13 Kasım 2018 Salı

Atıştırmalık #44 (2+1 Belgesel)

Son paylaştığım atıştırmalıktan baya önce izlediğim bu filmleri niye sonradan paylaştığım hakkında hiçbir fikrim yok. Siz bu aralar hangi tür filmleri izliyorsunuz?

Searching For Sugar Man - Malik Bendjelloul (2012)


Öneri Makinesi

Blogger kankam Gürültü'nün önerisiyle izlediğim muhteşem bir belgesel. Sixto Rodriguez adlı 70'lerde çıkardığı iki albümle Amerika'da duyulmamış ve 3. albümünü yarıda bırakmış bir adamı Güney Afrika'da bilinen adıyla Sugar Man'i arıyoruz. Öncelikle böyle muhteşem şarkıları olan bir müzisyeni tanıdığım için çok mutluyum daha sonrasında hikayesini öğrendiğime de çok mutluyum, bunun Gürültü'nün vesile olmasına ayrıca mutluyum :). Size tavsiyem Rodriguez hakkında hiçbir şey araştırmadan belgeseli izleyin ve benim gibi şaşırın :).

Iris - Albert Maysles (2014)


Öneri Makinesi

Iris Aphel'i bundan kaç yıl önce tanıdım bilmiyorum ama eminim bu filmin çıkış zamanlarına tekabül eder. Kendisinin, stilinin ve moda anlayışının hastasıyım. Bu belgeselle kendisini daha çok sevdim. O kadar çok altı çizilesi önemli sözler söylüyor ki sadece moda ikonu olarak moda ile ilgilenenleri değil bu hayatı yaşayan hepimizi bilge sözleriyle düşündürüyor. Eşini maalesef belgeselden bir yıl sonra kaybediyor lakin hayat arkadaşlıkları da özenilesi. Keşke o alıntıları sıra sıra yazsam ama siz izleyin de kendiniz o muhteşem kadının ağzından dinleyin :).

American Animals - Bart Layton (2018)


Öneri Makinesi

The Imposter filminin yönetmeninden yine belgesele göz kırpan bir film. Hani Flash TV'de (ya da Show TV miydi?) olurdu ya yaşanmış olayları karakterler anlatır bize de olay anını canlandırmayla gösterirlerdi işte onun gibi bir anlatımı var. Tabi Flash TV senaryosu ve oyunculuğu yok, maskeler de :). Bu filmde de yaşanmış bir olay anlatılıyor, bir grup üniversite gencinin kütüphaneyi soyma planlarını izliyoruz. Aksiyonu iyi, komedisi yerinde güzel bir film. Yarı belgesel tadında ama biraz uzun gibi geldi daha kısa olabilirdi ama yine de iyi.

14 yorum:

  1. Iris'i keyifle izlemiştim. Böylesine renkli, hayat dolu bir kadın kolay kolay gelmez yeryüzüne...

    Amerikan Animal afişiyle dikkatimi çekiyordu ama ben şöyle sıkı bir gerilim beklerdim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, müthiş bir kadın <3.

      Flash Tv diyerek kötü reklam yapıp filmin hakkını yemedim umarım ama iyi bir film, bana biraz uzun gelse de sevdim :).

      Sil
  2. Iris'i cok merak ettim. Hayatta bir seyler basarmis kisilerin hayatini cok merak ederim zaten. Modacilar cok ilginc insanlar gercekten. İlk film de aklimda kalacak gibi. Tesekkurler oneriler icin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki filmi de kesinlikle izlemeni öneririm. Iris'e bayılacaksın, ilk filmi de çok seveceğini düşünüyorum.

      Teşekkürler güzel yorumun için :).

      Sil
  3. <3<3<3

    İris'İ merak ettim onu bi ara izlerim. Sugar man'in şarkısı hala beynimde çalıyor :D yönetmen de oscar'ı aldıktan kısa bir süre intihar etmiş çok ilginç:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sugar Man ne güzel filmdi ya, evet maalesef öyle olmuş, ben de üzüldüm.

      Seni yorumuna cevap yazdım ama gitmemiş internetten dolayı herhalde burada cevaplayayım, egosuz olması dışında asıl ilginç olan Rodriguez'in Güney Afrika'da ününü yaşayıp bir sürü para kazanabilecekken alçak gönüllü bir şekilde tekrar evine, mütevazi hayatına geri dönmesi geldi bana da.

      Müthiş albümler yapmış ama keşfedilmemesi çok ilginç, ben severek dinliyorum şarkılarını :).

      Sil
  4. Belgeselsever biri olarak önerileri hemen not ettim, özellikle sugar man'i çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sugar Man'i müzik sever herkes sevecektir diye düşünüyorum, çok güzeldi.

      Keyifli seyirler :).

      Sil
  5. Sugar Man benim de yazmayı düşündüğüm bir otobiyografi. Tebrikler yazı için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok efenim yazı değil olsa olsa bir yorum benimkisi, sizin yazınızı merakla bekliyoruz.

      Keyifli seyirler :).

      Sil
  6. Çok seviyorum böyle dizi film belgesel yorumlarını İris hanım netflixte listemde en kısa zmanda izleyeceğim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlardan bu blogda çok var, her zaman bekleriz :). Iris çok güzeldi, keyifli seyirler :).

      Sil
  7. Atıştırmalık serisi güzelmiş 👍

    YanıtlaSil