7 Ağustos 2017 Pazartesi

Atıştırmalık #25 (Lars & The Real Girl, Canistan, Stranger Than Paradise)

Merhabalar. Bu aralar hiçbir şey izleyip okuyamıyorum yoğunluktan bunlar da eski izlediklerim zaten. Bari daha da eskimeden yazayım :). Yazmadıklarım da var, laf aramızda onları çok beğenmedim zaten :). Bu iki film bir kitabı sevdim. Özellikle son filmi çok sevdim. Bir de çok sevdiğim Kara Kule serisinin filmi çıkmış sonunda ama gidebilir miyim bilmiyorum :). Siz gidin bakalım nasıl bulacaksınız. Kitap serisi çok güzeldir :). Okumadıysanız öneririm. Şimdi gelelim son atıştırmalıklarıma :).


Lars & The Real Girl - Craig Gillespie (2007)




Güzel, çok tatlı bir film. Lakin eksikleri çok. Derinlik katamamışlar. Çok iyi film olmasını engelleyen hikayedeki yüzeysellik. Onun dışında güzel fikir güzel film. Oturmuşlar demişler nasıl Ryan Gosling'i çirkinleştiririz; gıcık bir bıyık bıraktıralım, saçı uzasın ama taramasın. Huyu da garip olsun ama yok olmamış, başaramadınız :).

Lars abisinin ve eşinin yanındaki evde kalan içine kapanık, kendi halinde, insanlarla iletişimden uzak bir genç. Yengesinin (Hahaha Ryan Gosling'in yengesi evet :)), iş arkadaşının çabalarına rağmen bir türlü kimseye açılamayan bu naif çocuk bir gün abisi ve eşine yeni kız arkadaşını tanıştırmak istediğinde bu yeni kız arkadaş başta abisi ve eşi olmak üzere çevre halkı da biraz şaşırtacaktır :).

Canistan - Yusuf Atılgan




İncecik yarım kalmış bir roman. Atılgan seviyorum, bir kez daha anladım. Kütüphaneden iyi ki üç Türk yazar almışım çünkü bayadır okumuyordum yerli yazarlardan, onu da özlemişim. Aldığım tüm kitapları da sevdim. Puslu Kıtalar Atlası yorumum da burada, merak edenlere.

Duruşma, yargıç, sanık ve tanık adlı 4 bölümden oluşması planlanan ama son bölümü bitmeden vefat eden Atılgan'ın bu kitabının ilk üç bölümü çok etkileyici. Kalp kırgınlığı ve onun sonucunda Milli Mücadele zamanlarında meydana gelen olaylar dizisi. Atılgan'ın bu kadar az eser vermesi çok yazık lakin bu kadar güzel olmasını da buna borçluyuzdur belki de :/.


Stranger than Paradise - Jim Jarmusch (1984)




Yine bir Jim Jarmusch yine ben. Yine Jim Jarmusch yine siyah beyaz. Yine siyah beyaz yine John Lurie. Yine John Lurie yine güzel müzikler. Yine güzel müzikler ve yine güzel bir film. Yine güzel bir filmve yine Jim Jarmusch. Se-vi-yo-rum. Çokk güzel. Çok sade. Çok anlamlı. Çok hoş. Jim Jarmusch lütfen bir gün siyah beyaz kareli bir masada buluşup kahvelerimizi söyleyip çiçeklerimizi gösterelim. Derin sohbete dalmışken Iggy Pop ile Waits arada gelsin bizi bölsün. John Lurie arasın. İki sohbetin belini kırıp bu olmadı mutlaka tekrar görüşelim diye sözleşelim. Canımsın <3.

Sizler neler atıştırdınız sormayalı, bir iki yorumunuzu alırım :). Çekiliş var burada katılmak istersen, anket var sağ üstte seçmek istersen, hatırlatayım :). Sanatla kalın :).

17 yorum:

  1. Jim Jarmusch ile ilgili hayallerin çok şirin ^_^

    Hayatımda neredeyse hiç siyah beyaz film izlemedim :/ Bir keresinde Charlie Chaplin'in filminin bir kısmını izlemiştim, çok güzeldi gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ^^

      Tamamını izlemeni öneririm, güzeldir :).

      Sil
  2. Güzel atıştırmalıklar.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel atıştırmalıklar.İlk filmi biraz ilgimi çekti.Uygun zamanda izlerim inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk filmi izleyip yorumunu paylaşsan çok sevinirim; çünkü psikolojik bir rahatsızlık var ve bana sorunun temeline inmedi, yüzeysel kaldı gibi geldi. Yorumunu merak ediyorum :).

      Sil
  4. Ne guzel anlatmissin oyle. Yazdiklarinin hepsine katilabilirim. Yine harika oneriler. :)

    YanıtlaSil
  5. hiç bilmediklerimdendi sayenizde öğrendim :)

    YanıtlaSil
  6. Son film güzel bir nostalji olur şimdi :)

    YanıtlaSil
  7. Hala Atılgan okumamış olmak beni biraz üzüyor :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Aylak Adam'la başla bakalım sevecek misin :)

      Sil
  8. O kitabı çok severim, ilk okuduğum Atılgan umarım sen de seversin :).

    YanıtlaSil
  9. Yazarların yarım kitaplar bırakıp ölmesi bana hep çok hüzünlü geliyor. O yarım kitapları okumak içimden gelmiyor. Başka bir yazar tarafından tamamlansa da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da çok hüzünlü geliyor :(. Başka bir yazar tarafından tamamlanmasındansa ben de yarım kalmış kitabı okumayı tercih ederim :).

      Sil