1 Şubat 2018 Perşembe

Atıştırmalık #33 (Lady Bird, Call Me By Your Name, The Shape of Water)

Lady Bird - Greta Gerwig (2017)




Greta Gerwig severim, kalemini de severim. Güzel bir film yazıp yönetmiş ama çok çok beğenip açıp açıp izleyeceğim bir film değil açıkcası. Yine de izlemesi keyifli, sıkılmadan izleniyor lakin sanki biraz abartılmış :/. Yine de Gerwig bence güzel bir film yapmış, severek izledim :). Kendisini zaten çok sevdiğimden kredisi çoktur ben de :).

Call Me By Your Name - Luca Guadagnino (2017)




Nasıl güzel bir filmdi, abartıldığı kadar varmış. En merak ettiğim filmlerden biriydi yorumlarından ve her yerde görmemden kaynaklı. Çok sevdim, bayıldım. Hele o Timothée yok mu o Timothée nasıl bir rol kesmektir öyle, aşık oldum. Harikaydı. Kendisinin "Lady Bird"'de de küçük bir rolü olduğunu hatırlatayım ama bu filmde ışıldayan bir karaktere bürünmüş. Filmde Sufjan Stevens ve "Love My Way" detayları çok hoşuma gitse de müziğin kullanımında bana göre yönetmenin yanlış tercihleri mevcuttu. Onu da görmezden geldim çünkü harika bir film olmuş. Bana "Carol" ve "Weekend"'i hatırlattı bazı sahnelerde. Sonuç olarak bildiğimiz bir hikayenin güzel bir yorumu. Bir şans verin :).

Bu filmi izlerken film boyunca sizin de aklınızdan sürekli Ege'den Yaz Aşkım çalmadı mı? Şahsen ben filmi o şarkıyla resmen özdeşleştirdim :).

The Shape of Water - Guillermo del Toro (2017)




Sıkılmadan izledim mi? İzledim. Beğendim mi? İşte ona karar veremiyorum. Bana konu ya da işleyiş bakımından ya da herhangi bir bakımdan daha ilgi çekici ya da orijinal gelmedi. Büyülenmedim de. Sadece sıkılmadan iyi bir film izledim. Nedense adından kaynaklı daha farklı bir şey bekliyordum çünkü bence adı çok güzel :).

Şimdi şu üç film arasında şöyle bir ilişki kuracağım ve beni sadece bu üç filmi izleyen ya da araştıran anlayacak. Sırasıyla;

Timothee Chalamet ve Michael Stuhlbarg

Ne gereği vardı, yoktu ama okudunuz artık yapacak bir şey yok :).

Filmler her yerde karşıma çıkınca yorumlardan geri kalmamak amaçlı öncelik verdim :). Sonuçta kambersiz düğün olmaz :). Çoğunu da sıkılmadan izledim açıkçası. Ben bu atıştırmalığın üstüne iki atıştırmalık daha izledim onlar da gelir yakında. Sinemayla kalın :).

18 yorum:

  1. Shape of Water beni beklediğimden daha çok etkiledi.
    Dunkirk'le yarışacaklar bu sene diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dunkirk'ü hiç izleyesim gelmiyor ya, Nolan da severim ama çıktığından beri hiç heyecanlandırmadı hala da izleyesim yok :/.

      Sil
  2. Sadece son filmi izledim. Onu da Adana Film Festivali'nde izlemiştim. Film bana hiç hitap etmedi. Bu kadar Oscar adaylığı alabileceğini asla düşünmezdim. Oscar'a aday filmleri ödüle kadar izlemeye çalışacağım. Ön yargılı olmak istemiyorum ama 2017 adayları geçen yıllara göre daha başarısız geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Festivalde ben de izleyecektim ama erken dönmek zorunda kalınca evde izledim :).

      Sil
  3. Shape of water ı merak ediyorum.Denk gelirse izliycem.

    YanıtlaSil
  4. lady bird ile shape of water ı da beğenmedim :D (eheheh negatif günümdeyim galiba :P) ama diğer filmi izlememiştim beğenmişsin de aldım hemen ilk sıraya izleyeceğimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O film baya iyi ya, ben çok sevdim. Sen de seversin gibi, kara mizah da var, bakalım beğenecek misin :).

      Sil
  5. Lady konusunda ayni dusunmusuz😁

    YanıtlaSil
  6. Shape şimdilik izlediklerim arasında favorim benim. Hepi topu 3 tane izledim zaten.; Shape, Dunkirk ve Lady Bird.
    Diğerlerini izlediğim zaman sıralamam değişecektir tabi :)

    İzlediğim filmleri bir de sizden okumak şahane oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne tatlısın canım benim <3<3<3, senin film yorumlarını okumak da çok güzel <3.

      Sil
  7. Yollardayım hep, döner dönmez 2. Ve 3. Filmi izlemek istiyorum. Son filmi merak ediyorum yönetmenin filmi Pan’ın labirenti sevdiklerimdendir :) bakalım artık ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Pan'ın Labirent'ini izlemedim ama Shape of Water'ı sevme ihtimalin yüksek diye düşünüyorum yönetmenin filmini sevdiysen. Ben de merakla bekliyorum yorumlarını canım benim <3.

      Sil
  8. Shape of Water ilgimi çekti aslında izleyebilirim.
    Teşekkürler bilgilendirmeler için.
    Bu arada blogunuzu yeni keşfettim takipteyim😊
    Bana da beklerim her zaman😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle, bakalım sen ne düşüneceksin :).

      Tabi ki gelirim, hoşgeldin :).

      Sil
  9. şeyp of water izleyim. ikinciyi de izleyims :) leydibörd hoştu, oskarlık diyil tabii, loveless daha güzeldi ama o da oskarlık diyil, ne vardı başka baby driver hoştu oskarlık diyil, dankörk izlemedim damkörk gibi eski konuyu nerden buldular yaa ama böyle filmlere vermeyi severler oskarı, izlemem herhaldee :)

    YanıtlaSil
  10. Loveless izleme listemde, dunkörkü hiç izleyesim yok :/, sorrynotsorry nolan.

    YanıtlaSil