10 Kasım 2018 Cumartesi

Atıştırmalık #43 (2018'in Yere Göğe Koyulamayan 4 Festival Filmi)

The Kindergarten Teacher - Sara Colangelo (2018)



Güzel sinematografi, rahatsız edici bir baş karakter. Doğuştan yetenekli bir şairin öğretmeni olunca kendisinin gölgeye dönüştüğü bir hayatta yeteneğinin kaybolmaması için uğraştığı küçük çocuğa olan ilgisi takıntıya dönüşürken etik kuralları nasıl hiçe saydığını izliyoruz. Güzeldi, beğendim. Bir ara orijnalini de izlemeli.

Madeline's Madeline - Josephine Decker (2018)



Yetenekli genç bir aktris Helena Howard'ın başarılı performansıyla Madeline's Madeline'de, hayal ile gerçeğin veya performans ile kendi kişiliği arasında sınırının olmadığı bir gencin zihninde adeta bir yolculuk. Bir an olsun rahat nefes almıyor her an bir şey olmasını gerginlikle bekliyorsunuz. Başarılı oyuncular, görüntü yönetimi, her şey o gerilimi destekliyor. Bakış açımız sürekli değişirken kapana kısılıp karakter gibi hissetmemek elde değil. Ya sever ya nefret ederseniz öyle filmleri var yönetmenin, uyarayım. Ben beğendim.

Burning - Lee Chang-dong (2018)



Muazzam sinematografi ve müziğin muhteşem uyumu. Gizemli olaylar, hatırlanmayan anılar, karmaşık ilişkiler, patlamaya hazır öfkeler, sona doğru artan gerilim, metaforlarla dolu hikayeler. Tüm sorularınızın cevaplanacağını düşünüyorsanız hiç başlamayın ama biraz cesaretiniz varsa güzel bir seyirlik. Bu filmi de beğendim.

Cold War - Pawel Pawlikowski (2018)



Siyah beyaz şiir gibi bir film. Çok kısacık bir film zaten çok detay vermeyeyim ama iki aşığın dramı. Müzikler ve resim gibi sahnelerle gözümüzü kulağımızı hoş ediyor, sade güzel bir film. Beğendim.

4 filmde güzel de bazen abartılıyor mu diye düşünüyorum ama yok ya iyi filmler, festivalde kaçıranlara öneririm :). Keyifli seyirler, mutlu kalın :).

13 yorum:

  1. burningi merak ediyorum ne zaman izlerim kim bilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burning güzeldi. Sinematografisine bayıldım, çok kaliteli.

      Murakami'nin öyküsünden uyarlanmış, edebi tadı da hissediyorsun, uzatmadan izle. Senin yorumunu ayrıca merak ediyorum :).

      Sil
  2. İlki dışında hiçbirini izlemedim.
    Listem giderek uzuyor ama yapacak bir şey yok :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ahh, ancak film izlemeyi bırakırsak o liste biter yoksa izlemeye keşfetmeye devam :).

      Sil
    2. İzledim "Burning"i
      Müzikleri, araya sıkıştırılmış klasik Murakami metaforlarıyla leziz olmuş bence

      Sil
    3. Ben de yazını okudum, yorumladım şimdi :).

      Sil
  3. Yoo Ah In aşığıyım. Film listenin en başında şu an ama hep yorgun geçiyor şu son günler. Ah bir izlesem... Diğer filmler de çok merak uyandırdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendisini tanımazdım lakin yakışıklı bir abimizmiş, oyunculuğu da iyiydi :). Kim der 32 yaşında :).

      Olsun canım ne zaman canın isterse izlersin bir ara :). Güzel enerjiler yolluyor ve öpüyorum seni <3.

      Sil
    2. Filmi an itibariyle izledim ve bayildim. Basrolun oyunculugu superdi. Ve bence aciklaman filme cuk oturmus.

      Sil
    3. Filmin havası çok güzel dimi :). Çok sevindim beğenmene canım benim <3.

      Sil
  4. Çok teşekkür ederim canım benim <3.

    İzle izle, güzel filmdi. Keyifli seyirler :).

    YanıtlaSil
  5. The Kindergarten Teacher'ı özellikle merak ediyorum. İzleme listeme ekledim.

    YanıtlaSil