17 Ağustos 2017 Perşembe

Atıştırmalık #26 (Citizen Kane, 8 Femmes, İtalyan Usulü Evlilik)

Halo :). Şu aralar hayata tutunma sebebim tuc ile çikolatayı bir araya getirme dahiliğini gösteren o yegane insan ve bu güzel şeyi yarı fiyatına düşürüp stoklamamı sağlayan market (stokta yok). Gerçekten tuc ile çikolata sayesinde tanıştım ama bildiğiniz tuzlu kraker bir de milka çikolatasıyla birleşince hayata tutunmak için adeta bir neden sunuyor :). Uzun zamandır sevdiğim bu çikolatayı indirime sokan o market senin de güzel yüreğini öpüyorum. Tuc-çikolata fikrini ortaya atan güzel insan buradan her nerede yaşıyor ve yaşatılıyorsan tebrik ederim. Evet, bu sevimsiz yaz günlerime bir ışık tuttuğu için bile sevilir :).

Bu aralar milka tuc işbiliği dışında da çok şey atıştırıyorum da hepsini yazasım gelmiyor ama yazsam kendime not olur iyi olur ama üşengeçlik geliyor vazgeçiyorum ya da ayrı yazısını yazarım diyorum sonra kalıyor ama not aldıklarım da var henüz yayınlanmamış. Bu üç film de seçilenler gibi bir şey ama aslında üst üste izlediğim üç güzel film. Not düşmemek olmazdı. Onun dışında Goodreads'ten takip edenler bilir sinema kitaplarına sardım bu aralar, elimdekileri eritiyorum gayet memnunum. Yeni kitaplar da sipariş ettim gelsinler bekliyorum. Telefonum gelirse o zamana bir hikaye serisi de yaparım Instagram'dan, güzel alışveriş oldu gibi :). Onları da hemen okur yorumlarını yazarım hatta belki bir sinema kitapları listesi yaparım bilinmez :). O zamana kadar gelelim üç güzel filme;

Citizen Kane - Orson Welles (1941)




Bu filmi aslında izledim sayılır hakkında çok fazla şey de okudum izledim ama baştan sona böyle hiç izlememiştim. Tabi ki zamansız çok güzel bir film. aklınıza gelebilecek tüm sinema kitaplarında bu filme rastlarsınız zaten. Hepsi de ne kadar önemli ve güzel bir film olduğunu anlatır. Hatırlarsanız "Ed Wood" filminde de Ed hayrandı Welles'e, hatta sahnesi var onunla :). Bir yayımcı devinin hayatı; enleri dipleri. Güzel detaylar var; teknik ve hikayede. Çok güzel film, sinemayla ilgilenen ilgilenmeyen herkes izlesin :).

8 Femmes - François Ozon (2002)




Ozon'dan bir film izledim hem de Isabelle Huppertlı bir taşla iki kuş :). Güzel film güzel. İzlerken bana birçok yönden tiyatroyu anımsattı; müzikal olması, tek mekan, kameraya (seyirciye) oynanan oyun, kıyafetler gibi ki gerçekten oyundan uyarlama. Güzel mi çok güzel. Bir değil iki değil üç değil tam 8 kadının önemli rollere sahip olduğu bu filmin katmanları da anlattığı da tabi ki çok. Filmdeki odak tek erkeğin yüzünün görünmemesi de ayrıca güzel çünkü bu kadınlar hakkında bir film. Bu tarz bir durum Meg Ryan'ın "Kadınlar" diye romantik komedisi vardı o filmde de vardı bu durum, yine güzeldi :). Filmi pek hatırlamıyorum ama ortalama bir romantik komediydi sanırım ki kendisinin çoğu filmini de severek izlemişimdir :). Güzel kafa dağıtmalık filmler :). Neyse "8 Femmes"'e gelirsek, müzik, komedi, suç, gizem hepsi bir arada, bir bakın derim :). "Mon amour Mon Ami" şarkısına özellikle dikkat, benim gibi bu tatlı şarkıyı nereden hatırlıyorum diyenleri yorumlara bekleriz :).

İtalyan Usulü Evlilik - Vittorio De Sica (1964)




Tatlı bir romantik komedi. Bizim eski Yeşilçam romantik komedileri tadında :). Bazı yerlerde kahkahayla güldüm, komedisi de dramı da yerindeydi. Bir çiftin 20 yıllık hikayesi. Adamı seven bir kadın, kadına değer vermeyen bir adam ve kadının intikamı :). İzledikçe zaten kadın karaktere sempati duyuyorsunuz ve içinizden her seferinde kocaman bir oh olsun demek geçiyor adama :). Kafa dağıtmak biraz eğlenmek için güzel bir film.

15 yorum:

  1. Hariksın ya ♥️ Bayılarak okudum giriş paragrafını, Lu ile olanı da benim çok hoşuma gidiyor. Bir ara Almanya'da çizi'yi andırıyor diye Tuc'a vermiştim kendimi :))))
    Ne güzel eski filmleri izliyorsun, izlemek, okumak istediğim o kadar çok şey var ki. İnan zaman yetmiyor. Ünlü yönetmenlerden sinema derslerini okumuştum ben de. Güzel şeyler var içinde. Fatih Akın - Sinema benim memleketim 'i okudun mu? Dün kitaplık yerleştirirken tekrar okudum bir kaç bölümünü de hazır sen de sinema kitaplarından bahsetmişken aklıma geldi... Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lu'yu gördüm de denemedim hiç :)

      Aynen kesinlikle, zaman yetmiyor. Çok şey var okuyup izleyecek. Sinema Dersleri'i daha yeni bitirdim :). Fatih Akın'ın o kitabını okumadım, bakayım ona da. Bir daha ki alışveriş için aklımda olsun :).

      Çok teşekkürler canım benim, mutlu ettin <3

      Sil
  2. Öğrenciyken televizyondan birkaç kez izledim. Siyah beyaz tabii film :)

    YanıtlaSil
  3. Özellikle 8 Femmes merak uyandırdı :) Ben de bir izleyeyim :)

    YanıtlaSil
  4. 3 filmde de nostaljik bir hava var, değil mi? :) Seviyorsun sanırım böyle filmleri? ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani genelde hepsi eski filmler. İkincisi çok eski değil ama o da eski tarihlerde geçen bir film :).

      Sil
  5. Citizen Kane bence herkese gitmez ya bayma ihtimali yüksek :D

    Ben de bir ders için izlemiştim. Biraz sıkıldım:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa öyle mi :). Ben pek sıkılmadım, güzel mesajlar var içinde :).

      Ben de ilk bir derste hocam sayesinde duydum filmi sonra okuduğum sinema kitaplarında çıktı hep karşıma :). Sen Ankara'da mı okudun yoksa, bir de aynı hocaysa şok geçireceğim :).

      Sil
    2. Yok İstanbul:) American History diye bi ders alıyordum. Mazzari isminde İtalyan asıllı çok karizmatik bir hocamız vardı o ballandırarak anlatmış bazı kısımlarını da izletmişti.

      Sil
    3. Ayy hem İtalyan hem karizmatik, şansa bak sen :). Bizde de hocamız aynen bazı kısımları izletip anlatmıştı sinema dersinde :). Konuştukça ortak noktalar çıkıyor, farklı şehirlerde aynı hayatı yaşıyoruz napıyoruz, şüphelendim hahaha:):).

      Sil
  6. Tua mon amur mon ami kan jö revö se dö tua :) Bayılıyorum bu şarkıya.
    François Ozon'u da çok severim, yalnız filmin ona ait olduğunu bilmiyordum şoktayım :) İzleyeceğim mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum :).

      İzle bakalım beğenecek misin, bana beğenirsin gibi geldi :). Benim ilk izlediğim Ozon filmi devamı gelecek gibi :).

      Sil