da var, böylece moduma göre okumak istediğim kitabı rahatlıkla seçip okuyabiliyorum :). Biraz karışık olsa da kendime ait bir sistemim var kitaplığımda :).

6. Okurken size eşlik edecek bir hayvan ister miydiniz?


İstemek ne kelime bayılırdım, köpeğim olsaydı. Hatta ona bile okurdum anında sevdiğim alıntıları :). Canım gelecekteki köpeğim şimdiden çok seviyorum seni :)<3.

7. Bookstagram olarak kendi özgün stilinizi oluşturduğunuzu düşünüyor musunuz?


Hehehe, ben bookstagram olarak paylaşımdan çok snailmail (snailmail nedir bakınız) veya el işlerimi paylaştığım için öyle bir stilim de yok :). Çok nadir kitap paylaşıyorum, sadece hikayelerde okuduğum kitapları paylaşıyorum ama onu da unutuyorum bazen :). Okuduğum kitapları en güzel Goodreads'te paylaşıyorum beni oradan takip edebilirsiniz, tıktık :). Instagram'da da çoğunlukla kağıt işleri paylaşsam da okuduğum kitapları da paylaşmaya çalışıyorum beni oradan da takip etmek isterseniz tıktık.

Mimliyorum bu mimi yapmayan ama yapmak isteyen herkesi :).

15 yorum:

  1. Üstüme aldım en yakın zamanda cevap veriyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Ne tatlısın çok teşekkürler :). Vintage'a bayılıyorum zaten sana öyle hissettiriyorsa ne mutlu bana :).

    Köpekler <3<3<3.

    Bakalım sevecek misin :). Benim en sevdiğim Kan ve Gül değil ama o da güzel :). Keyifli okumalar diliyorum, yorumunu da merakla bekliyorum :).

    YanıtlaSil
  3. bir çırpıda okuyuverdim ben de :) Hem de özlemişim yazılarını. Bu arada instagram tarzını da seviyorum. Kocaman kalpler :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok özlemişim yazmayı, yorumlaşmayı :). Çok teşekkür ederim, canım Ezgi :).

      Öpüyorum <3.

      Sil
  4. Arabalarda ben de okuyamıyorum. Daha kapağı açar açmaz bir bulantı yaratıyor. Keşke bunu yenebilecek bir şey olsa :/ Kitap sıralamada kendine ait bir düzenin olması çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitap okumasam da çok bulanıyor, yaramıyor bana otobüs yolculukları :/.

      Teşekkürler :).

      Sil
  5. ben eskiden yolculukta çok guzel okuyordum artık okuyamıyorum telefona da bakamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni eskiden beri otobüs tutar, tek yaptığım kulaklığı takıp uyumaya çalışmak (elimden geldiğince şarkı seçmek için bile ekrana bakmam), şanslıysam yanımda hap olur onu içer uyurum yoksa benim için uzun yolculuklar tam bir eziyet :/.

      Sil
    2. otobüste uyuklamak için en iyi albümler beach house albümleridir. :D

      Sil
  6. dönmüşsün blogunaaaa oleeeey :) instada izliyoz ama burası asıl yerimiz işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten buralardaydım ya, öyle çok gitmedim :).

      Sil
  7. Kitaplık düzenini çok sevdim. Benim de aynen o şekilde duruyor kitaplarım. Okumadıklarımı ayrı koyup kitap okuyacağım zaman o raftan kitap seçmeyi çok seviyorum.

    YanıtlaSil