1 Eylül 2018 Cumartesi

Sevgili Güllük #6 (Bir Sinema Severin Kartpostallarla Çıldırma Keyfi)

Instagram hesabımı takip edenler bilirler ki kartpostal, mektuplaşma şu aralar en zevk aldığım yaratıcılığımı destekleyen en büyük hobim. Daha önce şuradaki yazımda bu konulardan bahsettim uzun uzun şimdi anlatmaya gerek yok ama postcrossing bu maceraya atılmama sebep site. Bu siteden, mektup arkadaşlarımdan şimdiye kadar muhteşem kartlar aldım ve almaya devam ediyorum. Bir yılı aşkın süredir postcrossing üzerinden kart alıp gönderiyorum ve şimdiden duvarım kartpostallarla dolu. Bu duvar kısmına geçen kartpostallarda göz bebeklerimden biri, sinema sever olarak tabi ki film kartpostalları. Şimdi ben de size canım blogger Gürültü'nün (kendisinin harika bir blogu var, okumalara doyamıyorum ama tek kötü yanı az paylaşım yapması :() isteğini biraz geliştirerek bir sinema kartları yayını hazırlayayım dedim. İşin ilginç yanı aldığım sinema kartlarının ikisini canım Ezgi'nin yollamış olması :). Ezgi tatlısı dışında geçenlerde alıp çıldırmama sebep olan bir diğer kart ise canım Wong Kar Wai'nin bizi buhranlara sürükleyen en sevdiğim filmlerden biri, California Dreamin' diye günlerce dolaşmama sebep gereksiz yere triplere sokan soundtrackiyle; Tayland'dan gelen Chuncking Express kartı :).

Öneri Makinesi

Diğer kartlara gelirsek;

Ezgi nasıl hissetti ya da öğrendi bilmiyorum ama Jim Jarmusch'u çok severim. Tüm röportajlarını okuyup biraz daha tanıdıkça daha çok sevdiğim bir yönetmen oldu kendisi. Filmlerinin hepsini çok severim ama iki tanesi var ki ayrı severim; onlardan biri blogda defalarca başınızın etini izleyin diye yediğim siyah beyaz kısa filmlerden oluşan bir şaheser Coffee and Cigarettes bir diğeri ise muhteşem John Lurie soundtrackiyle Stranger Than Paradise'tır ki, fotoğrafı görüyorsunuz anlatmaya gerek yok <3. Bir kez daha teşekkürler can kız Ezgi <3.

Öneri Makinesi


Sıradaki kartpostal bir illüstrasyon, filminden daha çok sevdiğim hem de :). Tarantino'ya bir türlü ısınamadım ama bu kart filminden daha güzel, kusura bakmayın fanlar :).

Öneri Makinesi


Bu bir tiyatro oyunu ama benim her sene en az bir kere seriyi hatim ettiğim, canım sıkıldıkça açıp filmlerini izlediğim çocukluğum, ilk sinema deneyimim Harry Potter :). Sinema hali olmasa da torpilli olarak girdi :). Bir başka Harry Potter hayranı mektup arkadaşımdan geldi bu kartpostal. HP sergisinden almış.

Öneri Makinesi


Son olarak yine canım Ezgi'nin bana yolladığı bu siyah beyaz kartı da paylaşmak istedim. Filmden olmadığını düşünüyorum ama Monroe var madem bu kart da bu listede olmalı dimi :).

Öneri Makinesi

Sizin bugüne kadar aldığınız en güzel kartpostal nasıldı ya da bu listede en sevdiğiniz hangisi?

21 yorum:

  1. Kartpostalları çok severim ben. İlkini ayrı beğendim ama.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kartpostallar <3<3<3

      İlki gerçekten sürpriz oldu bana da, sevdiğim bir yönetmenin sevdiğim bir filmini bu vesileyle almam çok mutlu etti :).

      Sil
  2. Jim Jarmusch' u storylerden duymuştur belki dee, benim de zihnimde kalmış ;)
    Yahu böyle güzel kartpostallar olur da sevilmez mi hiç! Benim de instagramda takip etmeyi en sevdiğim şey, senden tabi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Şerife bitanesin <3<3.

      Aynen hikayede yine yakın zamanda paylaşmıştım kartpostalı yönetmenin kitabıyla beraber :). Kitabın arka kapağı için de aynı filmi seçmişler.

      Sil
  3. Dimi, küçük mutluluklar sürprizler :).

    YanıtlaSil
  4. yaaaa adımı görünce çok utandım. az değil neredeyse hiçbir şey paylaşmaması deseydin daha doğru olurdu bence :D:D:Dbu post'a sebep olduğuma çok sevindim çünkü çooook güzel olmuş. tayland'dan o kartı görsem bir tur falan koşardım heralde hahahahah

    onun dışında geçenlerde coffee and cigarettes ile ilgili bir şey görmüştüm şimdi de burda gördüm. demek ki benim bunu izlemem gerekiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben koşmadım ama şöyle bir gözlerim doldu, çığlık atasım geldi böyle salak salak şeyler işte :)

      Ben çok seviyorum onu ya, kısa filmlerden oluşuyor, çok eğlenceli. Bir de izlerken üç bardak kahve içmiştim uyarayım :).

      Sil
  5. Asıl sen cansın, yönetmen ile yazdiklarini okuduktan sonra anladım ve dedim bu karta daha değer verecek biri olamaz diye :)
    Böyle şeylerde hep aklımdasın 😘

    YanıtlaSil
  6. Hepsi birbirinden güzeller ama en son olan cok daha güzel,😙

    YanıtlaSil
  7. Ben de kartpostalları çok severim, hepsi birbirinden güzel. Yazıyı okurken uzun bir süredir kimse için kart almadığımı, kisenin bana kart göndermediğini farkedip, üzüldüm biraz. Ne güzel bir hobiniz var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :). O zaman sana Postcrossing sitesini öneririm. Siteye üye olup dünyanın herhangi bir yerine kart atıp alabilirsin.

      Instagram üzerinden de bazı hesaplarla kart alışverişi yapabilirsin. Bu tarz normal posta kullananlar hiç de az değiliz :).

      Sil
  8. Blogunuzu çok beğendim. Yazılarınızı takip edeceğim. Sevgiler. B.
    Yeni yazıma bakmak ister misiniz?
    https://benirva.blogspot.com/2018/09/atolyelerle-kafeler-bulusursa-ne-olur.html

    YanıtlaSil
  9. Bir süredir postcrossing'e ara vermiştim ama gelen kartlarımı anlattığım bir yazı hazırlamak istiyordum. Bugün blog keşfine çıkmışken yazını bulmak mutluluk ve heves verdi :) Sanırım kısa zamanda bende kartpostallarımı anlatabilirim ^^
    ve ayrıca oldukça güzeller, ben genellikle kuş veya manzara kartı diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo ne güzel, merakla bekliyorum o yazını :). Yorumun için de teşekkür ederim.

      Sana bol bol kuş ve anlatmaya gerek olunmayan güzel manzara kartları diliyorum :).

      Sil
  10. Hepsi muhtesem. Hic boylelerini gormemistim daha once dikkat etmedigim icin sanirim. Artik daha dikkatli bakacagim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok nadir gelen kartpostallar bana, arada gelince de ekstra mutlu oluyor insan :).

      Sil
  11. Hepsi birbirinden güzel. Filmlerle ilgili kartlara ben de bayılırım. Tarantino fanı olmama rağmen Ucuz Roman'ın kedili versiyonunu ben de çok beğendim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarantino'yu bir ben sevmiyorum herhalde :).

      O kartpostal çok güzel bir illüstrasyon, yaratıcı :).

      Sil