12 Eylül 2018 Çarşamba

Sevgili Güllük #8 (Moleskine Faciası)

Böyle şeyler hep benim mi başıma gelir gerçekten bilmiyorum ama o kadar internetten alışveriş yaptım böyle sorumsuz müşterisinden ve verilen siparişin nerede olduğundan bile haberi olmayan bir site görmedim.

Bahsettiğim sitenin linki aşağıdadır.

https://tr.moleskine.com/en/

Biraz sinirliyim içimi dökeyim zira kendilerine de söylediğim gibi Türkiye Moleskine sitesinden alışveriş yapan  ya da yapmayı düşünen kullanıcılarına bu acı tecrübemi paylaşacağıma söz verdim madem yazayım.

Uzun zamandır şöyle kağıt kalitesi yüksek (öyle çok anladığımdan değil sadece en az derecede sayfanın arkasında izi kalacak şekilde olması) bir defter bakınıyordum. Deftere o kadar para verilir mi ne gerek var diyen ben biraz daha kaliteli olsun diye en sonunda limitimi aşıp hem de yüzde elli indirimle kalitesine göre ne ucuz ne pahalı fiyatıyla Moleskine'nin sitesinden alışveriş yapmaya karar verdim. Kırtasiyede ya da online sitelere göre çok daha ucuz oluyordu ki fiyatları az çok görmüşsünüzdür.

Her şey iyi güzel de o siparişi vermez olaydım zira siparişi 23 Temmuz'da verdim hala ne ürünü ne de para iadesini aldım. Bakın o kadar yurtiçi yurtdışı alışveriş yaptım, böyle sorumsuzluk ve umursamazlık görmedim. Tabi bunu Türkiye sitesi için konuşuyorum onu belirteyim.

Şimdi o günden beri yaşananları kısaca bahsederek sizi de çok sıkmadan yazacağım. Olaylar şöyle gelişiyor ben ürünü 2-3 hafta almadıktan ve sipariş durumunda (ki hala öyle gözüküyor) "işlem görülüyor" bilgisiyle kutsanmışken (alıp alabildiğim tek bilgi) müşteri hizmetlerini ürünü hala almadığıma dair bilgilendirirken (evet haberleri yoktu) bugüne kadar yaşadığımız ve halen yaşamakta olduğumuz bu fantastik konuşmalardan birkaçını sübjektif bir özetle paylaşmak isterim.

- Ürün yok.
- Özür dileriz, hata veriyor. (bu birkaç konuşmada yaşandı tekrarlamayayım)

- Ürün yok, hala işleniyor görünüyor.
- Ben de bilmiyorum ama bu demek değil ki siparişiniz gelmiyor/yolda değil.
- ?!:?!?!'

- Ürün hala yok, bilgilendirme de yok, ürün nerede?
- Bir hata var biz size mail yazacağız. (O mail gelmedi, ben sorup öğrendim)

- Ürün yok para iadesi istiyorum.
- Özür dileriz ama ürün Türkiye'de her an gelebilir.

- Ürün yok, iade yok.
- Ürün Türkiye'de görünüyor, kaybolma ihtimaline karşı iade yapılacak, araştırılıyor.
- ?

(En sonunda iade işlemi başlatılır)

- Paramı verin!
- Özür dileriz. Ürün Türkiye'de, 2016 (yılından bir tarih gönderir)
- ?!?!''. Şaka mı yapıyorsunuz, yılına baktınız mı?
- Özür dileriz, benim hatam.
- Eminim paralel evrende almışımdır ama günümüzde ürün de iade de yok. (paralel evren kısmını gerçekten yazdım)

- İade istiyorum.
- İade işlemi başlatıldı, finans departmanımızda.

- İade?
- Bakıyorum.
- İade?
- Finans departmanı

- İade yok bir hafta oldu.
- Finans departmanında, 7-14 gün içerisinde yatacak. Bekleyin (sanki söylediği sürede daha önce işlerini yapmışlar gibi, pehh)

- İade yok 15 gün oldu, ürün zaten yok.
- Finans departmanında, işleniyor.
- Biliyorum, iade yok, 15 gün oldu, süre aşıldı. Demek ki bir sorun var, düzeltin lütfen!
- Güncelleme için mail attım
- Gelmeyen postalardan sıkıldım, burada bekliyorum.
- En kısa zamanda gelecek, özür dileriz.
- Evet evet, buradayım ;)
- Özür dileriz sizi bu şekilde beklettiğimiz için.
- Ben iki aydır bekliyorum, sayenizde beklemeye alışmayı öğrendik, (bu hızınızla zaten) çalışma saati bitimine kadar buradayım.

Sonuç olarak evet hala bekliyorum, sitesindeyim şimdi. Kararlıyım bu sefer neler dönüyor öğreneceğim. Belki de benden kaynaklı sorun yani hiçbir bilgi yok, kimse bilmiyor, öğrenemiyor. Beni sürekli o departmanda diye bekletip hiçbir zaman gelmeyen maillerini beklemektense biraz da canlı bekleyeyim. Cidden sinirlendim. Orada beklerken de boş durmayıp buraya yazayım dedim. Belki bu sefer bir sonuç çıkar. Olur da çıkarsa zaten bilgilendiririm sizi de. Müşteri hizmetlerinin tek yaptığı özür dilemek ama o bile batıyor bana artık çünkü hiçbir şey yapılmıyor. Evet hepsi çok kibar arada yardımcı olan da oldu ama sonuç yok.

Bir de şunu not düşeyim, online alışverişlerde bu tarz şeyler normal, hep de anlayışla karşılamaya ve müşteri hizmetleriyle halletmeye çalışırım. Daha önce bir kez daha benim sabrımı sınayan bir durum oldu onu da sizle paylaştım ama o bunun yanında hiçbir şeymiş. Ürün nerede bilmiyorlar ben söyleyince sistemde hata olduğunu fark ediyorlar, geç de olsa nerede olduğunu öğreniyor bu sefer niye bana gelmediğini bilmiyorlar hadi onu da geçtim olur bunlar; bari o arada iadeyi yapın da beni her hafta en az 2 kere müşteri hizmetlerine yazmak durumunda bırakmayın, onu da yapmıyorlar. Müşteri hizmetleri çok kötü acilen geliştirmeleri lazım, finans departmanı ve yurt dışı kargo ile ilgilenenler dahil. Gerçekten sabır testi oldu ve olmaya devam ediyor benim için.

Para iadesini de aldıktan sonra bu siteye girmeyeceğim olur da zaten girersem müstahak bana artık. Moleskine alırım belki ama bu siteden alacağımı hiç sanmıyorum. Bu benim yaşadığım kötü bir tecrübe maalesef. Yorumlara baktığımda kısa sürede ürünü alanlar da olmuş sorunsuz, bana mı denk geldi bilmiyorum ama bu da bir örnek olarak dursun burada. Ürün gelmemesi ya da uluslararası alışverişlerde sıkıntılar olur iki taraf kaynaklı da ama ben ürünün nerede olduğunu da neden hala gelmediğini bilmiyorum kötü olan onlar da bilmiyor. O zaman iade bekliyorsun sorunsuz bir şekilde o da olmayınca bende yandı devreler.

Sizin daha önce böyle bir tecrübeniz oldu mu, önerileriniz var mı? Yorumlarınızı bekliyorum. Sabırlı kalın :).

Güncelleme: İade kodunu aldım ama sadece kodunu.

17 yorum:

  1. Ahh be ya, sinir olunası gerçekten de..
    Yatırırlar parayı diye düşünüyorum sonuçta ürün eline ulaşmadı..
    Ama dediğin gibi, moleskine satan bir yerden almak en iyisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala bekliyorum. Dediğine göre kodu aldığıma göre artık bankadaymış top :/

      Sil
  2. öneri makinesi, sana tavsiyem şu anda yaptığın gibi sürekli olarak yakın takibe devam et, ancak o zaman harekete geçiyorlar.

    ben de moleskine mağduruyum, benimki yurt dışı. Ocak ayında Sırbistan'da bir kırtasiyeden haftalık planlayıcı almıştım. Alırken dikkatimi çekmemiş, haziran ayından sonra tekrar marta geçiyor, o şekilde 3-4 ay eksikti. zaten 52 yapraklık bir şey olduğu için tarihlerin doğru dizilimi çok önemliydi, ben de bunlara mail attım. durumu izah ettim, fotoğraf yollayın dediler, yolladım. ÖZÜR DİLERİZ dedi tabi :) dedim özür dilemeniz çok hoş ama Moleskine gibi bir şirketin en azından değişim teklif edilmesini isterdim :) bunun üstüne lütfedip değiştirelim dediler, adresimi verdim. 6. ayda falan gelmişti. ben o defteri kullanamadım tabi. hayır o kadar para vermişim :( keskin colour alırdım bilsem, bundan sonra moleskine alacağımı hiç sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğine göre kod her şeyin sonuymuş, bankadaymış artık top. Tabi ki yine de kendileri yardımcı olmak için her zaman oradaymış, haha.

      Benim aldığım yer, Türkiye sitesi ama müşteri hizmetleri İtalya'da sanırım, ürün de Fransa'dan geliyor; yani İngilizce konuştuk burada ofis falan yok maalesef. O yüzden uzaktan yaptıkları iş ancak bu kadar mı oluyor anlamadım :/.

      Bak en sevdiğim o, her türlü aksilik yanlışlık var ama özür diliyorlar :). En son sabrım taştı ya dedim bana özür dileyesiniz diye yazmıyorum, işimi halledin, bıktım yazmaktan.

      Senin ki resmen rezillik ya, bari yeni yılı gönderselermiş de işine yarasaymış bari ama nerede o düşünce. Moleskine'nin müşteri hizmetleri self servis :). Ben de kendim öğrendim ürünler kayıp, para iadesi falan, onlar özür diliyor herhangi bir çözüm önerisini de müşterilerinin yaratıcılığına bırakıyorlar :).

      Sil
  3. Benim böyle sorunlarım olmadı. Genelde internet alışverişlerinden uzağım. Allah sabır versin size de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çünkü gerçekten en çok ihtiyacım olan şey :).

      Sil
  4. heyyyy internet alışverişimde en korktuğum şey hatta kimi zaman yorumları okuyup kendimi caydırdığım zamanlar bile olmuştur bazı markalarda.

    şimdi sen diyince baktım moleskine'in global twitter sayfasında dm açık ve mentionlara hemen cevap yazıyorlar. ordan bir darlasana belki türkiye ofislerini yola getirirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapıyorsun aslında lakin fiyatlar çok uygun internet alışverişlerinde, bir de bu tarz sorunlar olmasa idare ediyoruz :).

      Şimdi kod geldikten sonra iş artık bankadaymış ama ben de hala para falan yok, yarın arayacağım yine yatmazsa bakalım o değerli kodları gerçekten doğru mu göreceğiz :). Olmadı oradan da yazarım :).

      Sil
  5. Aa özrü kabahatinden büyük durumu tam da bu olsa gerek! Ürün her an gelebilir nasıl bir çıkarımdır hiç anlamadım, e ihtimallerle yaşansın bu hayat madem (!)
    Sorumsuz müşteri hizmetlerinden hiç haz etmiyorum, tüm bunları ben yaşasaydım sanırım sinirden bir köşede kriz falan geçirirdim. Umarım kısa zamanda çözülür, hepimiz senin bu konuya olan özenini ve hassasiyetini biliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiklerimden birini söylemedim. Bir de kendileri sanki bu kadar gecikmeden sorumlu değil, haberlerinin olmayışı hiç önemli değil ben abartıyormuşum gibi bir sayın müşteri temsilcisi bana diyor ki para iadesinden sonra ürünleri kendilerinin özrü olarak kabul edeymişim, sanki hediye yolluyorlar. Zamanında ürün yok, ürün nerede bilen yok, para iadesini daha tam yapamıyor; para iadesini vermişler gibi (tabi o zaman kod falan da yok, Finans departmanında) ürün gelirse özür kabul edecekmişim. Ya tabi kesin hem iade hem de ürün gelir, zaten zorlamamla o para iadesi başlamış, bana hala bekle Türkiye'de gelir gelir diyorlardı. Gerçekten çıldırmamak elde değil Şerifecim.

      Sil
  6. İnanamıyorum!
    Bu zamanda müşteri memnuniyetinin ne kadar önemli olduğunu, firma prestijini ne kadar etkileyebileceğini fark etmeyen kaldı mı? Pess!
    Çok geçmiş olsun. Umarım daha fazla yormadan halledebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani umursamıyorlar ya da ben her halükarda satıyorum zaten, problem yok müşteri temsilcimiz icraat yapmıyor ama özür diliyor diyor da olabilirler ama bilinmez tabi :).

      Sil
  7. Oyoyoyyy :/
    Başıma hiç gelmedi ama gelmesinden en çok çekindiğim şey bu... Tam bir sinir bozukluğu...
    Alırsın mutlaka geri ama bunca uğraş ve vakit kaybı işte :/

    Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kimsenin başına gelmez böyle bir şey, çok can sıkıcı gerçekten :(.

      Teşekkür ederim :).

      Sil
  8. Geçenlerde de hepsiburada ile ilgili bir olay sosyal medyada hayli yer almış ve bunca sese kayıtsız kalamayan firma mağduriyeti fazlasıyla gidermişti.
    Umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür. Çözülür ama heves bırakmaz sanırım insanda :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözüldü ama beni de bitirdi gerçekten. Teşekkür ederim :).

      Sil
  9. tey allam, moleskine ve morning glory pek severim alırım ama hiç netten almadım yaaa :) geçmiş olsuun :)

    YanıtlaSil