29 Ocak 2018 Pazartesi

Kedi - Ceyda Torun (2016)


Bir köpek insanı olarak söylemeliyim ki kedilerin baş rolde olduğu bu belgesel filmi mutlaka izleyin!

Kediler ilginç hayvanlar, anlaması zor ve karmaşık. Ceyda Torun da bu kedileri daha dar bir alanda İstanbul'un sokak kedilerini incelemeye almış ve ortaya İstanbul gezisi eşlinde harika bir playlistten oluşan sürekli yüzünüzde tebessümle izleyeceğiniz çok tatlı bir film çıkmış ortaya.



Filmde birçok kedinin hikayesini onların peşinde bir öğleden sonra geçirerek takip ederek öğreniyoruz ve onların doğasını biraz da olsa anlamaya çalışarak. Hepsi ayrı bir karakter ve hepsinin hikayesi farklı. Kedi deyip geçmeyin hepsinin huyu da farklı :). Kediler üzerinden konuşulan konular yapılan sohbetler bu kedilere yaptığımız eşlikte bizi çokça düşündürecek; sadece kedi olmak hakkında değil insan olmak hakkında da.


Kediler ilginç yaratıklar ve bize çok şey öğretiyorlar. Kendimiz hakkında, sevmek hakkında. Bu filmi izledikten sonra her sokak kedisini gördüğünüzde aklınıza filmdeki Bengü, psikopat veya gamsız gelecek. Belki bir yerlerde yavruları vardır diye düşünecek bu yaşına gelene kadar neler yaşadığını düşünerek üzüleceksiniz. Belki bir yere yerleşmiştir deyip umutlanacaksınızdır. Kesin bir şey var ki asla eskisi gibi sokak kedilerine aynı gözle bakmayacağınız ve empati gücünüzün biraz daha artıp kedilere saygı duyacağınız :). Kedi filmini izleyin, izlettirin <3.

29 yorum:

  1. Tam bizlik bir belgeselmiş fragmanı gördük en kısa zamanda izleyeceğiz teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir belgesel İstanbul'u özleyenler de izlesin❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi dimi, İstanbul'u da gezmiş olduk film sayesinde, çok güzeldi :).

      Sil
  3. Çok da garip bir durum, yönlendiremediğin bir canlıyının ortamına girip sürekli gittiği yerlerde setup kurup video çekmeyi başarmak garip bir his olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzeldi, kedileri takip edip onlarla sokakları gezdik filmde :).

      Sil
  4. Hemen not edeyim teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  5. Yalnız nasıl merak ettirdin beni var ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, öneririm Şebocum çok güzel belgesel film :).

      Sil
  6. Bu filmi izleyince İstanbul ne güzel gözüküyor gözüme. Kedilerin köpeklerin olmadığı sokaklar çok ruhsuz geliyor bana. Bencilce biliyorum :(

    Özellikle hayvansever izleyiciler çok sevecekler bu filmi kesinlikle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film gerçekten çok güzel, yönetmen çok güzel bir fikri çok güzel bir şekilde kotarmış. Çok sevdim :).

      Sil
  7. Ben de köpek insanıyım. Kedileri itici buluyorum ama kendilerine has hayvanlar olduklarını kabul ediyorum :-)

    YanıtlaSil
  8. Sadece uzaktan sevsem de kediler, hele yavru kediler çok tatlı oluyor.BU belgeseli sanırım haberlerde de göstermişti.İzlemek lazım.

    YanıtlaSil
  9. O haberi ben de gördüm ama içeriğini açamadım, yüreğim dayanmadı. Gerçekten söyleyecek söz bulamıyorum, bu çok acımasızca. Sinirlenmemek elde değil maalesef.

    Rica ederim umarım keyifle izlersin, ben seveceğini düşünüyorum, çok tatlı bir film <3.

    YanıtlaSil
  10. İstanbulu çokk özkedim...Tam benlil bir belgesel...
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Bu filmi izlemek istiyordum ama unutmuşum, iyi ki hatırlattın. Beğenmiş olmana da çok sevindim, gönül rahatlığıyla izlerim, kedileri de çok seviyorum biliyorsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel denk gelmiş, kedileri sevdiğini bildiğimden bu filmi çok seveceğini düşünüyorum :). Keyifli seyirler <3 :*

      Sil
  12. Kedileri anlamak adına izlemeliyim bunu :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini düşünüyorum, keyifli seyirler :).

      Sil
  13. Ben beğenmedim , başından beri sıkı bir şekilde takip belgeseli bitmesini yayınlanmasını bir kedisever olarak dörtgözle bekledim ama çok kopuk geldi belgesel de olsa bir kurgu arıyor insan aynı şekilde kedi ve sahibi üzerine çekilmiş kısa filmleri alacele toplamışlar gibi bir görüntü çıkmış ,belki de beklentim çok yüksekti bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben öykü okumayı da severim zaten, benim hoşuma gitti :). Her kedinin ayrı şarkısı olması falan, İstanbul'u da gezdik :).

      Sil