26 Aralık 2017 Salı

Sinema Güzeldir #6 (Başka Sinema: İşe Yarar Bir Şey ve Sarı Sıcak)

Başka Sinema sen ne harika şeysin :). Sinema Güzeldir serisine Başka Sinema'yla devam ediyorum, havama, lüksüme bakın <3<3<3. Öncelikle beni çok ama çok heyecanlandıran bir haberi paylaşmak isterim. Şu yazımda şehrime gelmeyecek dedim ve şehrim beni öyle güzel öyle güzel yanılttı ki ... Geldi çünkü. Gönlümün efendisi, çok merak ettiğim, hemen koşup izlemek istediğim "Godard ve Ben" şehrime geldi <3<3<3<3. Planlar yapıldı hemen hafta sonu gidilip izlenilecek <3. Sonra da yorumu sizlerle paylaşılacak :). Bu Başka Sinema çok güzel ya, çok ama çok mutluyum. Antakyalılar siz de bir el atın şu sinemaya böyle güzel filmler geliyorken. Haftada en az bir kez gidin, çok güzel filmler geliyor. Ben de o izlediklerimden ikisini önereceğim şimdi. Hadi bakalım, bir de lütfen Konak Başka Sinema'ya devam et <3.

İşe Yarar Bir Şey - Pelin Esmer (2017)




Harika bir film. Tek kelimeyle harika. Bayıldım, her dakikasını zevkle izledim. Bir tren yolculuğu iki kadın ve bir karar. Edebiyatla iç içe, gizem, kara mizah, gerilim bu filmde. Bir de alıntılar, şiirler var ki en olmadık yerlerde gözlerinizi dolduracak cinsten. Biliyorum geç kaldım yazmak için ama olur da hala oynuyorsa sinemalarda mutlaka gidin izleyin, teşekkür edeceksiniz. Barış Bıçakçı okuma isteği uyandıracak, yazarı severler filmdeki etkisini zaten hissedecek. Teşekkürler Pelin Esmer, teşekkürler Barış Bıçakçı. Başak Köklükaya, Öykü Karayel ve Yiğit Özşener. Çok güzel film çok <3.

Sarı Sıcak - Fikret Reyhan (2017)




Giriş sahnesiyle beni bir güzel geren sonrasında da sırtımızda o sarı sıcağı hissettiren bir film. İbrahim'in hayatına odaklanıyoruz bu filmde. Hayallerini, onlara kavuşmak için uğraşını ama bu arada da güç dengelerini, ataerkil aile düzenini, değişen sistemi de İbrahim dolayısıyla görürüz. Kısa, sade bir film.

Bu iki filmi de ben beğendim ama İşe Yarar Bir Şey tekrar izleme isteği uyandırdı. Çok ama çok sevdim <3. Kitap alıntıları, şiiri, müzikleri, görüntüler, oyunculuk kısaca her şeyiyle ben çok sevdim :). Sonuç olarak ikisini de beğendim. Başka Sinema'ya sevin, sevdirin  <3.

20 yorum:

  1. İşe Yarar Bir Şey feci halde aklımda, hala seyredemedim.

    YanıtlaSil
  2. İlk filmi çok merak ediyorum. Kaliteli türk filmleri ayrı bir güzel oluyor. En yakın zamanda izleyebilmem lazım, bakalım kaçırmam umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki yeniden yayınlanıyor gibi bir haber okudum ama emin değilim. Bakmalı.

      Çok güzel film, ben çok sevdim <3. Sen de seversin gibi geldi, Barış Bıçakçı sever olarak :). Bakalım ne düşüneceksin :).

      Sil
  3. Buraya gelmedi maalesef ikisi de ama İşe yarar bir şey'i deli gibi izlemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocum kesin izemelisin, merak ettiğin kadar güzel <3.

      Sil
  4. internete düştü mü acaba, akşama bir inceleyeceğim

    YanıtlaSil
  5. ikisini de izleme şansım olmadı ne yazık ki ama aldım notumu , teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. İşe Yarar Bir Şey benim de merak ettiğim filmlerden biri.
    Demek o kadar güzel diyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için çok güzel bir filmdi, bakalım sen ne düşüneceksin Sibelynka :).

      Sil
  7. Senin adına sevindim canım. İki filmi de merak ettim. Özellikle İşe Yarar Bir Şey'i mutlaka izleyeceğim :-)

    YanıtlaSil
  8. Hemen not ettim filmleri :) Bu arada mutlu yıllarrrrr :)

    YanıtlaSil
  9. İşe Yarar Bir Şey'i merak ettim ki :)) Mutlu yıllar bu arada :D

    YanıtlaSil