8 Şubat 2020 Cumartesi

Jojo Rabbit - Taika Waititi (2019)

Bir filmi çok seversiniz ama kelimelere dökemezsiniz ya da çok şey anlatmak istersiniz ama kelimeleri bir araya getirip cümle kurmak düşüncelerinizi yazıya dökmek zor gelir ya. Belki de gelmez ve bu sadece bana olur bilmiyorum ama bu filmde bu durumu yaşıyorum. Filmi çok sevdim ama nasıl anlatacağımı ve nereden başlayacağımı inanın bilmiyorum. İyi veya kötü sadece yazmak istiyorum. Filmi çok sevdiğim ve burada yazılı olarak durmasını istediğim için.

Öneri Makinesi

Öneri Makinesi

Nazi Almanya'sında hayali arkadaşı Hitler ile kampa katılan ve her çocuk gibi kendine güven sorunu yaşayan Jojo'nun değişimini izliyoruz bu filmde. Kara ve absürd komedi Waititi'nin uzmanlık alanı diyebiliriz çünkü bu filmde de önceki filmlerini aratmayan güzel bir senaryo ile kara mizah işlenmiş. İkinci dünya savaşında babasız büyüyen bir çocuğun hem de fanatik bir çocuğun gözünden anlatılan bu hikaye bir roman uyarlaması. Keşke kitabı okusaydım da  karşılaştıracak temelim olsaydı lakin bu güzel uyarlamanın karşılaştırılmasını işin üstadı Kitaptan Filme'ye bırakıp filme dönersek filmin geçtiği dönemin getirdiği acılar kadar baştan sona işlenen minik detayların sonunda birleşmesi de gözlerimizin dolmasına sebep oluyor.

Öneri Makinesi

Öneri Makinesi

Senden büyümen istenirken çocuk kalmak daha doğrusu masumiyetini, henüz hiçbir fikir ile kirlenmemiş özünü korumak daha da zor hele ki savaş zamanlarında. Çocukları ayrımcı ve ırkçı fikirlerle doldurmaya çalışsalar da çocukların çocuk olarak kalıp insana insan gözüyle bakması ve özüne dönmesi gerçekten filmi etkileyici kılıyor.

Öneri Makinesi

Filmde oyunculuklar mükemmel başta Jojo karakterini canlandıran çocuk oyuncu olmak üzere lakin yılların emeğini yiyen ve yıldızı parlayan bir isim hatta isimler varsa onlar da Scarlett Johansson ve Sam Rockwell'dir. Tek kelime ile karakterlerine ve oyunculuklarına bayıldım. Bu sene Marriage Story'de de izlediğimiz Bayan Johannson'ın kariyeri başarılı filmler ile dolmaya devam ededursun, bakalım Jojo Rabbit aldığı adaylıklardan hangilerinde heykelleri evine götürecek.

Öneri Makinesi

Taika Waititi'nin izlediğim tüm filmlerini şu yazımda daha önce yayınladım. Thor ile büyük dağıtım şirketlerine transfer olan Yeni Zelandalı yönetmenimizin yeni filmleri beni ayrıca meraklandırıyordu ama kendisi beni hiç üzmedi ve yine bir daha izlemek istediğim bir film yaptı.

Öneri Makinesi

16 yorum:

  1. eveey eveey benim de kalpten oskar adayım buuuu. biraz da çizgili pijamalı çocuk, hayat güzeldir, kitap hırsızı havasında bu film. amaaa tüm zamanların en sevdiklerim arasına girdiiii :) bakalım nolcak yarııın :) senin videolar da aklımdaaa izlicaaam yorumlucaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya, çok güzeldi ben de bayıldım. Tekrar izlemelik bir film olmuş :).

      Sil
  2. Pek bi sevildiğini blog camiasında gördüğüm film (oscar filmlerini izliyoruz kuşağı :) ) ama henüz izleme fırsatım olmadı.Ben o fırsatı bulana kadar herkescikler izleyip bitirmiş olacak sanırım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun sen de sonra izlersin ne olacak :). Keyifli seyirler şimdiden <3.

      Sil
  3. İzlediğim aday filmler içinde benim de favorim Jojo Rabbit oldu. Johansson'ın oyunculuğuna ben de hayran kaldım. Hele yemek masasında Jojo'nun babasını istediğini söyledikten sonraki sahneler harikaydı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Johansson döktürmüş, nasıl ödülü vermediler anlamadım. Bu sene çok iyi filmlerde rol aldı.

      Sil
  4. Özellikle ayakkabı bağlama sahnesinde perişan oldum ben....

    Son renkli üniforma iyi bir ayrıntıydı bir de
    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ayrıntılar, ayrıntılar... Benim de özellikle bahsettiklerim bunlardı aslında. İçim parçalandı :(.

      Sil
  5. Konuyu okusam ilgimi çekmezdi ama takip ettiğim bütün bloglar o kadar güzel yorumlar yazdılar ki Oscar filmlerinde en çok izlemek istediğim film bu oldu. Çok merak ediyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savaş karşıtı, kara mizah barındıran konusu başarıyla işlenmiş çok güzel bir film. Seveceğini düşünüyorum :).

      Sil
  6. Aynen ya, ne tatlı bir ikiliydi onlar. Ben de bayıldım onlara :).

    YanıtlaSil
  7. Jojo'nun Elsa'ya sorduğu o sorular (ve Elsa'nın cevapları) beni hem güldürdü hem duygulandırdı. Tanıyana kadardır nefret derler ya bu film güzel bir örnek olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hem duygulandırdı hem güldürdü film. Sondaki dans sahnelerine bayılıyorum ben de :).

      Sil
  8. If you're trying hard to lose fat then you absolutely need to get on this totally brand new personalized keto plan.

    To create this keto diet service, certified nutritionists, personal trainers, and cooks joined together to provide keto meal plans that are efficient, decent, cost-efficient, and satisfying.

    Since their grand opening in early 2019, 100's of people have already completely transformed their body and health with the benefits a proper keto plan can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-confirmed ones provided by the keto plan.

    YanıtlaSil
  9. Cidden çok iyiydi film

    YanıtlaSil