30 Aralık 2018 Pazar

Kitaplık Kedisi Reading Challenge 2019 / Kadın Yazarlar

Severek takip ettiğim kitap önerilerini dört gözle beklediğim harika kitap projeleri ile okunacaklar listemi dolduran Kitaplık Kedisi'nden bu yıl da harika bir meydan okuma geldi. 2015'te katıldığımda listeyi tamamlayamadım ama en başarılı olduğum meydan okumalardan biri oldu, gerisini siz düşünün artık ne kadar iyiyim bu konuda :). Ondan sonra daha da katılmadım ama bu yıl teması itibariyle çok hoşuma gitti ve dört yıl aradan sonra meydan okumalardaki başarısızlığıma rağmen azimle yine yeniden bu meydan okumaya katılıyorum. 

2015 Reading Challenge Listem için tıktık.
2019 Kitaplık Kedisi Reading Challenge yazısı için tıktık.

Kitaplığımda beni bekleyen o kadar harika yazarlar var ki umarım bu vesileyle de hem onları okur hem de eski hızıma kavuşurum. Listemde eksikler var ve illa ki değişiklikler de olacaktır. Şimdilik kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplardan seçtiklerim bunlar. 20 farklı kadın yazar seçmeye özen göstereceğim, daha çok yeni yazar keşfetmek ve okumak için. Hatta boş kalan maddeler için kitap önerisi yaparsanız da çok sevinirim. 

Siz de katılıyorsanız yorumlarda listenizin linkini paylaşmayı unutmayın. Sevgiyle, kitapla kalın.


Sadece Kadın Yazarların Okunduğu Bir Sene


1- Daha önce okumadığınız Türk bir yazarın kitabı
Kabuk - Zeynep Kaçar
2- Kurgu dışı bir kitap
Fotoğraf Üzerine - Susan Sontag
3- Kapağında bitki olan bir kitap
Ot Var, Çiçek Var, Sevdalığa Çare Var - Ayşe Kilimci
4- En az 800 sayfa olan bir kitap


5- Bir biyografi
Adalet Cimcoz - Mine Söğüt
6- Başlığında bir yer adı olan bir kitap




7- Daha önce okumadığınız yabancı bir yazarın kitabı
Biz Hep Şatoda Yaşadık/Tepedeki Ev - Shirley Jackson

8- Bir anlatı ya da deneme
Yaşamın Ucuna Yolculuk - Tezer Özlü
9- İranlı bir yazarın kitabı


10- Bir öykü kitabı

Tanrı Mandalina Ağacına Tırmanınca - İrem Karabaş
11- Başlığında özel isim olan bir kitap
Ripley Su Altında - Patricia Highsmith
12- Kapağında insan olan bir kitap
Büyüme Sancısı - Isabel Huggan

13- Bir çocuk kitabı

Pollyanna - Eleanor H. Porter
14- En fazla 150 sayfa olan bir kitap


15- Ölmeden Önce Okumanız Gereken 1001 Kitap listesinden bir kitap
Mrs. Dolloway - Virginia Woolf
16- Hiçbir yazarını okumadığınız bir ülkeden bir kitap


17- Size tavsiye edilmiş bir kitap

Sırça Fanus - Sylvia Plath
18- Yıllardır kitaplıkta okunmayı bekleyen bir kitap
Hallaç ya da Kalan - Leyla Erbil
19- Son altı ayda satın aldığınız bir kitap

Cinayet Sınıfı Başkanı - Ayşe Erbulak
20- En az 70 yaşında ya da artık aramızda olmayan bir yazarın kitabı

Frankenstein - Mary Shelley

18 yorum:

  1. Listeler harikaymış.Tık tık yaptım.Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  2. Canım challenge konusunda maalesef sınıfta kaldığım için katılamıyorum. Seninle evelki sene başladıklarım bile bitmedi. Sana kolay gelsin. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha, ben hala akıllanmadım :), teşekkürler <3.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Kitaplık Kedisi projesi, her sene motive ediyor da ben uygulamada sıkıntı çekiyorum :).

      Sil
  4. Önericiğim selam, Kitaplık Kedisi'ni çok severim, challenge'a katılmışsın :) Bu senenin sonlarında hiç okuyamadım, böyle listeleri görünce motive oluyorum :) Gaza gelip ben de katılırım bakarsın, tema gerçekten ilginç.

    Aklıma ilk Metis'in kadın çalışmaları serisi geldi. O diziden eminim bir sürü güzel kitap çıkar. 800 sayfalık kitap için tabi ki Gone with the Wind. İranlı yazarın kitabı için Persepolis. Açıkçası İran edebyatını hiç bilmediğimi fark ettim. Hiçbir yazarını okumadığınız bir ülke için postkoloniyal Cezayir edebiyatına göz atabilirsin. Maissa Bey, Leila Sebbar, Assia Djebar okumuştuk okulda, o dönem pek sarmadı ama sonradan gelip ülkede yaşamaya başlayınca o kadınların kültürler arası sıkışmışlığına gerçekten tanık oldum, Türkçeye çevrilmiş kitapları var sanırım. Son olarak içinde yer ismi geçen kitap için aklımda bir şey vardı, onu bulamadım ama Adalet Ağaoğlu'nun Romantik Bir Viyana Yazı kitabına rastladım, ilginç olabilir :)

    İyi okumalar ve iyi seneler. Umarım tüm yeni yıl dileklerin gerçekleşir, bol bol şans, aşk mutluluk, para seni bulur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen katılsan ben o listedeki kitapları ayrı meydan okuma yapar okurum, çok seviyorum senin önerilerini de yazılarını da. Okuyamadığını fark ettim, arada girip bakıyorum sitene acaba kaçırdığım yazı var mı diye :).

      Ya ne güzel öneriler bunlar, çok çok teşekkür ediyorum. Özellikle 800 sayfalık bir kitap için önerini ciddi düşüneceğim çünkü bir fikrim yoktu, sonrasında filmini de izlerim iyi olur :). Persepolis iyi fikir, benim de aklıma Füruğ Ferruhzad geldi ilk.

      Ya ne güzel yazarlar önerdin hepsine bakacağım, postkoloniyal edebiyattan en son Türkü Söylüyor Otlar'ı okudum, okumasam listeye koyardım diye de düşünüyordum ama senin önerilerini duymak varmış, ne mutlu oldum.

      Sana bol filmli kitaplı yazılı aşklı şanslı hep güleceğin bir yıl diliyorum canım blogdaşım <3.

      Sil
  5. O zaman yeni yılın ilk çelıncı katılan herkese hayırlı olsun.
    Keyifli okumalar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyor ve nice meydan okumalara diyoruz :).

      Sil
  6. Çelinç konusunda zayıf olduğumdan bende katılamıyorum bu tür etkinliklere

    YanıtlaSil
  7. ohh oohh bir sürü güzel kitap :)

    YanıtlaSil
  8. 36 maddelik bir çelınç daha vardı ortalıklarda... 16 kitap sokalayarak ona katılıyorum sanırım ben :) o kadarını bile başarır mıyım bilemeden... bol şans ♥

    YanıtlaSil
  9. Kitaplık Kedisi'nin okuma etkinliğine en son 2015 yılında katılmıştım ama dediğin gibi tema ve kategoriler o kadar güzel ki bu sene katılmasam olmazdı. Ben de elimdeki kitaplardan bir liste yaptım. Pek hayal ettiğim gibi olmadı. Yıl içinde iyi kadın yazarlardan güzel kitaplar keşfedip listemi zenginleştirebilirim diye umuyorum.

    Kabuk çok güzel bir kitaptı. Mrs. Dolloway'in zor bir kitap olduğu konusunda herkes hemfikir. 6.maddeye Buket Uzuner'den Gelibolu, 8.maddeye İnci Aral ya da Nazan Bekiroğlu'nu önerebilirim.

    Keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de boş maddelerim çok o yüzden güzel yazarlar keşfeder arada paslaşırız diye umuyorum :).

      İnci Aral önerdiğin yazarlardan tek okuduğum, diğerlerine bakayım :). Teşekkürler Şulecim :).

      Sana da keyifli okumalar :).

      Sil