15 Eylül 2019 Pazar

End of the Century - Lucio Castro (2019)


IF Bağımsız Film festivalinin ilk ve umuyorum ki son olmayan filmini izlemiş bulunmaktayım. IF benim Ankara'dayken de kaçırmadığım ve çok sevdiğim bir festival, bağımsız film aşığı biri olarak. İstiyorum ki sizle de sıcağı sıcağına yorumumu paylaşayım. 13-22 Eylül tarihleri arasında siz de İstanbul'daki çeşitli sinema salonlarında festival filmlerini izleyebilirsiniz.

Linear şekilde ilerlemeyen plotı ve akılda bıraktığı sorularla çok güzel bir film izledik. Özellikle benim gibi izleyici olarak sizi düşünmeye iten ve sorgulatan bir film izlemek isterseniz End of the Century'i mutlaka izleyin.


İki adamın farklı noktalarda kesişen hayatlarını anlatan ve sakin bir şekilde ilerleyen tatlı bir film. Amerika'da yaşayan ve İspanya'yı gezmeye gelen Ocho ile burada tanıştığı Kiss lakaplı Javi'nin beraber geçirdiği günleri izledik. Manzarası ve minimalist duruşu filmi daha da güzel kılmış. Hayata bakış açınıza göre şekillenecek sonuyla da izleyici için hoş bir Inception sonu sunmuş yönetmen bayıldım. Cesur sahnelerden kaçınmayan bir film olmuş ki aslında o sahnelerin de anlattığı bir şey vardı.

Filmdeki en sevdiğim yan ikinci hikayenin sonundaki alıntı oldu. David Wojnarowicz'in kitabından alıntılanan ve filmi özetleyen hatta belki de sonu için çıkarım yapmamızı sağlayan o alıntı beni çok ama çok etkiledi. Hikaye ile ve karakterler ile bu kadar özdeşleşen bir alıntı olması daha etkileyici kıldı bu sözleri. Aşağıya da bırakıyorum.

“Transition is always a relief. Destination means death to me. If I could figure out a way to remain forever in transition, in the disconnected and unfamiliar, I could remain in a state of perpetual freedom.”


Filmi üç bölüm olarak düşünürsek her bölümde kafamızı karıştıran ama bir o kadar da belirsizliği ve aynı gibi görünse de farklı geçmişteki hikayeleri ile güzel bir seyirlik!

Kendinize iyi bakın, sinemayla kalın!

IF Bağımsız Filmler Festivali programı öğrenmek için aşağıya tıktık.

http://ifistanbul.com.tr/

19 yorum:

  1. Her sene gitmek isteyip gidemem. Sanırım eylül okul başlıyor derken hızla geçiyor. Ekimdeki film ekimine yetişiyorum ancak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film ekimi de güzel oluyor, onu da merakla bekliyorum :).

      Sil
  2. IF İzmir'e de geliyor, takip edebilirsin sitelerinden :).

    Ya çok teşekkür ederim <3<3<3

    YanıtlaSil
  3. Alınıtı enteresan. Hımmmmmmmmmm diye kalakaldıklarımdan oldu. Emeğine sağlık hep güzel şeyler öneren Öneri Makinası

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, çok teşekkür ederim :).

      Alıntı bence de çok güzel, ara ara açıp okumalı!

      Sil
  4. Muy interesante! Gracias por la información! Espero verte pronto por mi blog! Me encantaría de verdad! Feliz día! 🌏🌏🌏

    YanıtlaSil
  5. Ben de Michael Hutchence'ın belgeselini merak ediyorum.
    Ama bu filmi de -inception yorumundan sonra- izlemek istedim.

    Bu arada festivalin internet sitesini hiç beğenmedim. Çok mu aceleye getirilmiş anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duymadım o filmi ama festivalde güzel filmler var. Artık senin yorumunundan sonra ben de bilgi sahibi olurum diye düşünüyorum :).

      Ben bir programa bakıp çıktığım için pek inceleyemedim ama üstat sensin şimdi, öyle diyorsan öyledir :).

      Sil
  6. Mükemmel bir tanıtım.. Umarım internette vardır hemen izleyeceğim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Bu filmi seveceğimi tahmin ediyorum, tavsiyene sağlık canımcım ♥

    YanıtlaSil
  8. Yazı için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. İyi çalışmalar, Yaratıcı Düşünce'' ana fikrini anlatan kısa hikayemi okumak ve değerli yorumlarla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Selam.. Alıntının türkçesini de yazsaydınız keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :), neyse ki google translate var :). Keyifli seyirler :).

      Sil