17 Şubat 2018 Cumartesi

Atıştırmalık #37 (Genç Bir Doktorun Anıları, The Disaster Artist, Doğu Ekspresinde Cinayet)

Genç Bir Doktorun Anıları - Mihail Bulgakov 



Kitapkurtlarımızdan Şule'nin çekilişinden gelen bu kitaba bir pazar günümü ayırdım ve hemencecik bitti. Gayet akıcı ve kolay okunabilir bir kitap. Adı zaten her şeyi özetliyor, hikaye tadında kısa kısa anılarını paylaşmış bizimle. Otobiyografik bir kitap olabilir çünkü yazar ile karakterin benzer özellikleri var, ikisinin de doktor olmaları gibi :). İyi bir klasikti sıkılmadan okudum.

The Disaster Artist - James Franco (2017)



Filmi izlerken aynen şunu düşündüm, Franco kardeşlerin anneleri gurur duymuştur filmde kardeşleri karşılıklı oynarken izleyince :). Filme bayıldım, çok güzeldi. Ed Wood'a benziyordu, onu da çok severim. Dave Franco canlandırdığı oyuncuyu oynamakla kendi oyunculuğunu göstermek arasında sıkışıp kalmış gibiydi başlarda da sonrası daha iyiydi ama James Franco baya başarılıydı. Bahsi geçen filmi çekerken kendisi aslından daha güzel oynamış o konuda biraz daha az efor sarf etmeliydi bence ama çok başarılıydı :). Ve bence James Franco Tom Wiseo'dan çok Tom Hiddleston'a benzemiş, hatta Only Lovers Left Alive'daki haline :). Çok güzel filmdi ya ben baya sevdim, eğlendim bu kadarını beklemiyordum :). Konusunu da pek bilmiyordum açıkçası güzel sürpriz oldu :). The Room'u izlemeli şimdi bu bilgilerle :). 

Doğu Ekspresinde Cinayet - Kenneth Branagh (2017)



Hem yönetmeni hem de baş rolü olması dolayı ile Branagh'ı merak ediyordum çünkü kendisini severim :). Tabi bir de Christie romanı olması daha da cezbediyor. Johnny Depp'in olması da ballı kaymak dedim ama tahmin ettiğim gibi ölen adam kendisiydi :). Pek kalmadı. Zaten o kadar çok oyuncu vardı ki hepsine düşen süre çok çok azdı bir de  filmin süresini oyunculara bölsek kendisine düşecek süre kadar bile görünmeyenler vardı. Güçlü bir kadro, yolcuların hepsi ünlü oyuncular. Lakin film motamot bir uyarlamadan öteye gidemedi, heyecanla sıkılmadan izledim ama çok başarılı bir film olarak görmüyorum. Keyifli bir seyirlik ama bu kadar :). 

34 yorum:

  1. Doğu expresinde cinayet benlik gibi görünüyor merak ettim, iyi haftasonları dilerimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden bilmiyorum senin yorumların bazen spama düşüyor ve ben çok geç görüyorum :(.

      Sil
  2. james franco'ya adaylık vermeyerek hakkı yendi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Phantom Thread'i dün izledim :).

      Sil
    2. Oo blog yazisini bekliyoruz

      Sil
    3. Yine bir atıştırmalıkta, taslakta bekliyor Tonya'yı izlememi :).

      Sil
  3. The Disaster Artist'i, The Room'dan sonra izlemek lazım gelir diye o kadar üşeniyorum ki... üşengeçlikte zirve! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence önce bunu izle, ben de öyle şeylerde takıntılıyımdır ama bu filmde bir şey kaybetmezsin diye düşünüyorum :).

      Sil
  4. Genç Bir Doktorun Anıları elimde var umarım çok geciktirmeden okurum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabı eline aldın mı boş vaktinde sen iki saate bitirirsin öyle söyleyeyim, çok rahat okunan bir kitap :).

      Sil
  5. Keyifli bir seyirlik, kitabını okuduysan sonunu bilirsin ama yine de keyif veriyor tabi ama işte dediğim gibi film olarak pek bir şey katılmamış sanki :/.

    YanıtlaSil
  6. genç bir doktorun anıları güzel kitaptı, ben beğenmiştim :) özellikle ilk hikayede fıtık gelirse ne yapacağım falan diye telaşlanması hoştu :D
    dizisi de var, harry potter oynuyor doktoru :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o tarz acemilikleri çok komikti :). Onu duydum aslında güzel miydi :)?

      Sil
    2. güzeldi, ben beğenmiştim :)

      Sil
    3. Fırsat bulursam izleyeyim :). Bayadır dizi izlemiyorum :)

      Sil
  7. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarının "Modern Klasikler Dizisi"nin kapak tasarımlarını -Ne uzun bir tamlama oldu!- gerçekten beğeniyorum. İyi kitaba iyi kapak yakışıyor :) Neşeli sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o seri güzel oluyor genelde :). Benden de sana bol bol sevgi gitsin <3

      Sil
  8. Genç bir doktorun anılarının dizisi de güzeldi, tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, yazınız için teşekkürler. Blog yazarlarının buluşma ve sosyal paylaşım noktasına sizleri de bekleriz. Böylelikle içeriklerinizi bloggerlara tanıtabilir ve diğer bloggerlar ile kolaylıkla irtibat kurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. Genç bir doktorun anılarını bu kadar da rahat okunan bir kitap olarak düşünmüyordum, bakışıyoruz kitapla durmadan :D doğu ekspresinde cinayeti de hala okumadığımdan izleyemedim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok rahat gerçekten, hemencecik bitiveriyor :). O kitap da güzeldir, heyecanla okumuştum :).

      Sil
  11. Franco'ların filmini ben de izlemek istiyorum. İçimden bir ses filmde çok eğleneceğimi söylüyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dış ses olarak ben de söylüyorum çünkü ben baya eğlendim :), eğlenceli bir filmdi :). Sen de güzel filmler izliyorsun son zamanlarda, takipçiniz instada :).

      Sil
    2. Bu aralar filmlere sardım. Günde 1-2 film izlemeye çalışıyorum. İyi geliyor :-)

      Sil
  12. Güzel filimler:)Notumu aldım
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba blog keşif etkinliğinde gördüm blogunuzu güzel notlar alabileceğim için de sevdim.. Okumayı sevenlerdenseniz ben de sizi beklerim

    YanıtlaSil
  14. Ben de önce The Room'u izledim. Sonra Disaster Artist daha anlamlı geliyor. Bu arada son sahnede karşılıklı sahnelerine dikkat ettin mi?
    O şiveyle sohbetleri beni kopardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, ben bu yorumu niye geç görmüşüm ki, kusura bakma canımcım :).

      O sahneler çok iyiydi, o yüzden dedim ya çok çaba sarf etmiş Franco, daha az çaba ile oynamalıydı diye :):).

      Sil
  15. Genç Bir Doktorun Anıları çok güzel bir kara komedi olarak uyarlanmış, Harry Potter döktürmüş. Mini diziydi :) Atmosfer olarak kitabı Doktor Jivago'ya çok benzettim, türleri farklı tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kara komedi dedin kalbimi çaldın :). Kesin bakarım ben ona :).

      Sil