20 Ocak 2017 Cuma

Türk Filmleri #3

Öneri Makinesi Türk filmleri serisini gururla sunar :). Serimize devam ediyoruz :). Yine beş filmlik listemizi aşağıda bulabilirsiniz. Ben bazen okuyorum güzel Türk filmleri olmuyor son dönemde diye ve çok üzülüyorum çünkü aslında sadece diğer Türk filmleri kadar reklamları olmadığı için, her sinemada oynamadıkları veya festival dışı gösterilmedikleri için belki de çok fazla ön planda değiller ama varlar. Bu listede de seçtiğim filmler Muhsin Bey dışında 2000 sonrası. Beğendiğim son dönem filmlerini yine paylaşmaya devam edeceğim umarım siz de beğeniyorsunuzdur bu bölümü :). Bu filmlerde aşağıda veya diğer listelerde izledikleriniz var mı, nasıl buldunuz merak ediyorum, izledikleriniz varsa yorum yazın :).

1. Zenne - Mehmet Binay/ Caner Alper (2011)


Bu filmi queer sinema yazımda da önerdim, şimdi de öneriyorum. Yönetmenlerin ilk filmi.



2. Üç Maymun - Nuri Bilge Ceylan (2008)


Yönetmenin ilk izlediğim filmi ve yine Ercan Kesal. Çok seviyorum bu oyuncuyu ama tabi filmdeki tek sevdiğim oyuncu o değil Ahmet Rıfat Şungar'ın da oyunculuğu güzel. Hatice Aslan'da güzel oynamış. Oyunculuklar güzel anlayacağınız :). Hikaye de güzel.




3. Yazı Tura - Uğur Yücel (2004)


İki farklı karakter iki farklı hayat bir şekilde ilişkili ve birçok hikaye. İzlemesi kolay değil, ağır bir film ama etkileyici.




4. Sonbahar - Özcan Alper (2008)


Yönetmenin ilk filmi; dokunaklı, acı, görsellik güzel.



5. Muhsin Bey - Yavuz Turgul (1987)


Birazcık Turgul sinemasından şurada bahsetmiştim, Muhsin Bey'den de :).



Öneri Makinesi'ni sosyal medyada takip edin.

Twitter
Tumblr
Soundcloud

16 yorum:

  1. Zenne filmi ilgimi çekti doğrusu. Onu izlemek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper, yorumunuzu izledikten sonra bekliyorum o zaman :).

      Sil
  2. Hiç birini izlememişim. Tüh.

    YanıtlaSil
  3. Muhsin Bey'i merak ediyorum, sezon filmlerinden fırsat bulursam izleyeceğim, aklımda! :) Üç Maymun'u da ilk çıktığı dönemde bi hevesle izlemiştim anlamsız ve sıkıcı bulmuştum, tabii toyduk o zamanlar :) Şimdi onu anlayacak ve sevecek kıvamda kendimi eğittiğime inanıyorum (ki Nuri Bilge'nin Uzak, Bir Zamanlar Anadolu'da ve Kış Uykusu filmlerini çok çok seviyorum artık), Üç Maymun'u da tekrardan ziyaret edecek ve hakkını vereceğim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Kış Uykusu'nu merak ediyorum, hala izleyemedim. Muhsin Bey iyidir :).

      Sil
  4. Zenne'yi severek izlemiştim. Muhsin Bey'e favorilerim arasındadır her zaman. Türk sinemasının mihenk taşlarından.

    Türk filmlerini izlemeyi ben de seviyorum, gişe filmleri haricinde sanatsal ağırlıklı filmleri de izlemeye çalışıyorum. Ama bazen hakikaten anlamıyorum ne anlatmak istediklerini o ayrı mesele :)))
    Bir kaç türk filmi var son günlerde izlediğim, ben de onları yazacağım inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de bazen zorlanıyorum bazıları için benim açımdan ciddi bir birikim gerekiyor anlamak için, merakla bekliyorum ☺

      Sil
  5. Sonbahar filmi haric hepsini izledim. izlenilesi, cok güzel filmler. Tavsiye edrim.

    YanıtlaSil
  6. Bir tek Sonbahar'ı izlemedim.Diğer filmler de izlenilmeli bence :)

    YanıtlaSil
  7. Listede hiç izlediğim film olmadığını görünce bir kez daha bu konuda ne kadar geri kaldığımı gördüm :( :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım geri kalmak değil, gözden kaçmıştır :).

      Sil
  8. Yazı Tura hariç dört filmi izlemedim ama hepsi de izleme listemde. Bu aralar evde internet yok. Sanırım bir süre de olmayacak. Bu yüzden istediğim filmleri değil de elimde olanları izliyorum.

    Ben son dönem Türk filmlerinden İftarlık Gazoz'u izledim ve bayıldım. Kahkaha da attım gözyaşı da döktüm. Eğer izlemediysen tavsiyemdir, mutlaka izle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elindeki filmleri bitirmen için iyi fırsat :). Bekliyorum izledikten sonra da yazılarını.

      Ben de o filmi sinemada izledim, güzeldi :).

      Sil