12 Mart 2017 Pazar

Dünya Kadınlar Gününe Özel (Pazar 6'lısı)

Merhabalar :), nasılsınız? Ben çok iyiyim çünkü bu haftaki temaya bayıldım, Şule'nin hatırlatmasıyla esseve rin arkadaşımız bu temayı koymuş çok da iyi etmiş :). Bir de sizinle mutlu anımı paylaşmak istiyorum, 8 Mart Dünya Kadınlar Gününe özel hazırladığım Kadın Yönetmenler yazımı nasıl oldu bilmiyorum ama Filli Boya sponsorluğunda çekilen güne özel kısa filmin yönetmeni sevgili Sinem Cezayirli facebook hesabında paylaşmış. Nasıl mutlu oldum, sevindim anlatamam :). Bir kez de buradan teşekkür etmek istiyorum.

Gelelim bu pazar altılısı yazısına. altı değil daha çok da yazılabilir seçmek kolay olmadı. Ben altı yazar altı kitap yapmaya karar verdim. Kitaplarını okuduğum yazarların en sevdiğim kitaplarıyla paylaşacağım. Sizin yazılarınızı da merakla bekliyorum.



1. Ursula K.Le Guin - Dünyaya Orman Denir


Guin'in okuduğum ilk kitabı devamını okumak çok istiyorum. Bu kitabı da çok önemli.

2. Mine Söğüt - Beş Sevim Apartmanı


Mine Söğüt ile beni tanıştıran kitap. Bir iki saatte bitirdim herhalde hiç unutmuyorum. Çok etkilenmiştim. Sonrasında iki kitabını daha okudum ama hala en sevdiğim kitabı budur. Söyleşisine de katılmıştım. Çok değerli kibar bir insan. Okumadığım kitaplarını da okumak istiyorum.

3. Mina Urgan - Bir Dinazorun Anıları


Bu kitap adından da anlaşılacağı gibi anı kitabı. Mina Urgan'ın otobiyografik bir kitabı. Devamı da var hala okuyamadığım. Bu kitap çok güzeldi.

4. Sevgi Soysal - Tante Rosa


Bu kitabı daha önce hikayeler bölümünde de önerdim. Çok özel bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu kitabı da yine aynı şekilde çok kısa bir zamanda bitirdim. Etkileyici bir kitap. Kesinlikle öneriyorum. Yanlış bilmiyorsam İzmir'de oyunu da vardı. Eğer İzmirlilerin öyle bir şansı varsa bir baksın derim.

5. Didem Madak - Gramafon Kağıtları


Didem Madak'la tanıştığım kitap. Çok güzel ve özel şiirlerin olduğu, yüreğinize dokunacak dizeler bunlar. Eğer hala onun şiirleri ile tanışmadıysanız bu kitap iyi bir başlangıç olacaktır.

6. Doris Lessing - Türkü Söylüyor Otlar


Çok güzel bir kitap. Klasik. Postkolonyalizmden cinsiyet eşitliğine birçok yere değinen birçok tema altında incelenebilinecek bir kitap. Doris Lessing aynı zamanda Nobel edebiyat ödülü sahibidir. Çok geç olmadan bu kitaba da göz atmanızda fayda var.

Dipnot:Gif bana aittir. 

Öneri Makinesini Sosyal Medyada Takip Edin:

https://soundcloud.com/ms-m-5
https://www.tumblr.com/blog/mubblr
https://twitter.com/onerimakinesi

19 yorum:

  1. Mina Urgan'ın Bir Dinazorun Anıları ve diğer kitaplarını okudum. Geri kalanından duymadıklarım bile var.

    Gezilerine de çok yer verdiği anılarını çok severek okumuştum Mina Urgan'ın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anılarını severek okudum, gezilerini de okumak istiyorum :).

      Sil
  2. Çok güzel, ne mutlu bana :). Daha çok var da yerli yazar aslında bunlar yine de başlangıç olsun sana :).

    YanıtlaSil
  3. Hiçbirini okumadım ve üzüldüm bu duruma. Senin sayende yeni yazarlar, kitaplar tanıyoruz aslında, ne mutlu bize :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunu okuduğum için ne mutlu bana :). Teşekkür ederim <3

      Sil
  4. Önceki yazının daha geniş alanlara yayılmasına sevindim :) Ben de Gözde'ye katılıyorum, yeni yazarlar görmül oldum. Aralarında sadece 2 yazarı bilmek utandırdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :). Yok canım ne utanması, yeni yazarlar keşfetmişsin ne güzel :).

      Sil
  5. Tebrik ederim. Emek verilen ve samimi olan her şey sevilir elbette.

    YanıtlaSil
  6. kadın yönetmenler yazın için kutlarım yaa.

    1 5 6 okumadım. madak alayım okuyum tamams :)

    YanıtlaSil
  7. Mina Urgan hariç diğer yazarları okumadım. Mina Urgan'ın kitabı ve kendisi mükemmeldi ya. Aradan kaç sene geçti hala kitabı unutamıyorum. Dolu dolu, çok güzel ve başarılı bir ömür geçirmiş yazar. İmrenmemek imkansız.

    listenden özellikle Mine Söğüt'ü çok merak ediyorum. Umarım en kısa zamanda tanışırız kendisiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok güzeldi ☺. Bence de okumalısın önemli bir yazar ☺

      Sil
  8. Önerilerini listeme ekledim. İlk fırsatta alıp okumaya çalışacağım. Emeğine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
  9. Ursula'yı merak ediyorum. İnşallah yakın zamanda okumaya başlayacağım. Pek Türk yazar okumadığım için Türk olanlara hakim değilim ama güzel şeyler kaçırıyor olabililirim. Yakın zamanda birde türkçe okumak istiyordum. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KEsinlikle çok şey kaçırıyorsun hatta buradaki isimlerle de sınırlı kalma çok güzel yazarlar var.

      Sil
    2. Tamam araştıracağım başlayacağım bir yerlerden teşekkürler :)

      Sil
    3. Ne demek ben de teşekkür ederim güzel yorumun için :).

      Sil