19 Ağustos 2014 Salı

Yaz Okumaları

Bu sefer temalı okuma önerilerimin dışına çıkıp genel bir liste ile karşınızdayım. Bu yaz okuduklarımdan beğendiğim kitapları şöyle kısaca özet geçip size önereceğim.

Kazuo Ishiguro – Beni Asla Bırakma




Yazarın kısa hikayesini derste okuduktan sonra, hocamızın bu kitabı okuyun diye önermesiyle ya bunun filmi de vardı sanki diye düşünüp araştırınca konusu da cezp edince okumalıyım deyip almıştım. İlginç konusu ile beklentileri karşılıksız bırakmıyor, sıkılmadan ne olacak diye okudum. Bilim kurgu tarzındaki “Beni Asla Bırakma” üzerinde düşünülecek boş olmayan bir kitap. Çok sevdiğim Isaac Asimov’ un öykülerinden oluştuğu Dünya Hepimize Yeter kitabındaki (ki öyküleri ara ara açıp okurum) tadı buldum. Filmini de Keira Knighley'e rağmen , ki kendisinden hiç haz etmem, diğer oyuncular favorim olunca izledim. Kendi içinde o da güzeldi.

Arthur Golden – Bir Geyşa’nın Anıları




Çıktığı zaman büyük yankı uyandırdığını hatırlıyorum. Ta bu zamana kadar alıp okumamıştım. Kitapçıda gözüme çarpınca hadi oku bakalım nasılmış dedim ve pişman olmadım. Kitapta hayatın adil davranmadığı küçük bir kızın hüzünlü öyküsü, kızın gözünden anlatılıyor.

Nicky Pellegrino – İtalyan Düğünü




Başlıkta İtalya kelimesinin geçmesi benim için yeterli bir kitabı alıp okumak için. Mesela zamanında Ye, Dua Et, Sev i okurken en katlanılabilir kısmı İtalya bölümüydü benim için. İtalyayı, İtalyancayı, İtalya ile alakalı her şeyi severim kısaca fazla översem mazur görün. Gitmesem de görmesem de severim kendisini.

Artık kitaba gelecek olursak İngiltere’de bir İtalyan ailesinin yaşadığı, küçük kızın evlenmek üzere olduğu bir eve konuk oluyoruz. Annesinin anılarına geçiş yaptığında tam “İşte yandık” dediğim zaman kitabı tatlandıran, müthiş bir hikayeye dönüştü benim için. İki hikaye iç içe ilerlerken akıp gitti. Kitap birkaç tarifte paylaşıyor. Okurken de anlatılan yemekler iştahınızı açacak söylemedi demeyin.

Neil Gaiman – Yolun Sonundaki Okyanus





Mezarlık Kitabı ile okumaya başladım Neil Gaiman’ı. O asil, duru anlatımına hayran kalmıştım. Bu da aynen öyle bir kitap. Bir çocuğun gözünden anlatılan büyülü bir dünya, güzel bir son. Büyüklere masal tadındaki bu kitap, yazarı sevenleri üzmeyecek.

David Gilmore – Film Kulübü




Bu kitapta okula gitmeyen, işi olmayan oğlunu filmlerle eğiten bir baba var. Yazarın oğlunun ergenlik anılarını yazdığı bu kitap gerçekten çok eğlenceli. Film severlerin kesinlikle okuması gerek. İçinde filmler, yönetmenler, yazarlar ve aktörlerle ilgili ilginç detaylar var. Kitapta geçen izlemediğim filmleri şimdiden listeye aldım. Anlatım tarzını beğendim. Cazip gelen konusu sizi yanıltmıyor. Severek okudum.


Patti Smith – Hayalperestler




Bu küçücük fotoğraflarla süslenmiş kitap beni etkiledi. Keşke orijinalini okusaydım dedim yazarın dil oyunlarını daha iyi anlamak ve görmek için. Patti Smith şarkılarını sevince kitapları olduğunu keşfedince seviniyor insan. En yakın zaman “Çoluk Çocuk” da okunacak.

Claudia Carrol - Sana Bir Sır Vereyim Mi? ve Sophie Kinsella – Pasaklı Tanrıça



            



İki tane de çıtır edebiyatı okudum. Edebidir, değildir diyenler var ama ben arada stres atmak, eğlenmek için okumayı seviyorum. Bu akıcı, kolay okunan kitaplar romantik komedi film tadında.  Pasaklı Tanrıça’ yı “Beni Hatırladın Mı?“kadar sevmesem de güzel ve komikti. İlk kitap da yine akıcı ve komikti.

Not: Bu arada D&R ' ın bu yaz yaptığı Domingo ve Doğan Kitap indirimlerine bayıldım. Kitapların çoğunu indirimden aldım zaten. 3 yazdır Can Yayınları okuyorduk, şimdi de bu yayınevleri. Aynen devam etsin :).

Okuduklarımdan beğendiğim ve önerdiğim romanlar burada, sevdiğim öykü kitaplarını ayrı bir yazıda toplayacağım için buraya yazmadım. Şimdilik bu kadar J





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder