13 Ağustos 2017 Pazar

Lights, Camera, Action (Pazar 6'lısı)

Bir pazar altılısı yazısından herkese selamlar. Bu hafta yine çok güzel bir tema bulmuş sevgili esseve rin, yönetmen oluyoruz :). Gerçekte olamadık bu hafta oluyoruz :). Hayal olması şu yönden güzel istediğin castı oluşturuyorsun kimse yok demiyor. Ohhh keyfine göre :). Biraz zorlandım seçerken çünkü okuduğun her kitap film olamıyor ben de son okuduklarıma bir göz gezdirip seçmeye çalıştım kolay olsun diye :). Yine de altıya tamamlayamadım ama olsun :). Bakalım nasıl bulacaksınız :).




1. Oğullar ve Rencide Ruhlar - Alper Canıgüz

Şimdi burada baş karakterimiz beş yaşında. Ben bir seçme düzenler 6-7 yaşlarında küçük gösteren bitirim çocuklardan birini seçerdim :). Aklıma direkt bir isim gelmiyor :). Baba rolünü Nadir Sarıbacak anne rolünü de Tülin Özen oynasın :). Ben zaten bir Onur Ünlü - Alper Canıgüz iş birliği bekliyorum ama kısmet banaymış hahaha :):).

2. Canistan - Yusuf Atılgan

Aslında bu kitabı filme çekse çekse Yılmaz Güney çeker, güzel de çekerdi hani. Ben Güney filmlerini beğenirim ama aşırı bir hayranlığım yok lakin bu kitabı senaryolaştırıp filme alan kendisi olsaydı ortaya güzel bir iş çıkardı gibi geldi :). Ben çeksem kimi seçerdim bir düşünelim; Tokuç Ali karakterini Özgürcan Çevik, Selim karakterini Nejat İşler, Selim'in karısını da Şebnem Hassaisoughi oynasın. Selimin arkadaşlarından biri Murat Cemcir diğeri de Serkan Keskin olsun. Ağa rollerini de; Haluk Bilginer, Uğur Yücel gibi az ve öz görünen büyük isimler oynasın :).  Ohhh onlar da diyordu zaten Makine film çekse de hemen koşup gelsek :).

3. Tek Kanatlı Bir Kuş - Yaşar Kemal

Bu filmi kara komedi olarak çeker, güzel orijinal mizahi bir müzikle besler ve minimalist bir tutumla izleyiciye sunardım :). Bu film için de sevgili Kesal çiftini başrole koyar, ortaya zamanında değeri bilinmemiş ama otuz yıl sonra bir şekilde öncü bir film olarak kayıtlara geçen ölümümden sonra ah vah edilen bir iş çıkarırdım ortaya hahaha :). Ben çekerim değerini bilememek onların kabahati :).

4. İmkansızın Şarkısı - Haruki Murakami

Hep yerli film yaptık biraz yabancı seçelim. Murakami'nin bu kitabının zaten filmini kesin görürüz. Baş karakter olarak ben eski Örümcek Adam Andrew Garfield'ı koyar yanına da ilk aşkı olarak The Handmaiden'da tanıdığımız Kim Tae-ri'yi koyar, yeni kız arkadaş olarak da Jennifer Lawrence'ı yerleştirirdim. Ukala, bilgiç arkadaş rolünü Nicholas Hoult'a onun umutsuz aşığı rolünü de Mia Wasikowska'ya oynatır ortaya gençlerin bağımlısı olacağı La La Land etkisi verecek bir film çıkarır, paramı kazanır daha çok sanat filmi yaparım :). Gişe filmi diye kötü sanılmasın yine güzel bir iş çıkardı :).

Ayyyhh çok zormuş benden bu kadar, gerisini sonra düşünürüm gayri. Daha kısa film çekememişim bir gişe üç festival filmi çektim şu yazıda.  Ne zormuş aman aman. Az ve öz film yapmak önemli :). Gerçekleri de olur umarım. Bu yazımda özellikle adını andığım sevgili Kesal, Ceylan ve Demirkubuz çiftleri beni filmlerinizde çaycı olarak bile işe alabilirsiniz, maksat tecrübe <3. Buradan sesleneyim, okumazlar ama olsun benim mesajım evrene :). Görüşmek üzere :). Sanatla kalın <3.

19 yorum:

  1. Buradaki hiçbir kitabı okumadım, maalesef :/ Oyuncuları seçmek, bazen zorlasa da çok eğlenceli, harika bir mim! ^_^

    YanıtlaSil
  2. Zor bir temaymış gerçekten

    YanıtlaSil
  3. Ben hep yabancı kitap yabancı film gibi düşünmüştüm ama yerli bir kitabı da filme uyarlamak güzel olmuş ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yabancı kitabı bir tane zor buldum nedense :).

      Sil
  4. Aynen öyle :). Tema güzel güzel :).

    YanıtlaSil
  5. Haluk Bilginer'in oyunculuğunu da çok beğenirim ben :)

    YanıtlaSil
  6. Yaa yönetmen olma fikri ne kadar güzel :) Aslında tek kitap 6 karakter mi yapsaydınız siz de daha rahat olurmuş :)

    YanıtlaSil
  7. Harika bir mim olmuş. Çok sevdim tercihlerini :) Oğullar ve Rencide Ruhlar için seninle aynı fikirdeyim Onur Ünlü yakışırdı :) Ama senin seçimler de bomba... Tebrik ediyorum :) Çaycılık fikri benim de isteğimdi ama Fatih Akın için çok istemiştim :) Bol sanatlı günler olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :). Film yasam bir izleyicim hazır o zaman süper :). Fatih Akın'ı da severiz :). Aynen bol sanatlı günler olsun canım benim <3.

      Sil
  8. Listedeki 4 kitabı da okumamış olmanın verdiği utanç :(( Ama yazıyı çok keyifliydi gerçekten :D Alışveriş listesi yazsan onu bile zevkli hale getirirsin gibime geliyor :D

    İmkansızın Şarkısında kadro gözlere şenlik :D Yalnız Jennifer son zamanlarda pek sevilmiyor sanki, bir de eski sevgilisiyle aynı kadroya koymak tehlikeli olmasın :p

    Ellerine sağlık :>

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım utanacak ne var sen de başka kitaplar okumuşsundur :). Ayyy kıpkırmızı oldum, ne güzel iltifat öyle, çokk teşekkürler canım benim <3.

      İşte hayal olmasının en güzel yanı eski sevgili de olsalar kimse o var ben oynamam demiyor :).

      Teşekkür ederim :).

      Sil
  9. Sen sadece oyuncu kadrosunu değil filmlerin türünü de belirlemişsin. Süpersin :-)

    İmkansızın Şarkısı'nın kadrosunu sevdim. Bu kadroyla filmi çekseler izlerdim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :).

      Ben de bir bakardım bu kadroya, bir de kimin çektiğine :). Fiyasko da olabilir, başarı da :).

      Sil
  10. Kitapların hiçbirini okumadığım için yorum yapamayacağım ama son kitabın castına bayıldım :D Kesin izlerdim, hele de senin elinden çıksaydı :D Ben yapamadım bu temayı, cidden çok zordu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ayy ayy, ne mutlu bana :). Bir izleyicim daha hazır desene, süper süper :). Çok teşekkürler canım benim :).

      Sil