9 Haziran 2016 Perşembe

Kitaplık Kedisi Reading Challenge 2015 (2/4)

İyi ki bir reading challenge'a katılmışım sene olmuş 201878446 ben hala 2015 challenge'ımı paylaşıyorum :). İyi bari ben böyle böyle iki üç sene meydan okuma yapmam, bu beni idare eder :). Buradan Kitaplık Kedisine selamlarımı yolluyorum :), ne güzel liste yapmış ki seneye de okuyalım diye :). Tabi ki bunun benim üşengeçliğimle çokça alakası var, liste gayet yerinde ve çok güzel. Kendisinin 2016 yılı için hazırladığı güzel meydan okuması için buraya tıktık.  Ee dostlar, dünyanın önde gelen üşengeç markası kolay olunmuyor. Emek, azim, kararlılık işte bunlar yol haritam :). Listemdeki kitapların beşini önceden paylaştım şuradan bakıverin :). Tamamı için ise buraya tıklayın.

9. Cemal Süreya - Üstü Kalsın





Daha önce de bangır bangır dediğim gibi pek şiir insanı değilim ama arada gelir öyle. Liste dolayısıyla da bu kitabı okudum. Daha önceden birkaç şiirini okuyup sevdiğim şairlerdendir Süreya. Bu kitapta seçme şiirlerden oluşturulmuş bir kitap. Böyle benim gibi çok bilgili değilseniz şiir kitabı seçmede YKY'nin bu kitaplarına bakmanızı öneririm. Birçok şaire en azından aşina olup diğer kitaplarını da bakmanızı sağlayabilir. Buyurun hatta bu da listesi seçme şiirler.

10. İlhami Algör - Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku




Kitabın şiir gibi adı var ister istemez çekiyor sizi, e filmi de var. Ben önce filmine gittim sanırım sonra da okudum. İncecik bir kitap hiç sıkılmazsınız, hemencecik bitiverir. Öyle aşık oldum kitaba diyemem ama kötü değildi. Güzeldi aslında :). Benim gibi kahve severseniz sizin de şu paragraf dikkatinizi çekebilir.

"Soğuk suya kahve, her babayiğidin harcı değildi. Yüksek hatırlılar ve ağır bitirimler dışında, semte yabancı birinin kahveyi böyle istemesi için bir ayrıcalığı olması lazımdı. Ayrıcalığımı az önce tezgâhın üzerine, ikna edici ölçü- de sermiştim." *

11. Frank Baum - Oz Büyücüsü




Üçüncü gözüm çıktı o yüzden daha fazla yorum yapmak istemiyorum.

14. Ray Bradbury - Fahrenheit 451




İşte benim sevdiğim türlerden biri, distopya örneklerinden. Konusu çok güzel ve orijinal amma anlatımı zayıf. Sıkıcı, dümdüz bir anlatım. Okuyun kesinlikle okuyun ama burası da böyle.

15. Hermann Hesse - Klingsor'un Son Yazı




Daha önce şurada azıcık bahsetmiştim. Ek olarak söyleyebileceğim diğer kitaplarını okumak kesinlikle istiyorum. Bozkırkurdu ve Siddhartha ön sıralarda.

Evettt bu seferlikte bu kadar seneye devamında görüşmek üzere :). İnsanlar bir iki challenge daha bitirsin ben de bunu bitireceğim :). Şaka şaka. Yani umuyorum şaka olur çünkü bende bu üşengeçlik varken olur mu olur. Şimdilik hoşça kalın :).

*Yine kitaplar yanımda değil o yüzden kendi fotoğraflarımı koyamadım. Bu seferde babil.com' u seçtim. Tüm fotoğraflar oradandır. Kendileri çok tatlı bir sitedir bakmadıysanız da öneririm.

* http://www.iletisim.com.tr/images/UserFiles/Documents/Gallery/2093%20MUZEYYEN.pdf

4 yorum:

  1. :)) 2017 reading challenge'ında görüşürüz bence. Yani en azından ona yetişirsiniz. Umarım. :D
    Hesse çok ilgimi çekti, ona muhakkak göz atacağım.
    Çok keyifli okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle umuyorum :) Hesse okumak istediğim bir yazardı, liste sayesinde erkene alındı. İyi ki okumuşum, okunması gereken yazarlardan biri.

      Sil
  2. bu meydan okumaya ben de katılmıştım. listemi bitirmeyi de başarmıştım sanırım ama blogda yayınlamayı unutmuşum. bu senekine katıldığım çok fazla okuma etkinliği var diye katılmadım.

    fakat müzeyyen... kitabını çok sevemedim ben. güzel cümleler vardı ama genel olarak hoşuma giden bir kitap olmadı. belki filmini severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini seversiniz, kitaptan farklılıklar var.

      Ben hala bitiremedim ☺️, ama umuyorum 2017 ye yetişeceğim😄. Yani herhalde 😄.

      Sil