19 Mart 2017 Pazar

Abur Cubur #32 (Kısa Film Tadında Klipler)

Aylar yıllar sonra bu listeyi hazırladığım için çok mutluyum çünkü şu aralar blogda filmler ön plana çıksa arada kitaplar ben buradayım dese de burada bir müzik arşivi de var, öneri makinesi aynı zamanda müzik blogu da fakat üşengeç yazar adının hakkını verdi ve upuzun bir ara verdi. Arada ... sevmek yazılarında müzikten bahsetsem de uzun zamandır playlist ya da abur cubur hazırlamadım. Baya da güzel gruplar, isimler keşfetmişken hem de. Baya boşladım anlayacağınız ama her hafta en az bir liste çıkarmayı düşünüyorum ve hazırlıyorum. Müziğe doyacaksınız arkadaşlar, güzel bir dönüş olacak :). Dile kolay şimdiye kadar sadece abur cuburlar 31 tane. Bir de ... sevmek ve tematik uzun müzik listeleri var, bir arşiv yatıyor burada :). Sağ tarafta beni kategorize etme bölümünden ilgili etiketlere tıklayıp ulaşabilirsiniz. Zamansız şarkılar hepsi, eminim siz de seveceğiniz yeni bir şey bulacaksınız. Yine çenem düştü ama mazur görün. Kaç ay sonra bir dönüş oldu ve çok mutluyum hele bugünkü tema da hem göze hem kulağa hitap edecek şarkılar seçtim. Temamız kısa film tadındaki klipler. Bu tarz çok fazla klip var, bu tema için bu sadece bir başlangıç. İkincisini de büyük ihtimal yaparım. Bu listeye gelirsek ise klipleri izlemekten şarkıya odaklanamasanız bile ilk dinleyişte ikincisinde de şarkıya bayılacaksınız. Özellikle çok sevdiğim şarkıları seçtim. Böylece yeni sezonun açılışını da yapmış olayım. Heyecanlanınca çeneme vuran bir günden daha selamlar :). Siz de yorumlarınızı eksik etmeyin :).

1. Rhye - The Fall


Bugüne özel şarkıları ve klipleri de tek tek yorumlayacağım ohh sefam olsun :). Bu klipte olaylar olaylar, paralel evrenler bir bir şeyler. Şarkı zaten büyülü. Tiryakisi olacaksınız :).



2. Yakup - Platonik


Eski bir şarkı eski bir klip ama çok güzel. Daha doğrusu Cenk Özakıncı'nın kısa filmi imiş ama bence müthiş bir uyum var. Çok tatlı bir film. Yakup sanırım şu aralar şarkı yapmıyor ama bu şarkıyı Dream Tv döneminin güzide gençleri özellikle hatırlayacaktır. Tabi hala var ama eskisi bir başkaydı :).




3. The Away Days - Calm Your Eyes


Bu kısa film tadındaki klip de şarkı da çok güzel. Gruba zaten şu ve şuradan aşinasız. Bu klipte benim Almadovar'ın en sevdiğim filmi Volver'in afişi de açılışta sizi karşılıyor :).



4. Father John Misty - Hollywood Cemetry Sings


Aubrey Plaza'nın arz-ı endam ettiği bu klip etkileyici:). Şarkı ise on numara, bir arkadaşımın önerisiyle dinledim öyle ki baya dinledim bir süre. Bozuk plak gibi öyle derler ya, siz de çok seveceksiniz :).



5. Athena - Ses Etme


Bu klip olaylı. Şöyle ki Denizatı adlı kısa film ile benzer olduğu söyleniyor. Ki ben izledim çok benziyor ama şöyle bir şey var Denizatı da başka kliplere benziyor. Mesela şuradaki gibi. Bu iki Türk yapımının benzediklerini okuup gördüm fakat yabancı ve önceki versiyonlarını da filmin sayfasında baylaşmışlar yorum olarak orada da görünce ben şarkı güzel klip de mesajlı burada dursun izledim. Kısa filme gelince o da güzel :).


6. Mitsky - Happy


Afedersiniz apışıp kalacağınız bir klip ama kalmayadabilirsiniz :). Ben kalmıştım. Şarkı deseniz teşekkür edeceğiniz cinsten. Ben bayılıyorum birkaç gündür de bağımlısıyım. Günde iki üç dozdan aşağısı kurtarmıyor. Bazen klip bazen şarkı bazen ikisi birden beni alıp götürüyor :).


7. Massive Attack - Voodo in My Blood


Rosemund Pike'ın oyunculuğunu konuşturduğu bir klip. Kadın yetenekli yapacak bir şey yok :).


10 yorum:

  1. Hepsi birbirinden güzel. Kulaklığı taktım son ses dinliyorum. Henüz favorimi seçemedim ama :) Emeğine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum sevmene :). Favorin belli olunca da yaz :).

      Sil
  2. Boş vaktimde bakacağım ama güzel olduklarından eminim. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, yorumlarını bekliyorum dinledikten sonra da o zaman :).

      Sil
  3. yakupun klip görüntüsü direkt akla dream tv'yi getiriyor zaten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya :). O dönemi bilmen ve yazman çok hoşuma gitti. Ayrı bir sevgi besliyorum o dönemi yaşayanlara :). Teşekkürler.

      Sil
  4. Klipler de artık film tadında.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine özenen yaratıcı insanlar oldukça daha güzel işler çıkıyor tabi :). Ben teşekkür ederim yorumun için :).

      Sil
  5. ryhe'nınki çok güzel bir şarkı çok beğendim teşekkürler bu şarkıyı bana kazandırdığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için, çok mutlu oldum :). "Open" şarkısını da dinle o da çok güzeldir :).

      Sil