8 Ocak 2017 Pazar

Bu Yıl Okumak İstediğim 6 Kitap (Pazar 6'lısı)


Merhabalar, bugün ilk kez bu bölümle buradayım ve çok heyecanlıyım :). Uzun zamandır yapmak istediğim bir bölümdü çünkü takip ettiğim sevdiğim blolarda okumak çok zevkli oluyordu. Üşengeçlik markam zedelenmesin diye uzak durdum falan ama bu aralar çok yapasım varken sevgili Esseve Rin ocak temalarını açıkladı ve bu ayın konularını yine çok sevdim. Şimdiden iki tanesini kafamda kurdum bile. Birincisi bu tabi ki. Bu arada bu ay sanırım üçünü kesin yazacağım. Ya işte böyle, ilk kez bu bölüme atladım, öyle atlanılıyor mu onu bile bilmiyorum ama yazdım artık attıramazlar beni herhalde :). Sanırım bu yukarıdaki resmi paylaşmak da şart. Bu arada ben morunun olduğunu biliyordum ama blog yazısında pembe vardı o da çok tatlı ama moru istedim diye google da arattım bulmak için rengi :). Severek takip ettiğim Yorum ,Atölyesi blogunda sevgili Esma'nın yazısında buldum ve çaldım :)). Esmacım sevgiler :). Nasıl yazmak istediysem artık şu yaptıklarıma bakın :). Üşengiçlik markamı zedeleme ihtimalime rağmen didindim, uğraştım, çaldım, çırptım; kolay olmadı yani :).

Bölümü başlıktan anlayacağınız gibi okumak istediğim altı kitap lakin ben kaç altı kitap okumak istiyorum ben bile bilmiyorum. İstemek bedava zaten. Ben de çok istiyorum ama altısını yazacağım. Siz benim kaç sitede sepetlerimi, defterimi, ekran görüntülerimi, bir de bilgisayarda imlediklerimi görseniz altı sayfa çıkar herhalde. Dedim ya istemek bedava. Tabi ki ben şimdi altı tanesini seçeceğim. Bu altılı için yıllardan bahsedeceğim haberiniz olsun :). Bu arada bunlar istek listem olabilir, subliminal bir mesaj vereyim okuyucularıma :))) zaten fark ettiğinizi umduğum bir diğer durum da kitaplarımı sevdiğim çikolatalarla fotoğraflıyorum bilmem anlatabildim mi :))

1. 1Q84 - Haruki Murakami




Hazır Murakami ile tanışmış sevmişken (bknz.) uzun zamandır çok ama çok istediğim bir kitap olan bu kitabı artık bu sene okumak istiyorum. Zaten Radiohead'in en sevdiğim şarkılarından olan "Identikit" şarkısındaki "sweet faced ones nothing left inside" sözlerinin bu kitaptan geldiğini duyduktan sonra, Yorke abimiz sevmişse biz b.. yemek düşer demek geliyor içimden de demeyeyim :).

2. Ağır Roman - Metin Kaçan




Yine yıllardır okumak istediğim bir kitap. Filmi de var ama önce kitap felsefemden dolayı hala uzun zamandır sepetimde umarım bu sene okuduklarım da olur.

3. Yolda -Jack Kerouac




Bu kitabı ilk Johnny Depp'in bir röportajında duydum. En sevdiği kitap olduğunu söylemişti. Ben de o zamandan beri okumak isterim. Gel zaman git zaman yıllar oldu hala okuyamadım :). Bu sene olsun.

4. İnce Memed - Yaşar Kemal




Aşırı derecede okumak istediğim bir seri ama biraz da çekiniyorum. Bu sene umarım okurum ve burada da öneririm.

5.  Ripley Serisi - Patricia Highsmith




Yine izninizle yıllardan bahsedeceğim. Yıllar önce günlerden bir gün bir kitapçıya girer yüzde elli kısmına her zaman olduğu gibi bakar ve oradan bir polisiye sever olarak bu serinin birinci ya da beşincisini evet beşincisini bilerek veya bilmeyerek alırım. Evet, hatırlamıyorum sonuçta yıllardan bahsediyoruz.  Sonunda birincisini veya beşincisini önce veya sonra bir şekilde alırım lakin diğerlerinin baskısının kolay bulunmadığını öğrenmem de geç olmaz. Sonra seri eksik olduğunda bu iki kitap yıllardır bekler kütüphanede ta ki geçen sene Can Öz'ün twitter hesabından yeni kapaklarla bu serinin yeni basımını paylaştığı tweeti görene kadar. O zaman artık başlarım diye düşünüp hala başlayamamakla beraber bu listede olmayı hak eden ve polisiye sever biri olarak bu kitabı okumayı bu sene çok ama çok istiyorum, teşekkürler.

6.  Tutunamayanlar - Oğuz Atay




Gördüğünüz gibi bu listedeki her kitabın hikayesi var çünkü yıllardan bahsediyoruz. Yıllardır isteyip de okuyamadığım kitaplarla bir kez de burada bu bölüm sayesinde yüzleşmek fena olmadı hani :). Yine yıllardır okumak istediğim ne gücümün ne de azmimin yettiği, yani gözümü korkutan kitaplardan bu kitabı da bu sene çok okumak istiyorum.

İşte istediğim dağlardan altısı bunlar. Biraz sohbet biraz gevezelik ve bol kitapla bu pazar altılısının ilkini yapıyorum umarım devamı da gelir ki gelecek. Şimdiden bir tanesini yazdım. Ben yazarken çok eğlendim umarım siz de okurken eğlenirsiniz. Kendinize iyi bakın, bugün pazar çaylı kahveli bol keyifli okumalar yapmanız dileğiyle :).

Dipnot: Fotoğraflarınhepsini İdefix sitesinden aldım.
http://www.idefix.com/

Öneri Makinesini Sosyal Medyada Takip Edin :)

https://soundcloud.com/ms-m-5
https://www.tumblr.com/blog/mubblr
https://twitter.com/onerimakinesi

15 yorum:

  1. Teşekkürler öneriler için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım benden önce okur seversiniz :)

      Sil
  2. Okuyabilirsin umarım bu yıl bunları, benimde okumak isteyip hala okuyamadığım çok kitap var ya. :D
    Bazılarını bende merak ediyorum bunlarında ne zaman okuyabilirim kim bilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kitap, film az zaman. Bu sene umarım hepimiz istediğimiz kitapları okuruz :).

      Sil
  3. Sonunda yendin üşengeçliğini, tebrikler! :)) Katılımın daim olur umarım :) O pazar 6'lısı görselini de paylaşmak zorunlu değil. İstersen kendi görselini de hazırlayabilirsin :))
    Murakami okumaya başlamam lazım. İstisnasız her yerde karşıma çıkıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sayenizde :) Ben sevdim mor olsun bana yeter :). Ben de ilk kitabımı okudum yazardan uzun zaman istedikten sonra mutluyum, darısı başına :)

      Sil
    2. Hayır bir de o kadar çalmışım bu saatten sonra zorunlu olacak o :):):)

      Sil
  4. O zaman hoş geldin aramıza :-) Pazar 6'lısının 4 farklı logosu var. Bu linkten bakıp istediğini seçebilirsin: http://periodiclibrary.blogspot.com.tr/2016/07/pazar-6ls-geri-dondu.html

    Yolda kitabını hiç duymadım. Okursan yorumuna göre kararımı veririm.

    İnce Memed çok güzel bir seri. Ben Adanalı olduğumdan daha da sevmiştim sanırım.

    Tutunamayanlar bende de okunmayı bekliyor. Yaklaşık 11 senedir :-( Umarım bu sene ikimiz de istediğimiz kitapları okuyabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum ☺ ben rengimi buldum yine de teşekkür ederim 😄 Umarım bu sene okurum da yazarım. Yaşar Kemal ustayı okumak şart artık, hele ki böyle önemli bir eseri. Tutunamayanlar'ı da umarım ikimizde okuruz bu sene ☺

      Sil
  5. 1Q84, Ağır Roman ve Yolda'yı ben de çok merak ediyorum ama yakın zamanda okuyamayacağım sanırım. -gerçekçi muggle. Tutunamayanlar'ı hem merak ediyor hem de korkuyorum hatta korkum ağır basıyor ve adını duyduğum günden beri kaçınıyorum okumaktan, hatta okuma isteğinden. Belki bir gün yollarımız kesişir ama kim bilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutunamayanlar birçok kişide bir korku oluşturuyor sanırım boyutundan ötürü, sevmesem akmaz falan diye herhalde ama okuyanlar hep iyi yorum yapıyor umarım okuruz da biz de yaparız ☺

      Sil
  6. murakami'nin kitabı dışındakileri okudum. ağır roman güzel ama benim havalarım değil filmi de var bak ama :) ripley serisinin tümünü okudum çok çok iyi. ve ripley'in birkaç film çevrimi var, biri eski ve çok güzel, alain delon oynuyor, diğeri daha yeni.:) tutunamayanlar süper tabii ama sindirimi çok zor :) hikmet ben-ol ve selim ışık (isa gibi yani), ince memedleri de okudum ama bu da türüm değil, yolda ise süper süper bak bence yolda ve ripleylerle başlaaaa çok güzelleeer :) higsmith süper yazar yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriyi tamamlayabilirsem başlayacağım ona :)

      Sil
  7. Haruki Murakimi'nin bu kitabını ben de okumayı çok istiyorum :)

    YanıtlaSil