14 Nisan 2019 Pazar

38. İstanbul Film Festivali / Happy Birthday Colin Burstead

Happy Birthday Colin Burstead - Ben Wheatly (2018)


Öneri Makinesi

38. İstanbul Film Festivali'nde özel davetler sonucu bu sene ben de katıldım :). Film biletlerinin aşırı pahalı olmasından kaynaklı başka filme bilet almasam da film festivali havası solumak bile güzel. Filmleri artık Başka Sinema'da takip edip sinemada yine izlerim.

Siz hangi filmlere bilet aldınız neler yaptınız yorumlarınızı bekliyorum :). İlk ve son filmim de Mutlu Yıllar Colin Burstead oldu ve hazırsanız başlayalım :).

İngiliz yönetmen Ben Wheatly'nin son filmi Mutlu Yıllar Colin Burstead ile tarihi Atlas Sineması'nda festivale katıldık. Öncelikle herkes çok hazırlıklıydı, aşırı planlı bir organizasyon olmuş.

Filmimiz bir ailenin mizahla süslenmiş dramı. Filme adı verilen Colin Burstead karakterimiz tüm aileyi yılbaşında lüks bir evde toplar. Tek amacı herkesin eğlenip ailecek mutlu bir şekilde yeni yıla girmesi, lakin; işler planlandığı gibi gitmez. Çünkü Colin'in kız kardeşi gizemli bir şekilde kimsenin ne olduğunu söylemediği ama ailede ciddi bir gerginlik yaratan diğer erkek kardeş David'i de bu partiye çağırmıştır.

Filmde aile üyelerini parti boyunca takip ediyoruz. Herkesin birbiriyle küçük husumetleri olunca dedikodular da filme mizah katıyor. Bunun dışında kalabalık bir grup var ve bazı insanların geldiğini görmüyoruz ama oradalar ya da geldiğini görüyoruz ama yoklar. Bu benim dikkatimi çekti ve rahatsız etmedi değil. Müzik kullanımını da çok beğenmedim nedense. Diyalog yazımını da zayıf buldum lakin yine de kötü bir film değildi. İngiliz aksanlı bir aile filmi izlemek isterseniz bakabilirsiniz. Şiddetle önermiyorum maalesef, ortalama diyelim :).

10 yorum:

  1. Aslında öneri kadar bu tür önermelere de açığım. Artik zaman kıymetli benim için.. tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kötü bir film değil ama çok güzeldi de diyemeyeceğim ama belki sen seversin :).

      Sil
  2. Aynen izlenecek çok film var, o liste bir türlü bitmiyor, bitmesin de zaten :). Bu filmi arkalara atabilirsin ama öyle muhteşem bir filmdi diyemeyeceğim :).

    YanıtlaSil
  3. İngiliz mizahını seviyorum.Bu filmde dikkat çekici...

    YanıtlaSil
  4. Son paragrafın başına kadar ilginçmiş dedim ama son cümlelerde hmm oldum. Aile hesaplaşmalarını severim. Ne yaşanırsa yaşansın insanların onu aşıp kenetlenmesi gereken bir yer gibi aile. Ve bunu sinemada güzel oyunculuklar, derin ruhsal yansımalar kullanarak izlemek harika oluyor bana göre. Artık filmler izledikçe bol bol yazarsın dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu filme bir bak istersen, belki sen seversin :).

      Tabi ki yazarım. Hatta yeni 3 filmlik bir atıştırmalık yazısı bitirdim, bugün yarın gelir :).

      Sil
    2. Sabırsızlıkla bekliyorum o zaman. :)

      Sil
    3. Araya bir konser koyarım büyük ihtimal sonra gelir :).

      Sil
  5. Wong Kar Wai'ye sarılır gerçekten, ben de çok sevdiğim için senin gibi izledim çoğu filmini :).

    YanıtlaSil