27 Mayıs 2019 Pazartesi

Claire Denis - Yönetmen Sineması

İkinci haftanın yönetmeni son filmi High Life ile izleyicileri sevenler ve zaman kaybı olduğunu düşünenler olarak ikiye ayıran Claire Denis'ti. Çok sevdiğim yönetmenler Jim Jarmusch, Wim Wenders ve Jacques Rivette gibi yönetmenlerin asistanlığını yapmış. Kendisinin filmografisi oldukça güçlü filmlerden oluşuyor. Ben yine iki film izleyebildim bu hafta ama fırsat buldukça diğer filmlerini izlemek isterim.

High Life (2018)


Öneri Makinesi

Uzaya görev için gönderilmiş mahkumların hayatta kalma çabalarını izliyoruz. Birçok şekilde yorumlanabilecek derin bir film. Normalde son zamanlarda çıkan uzay filmlerinden sıkılmış biri olarak ilaç gibi geldi ve çok sevdim. Zaten oyuncuları da çok seviyorum. Juliette Binoche, Robert Pattison ve Mia Goth hepsi güzel oyunculuklar sergiliyorlar. Filmin hikaye anlatımı "fragment" dediğimiz tarzda, geçmişten ve şimdiden kesik kesik anlatımlar içeriyor. Film güzel sorular sorduruyor bize. Bilinmeze gidilen bir yolculuğun anlatıldığı bu filmi sizlere öneririm.

Robert Pattison sonda çok güzel şarkı söylüyor :). Hatta linkini şuraya koyayım bir bakın :).

Robert Pattison - Willow


Let The Sunshine In (2017)


Öneri Makinesi

Juliette Binoche filme fazla kalmış gibi hissettim. Maalesef filmi ortalama buldum. Bir ressamın aşkı arayışı anlatılıyor. Filmde sıkılmıyorsunuz çünkü Binoche'yi izlemek bir keyif lakin senaryosu güçlü gelmedi bana. Yine Claire Denis'in diğer filminde olduğu hikaye anlatımı fragment şeklinde, bize gösterilmeyi seçilen bölümler kadar izliyoruz. Son sahnelere Gérard Depardieu eşlik ediyor ve keşke daha fazla karşılıklı sahneleri olsa diyorum.

Binoche'nin oynadığı karakter Isabelle aşkı arayan ve içinde o aşkı hissetmek isteyen tutkulu bir kadın. Ne yazık ki bir türlü aradığını bulamamaktadır. Biz de onun hayatının bir bölümüne tanık oluyoruz. Binoche'ye hayran olmamak elde değil, gerçekten müthiş bir oyunculuk sergilemekte lakin hikayenin yetersiz olduğunu düşünüyorum.

Filmdeki bir disco sahnesinde Acid Arab ft. Cem Yıldız işbirliği Stil şarkısı çalıyordu, izleyip de merak edenlere şimdiden duyurulur :).

Son haftada görüşmek üzere, sevgiler :).

11 yorum:

  1. Rob'un sesi güzelmiş :)) High Life'ı da izlemek istiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beğendim, güzel söylemiş :).

      Filmi ben beğendim, sen de umarım keyifle izlersin :).

      Sil
  2. Anladım ki ben Pattinson'dan pek hazzetmiyorum. Beğenerek izlediğim filmi sadece "Soygun" oldu şimdiye kadar. Bu film de bana hitap etmedi ama konu gerçekten ilginç.

    "İçimdeki Güneş" etkinlik kapsamında izleyeceğim filmlerden biri. Negatif çok eleştiri almış ama izleyip göreceğim artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pattison'ı ben beğeniyorum ama neden itici bulduğunu da çok iyi anlıyorum :). Ben onu ilk Harry Potter'da Cedric olarak izledim. Sevgim de oradan geliyor :). Bu filmi ben çok derin ve düşündürücü buldum, hoşuma gitti. Senin yorumun var mı blogda gidip okuyayım, merak ettim.

      İçimdeki Güneş film yorumunu da merakla bekliyorum :).

      Sil
  3. Aynen izle izle, tatil geliyor bol bol film izleyelim :).

    YanıtlaSil
  4. Böyle film ve kitap dolu bloglara bayılıyorum ben. :)
    Bu yazıyı da sevdim! :)
    Ben de beklerim sayfama :))

    YanıtlaSil