14 Ağustos 2017 Pazartesi

Cube - Vincenzo Natali (1997)



Yaşadığımız dünyanın mikrokozması (microcosm) olarak tanımlayabileceğimiz gerilim dolu güzel bir bilim kurgu. Yine çok fazla bütçe gerektirmeden güzel seyirlik sunan filmlerden biri.

Nasıl ve neden tuzaklarla dolu küpün içinde oldukları bilinmeyen sayıları sürekli değişen küpten çıkış yolunu arayan bir grup insanın dramı. Farklı meslek ve sosyal sınıflardan bir grup insanın rastgele değil bir nedenle kendilerini küpte bulmalarını fark etmeleriyle çıkışı aramaya başlayacaklardır.

Küpün içinden çıkmak için bir savaş verirken bir de kendi içlerinde savaş veren grubumuzun işi hiç kolay değildir. Toplumun farklı kesimlerinden olan bu insanların bazı nedenlerden ötürü seçilip bu sorunun yanında çözümle birlikte küpün içinde beraber olduklarını anlamaları kurtulmaları için önemlidir. Lakin insanoğlu kendinden olmayanı dışlama konusunda uzman olduğundan bir olmadan önce çokça kayıp vermesi gerekecek. İnsanın asıl düşmanı yine insan.

Bunun dışında birkaç diyalog ile de dolaylı yoldan Tanrı var mı ve dünyada ne için bulunmaktayız sorusunu sorarken bu soruların bazılarına film içinde cevap verildiğini söyleyebiliriz. Sonundan da anlaşıldığı gibi sonuç değil alınan yol önemli; hayat bir çember, döngü; ne kadar yol katedersek edelim ulaşacağımız yer yine başlangıçtır ama biz aynı kişi değilizdir, bu yolda ne kadar insan kalabildiğimiz de önemlidir; değersiz gördüğün insanlara bir gün bir bakarsın muhtaç olursun gibi birçok açık mesajı da söyleyebiliriz.

Sonuç olarak oyunculuk konusunda iddialı olmayan gerilimi oldukça başarılı hatta korkuya kayan güzel farklı çok bilinmeyen bir bilim-kurgu izlemek isterseniz 1997 yapımı "Cube" filmine göz atmanızı öneririm :). En iyisi değil ama izlemeye değer bir film, meraklılarına önerilir :).


14 yorum:

  1. Kurgu bayağı sıra dışıymış! o_o Bahsettiğin mesajlar da gerçekten ilgi çekici. :) Güzel paylaşım! ^_^

    YanıtlaSil
  2. Tuzaklarla dolu bir küpten kurtulmak için neye ihtiyacınız var? Zeka, mantık, yetenek, matematik, dikkat? Belki hiçbirine belki de hepsine. Sonu beklediğimden farklı bitmişti ama şimdi düşününce iyi ki öyle bitmiş diyorum. İzlemeye değer bir film :)

    YanıtlaSil
  3. İlk filmi efsaneydi..Daha sonra çıkanlar pek iyi değildi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerini izlemedim, izlemeyi düşünmüyorum lakin ben de öyle okudum :).

      Sil
  4. Aynı zamanda insanı delirten de bir filmdi :o

    YanıtlaSil
  5. Listeme alıyorum,kesinlikle izleyeceğim,teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. Okurken daral geldi...çıkış aramak beni hep bunaltan kitap-film türü olmuştıur.

    Yine de sağol ilginç bir öneriymiş

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte gerilimi de tam o noktada yakalıyor :).

      Teşekkürler :). Sevgiler.

      Sil
  7. Tek yaşadığım için gerilim filmlerinden biraz ürküyorum :( Günlerce etkisi gitmiyor benden :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gerilimi seviyorum ama korku hiç sevmediğim bir tür. Korkma eylemi bana zevk vermiyor :/. Bu film de yer yer korku türüne yakın o yüzden izlemek istersen biriyle izlemen daha iyi olur ya da tek izlememen en iyisi :).

      Sil